Ultima-skaparens nya onlinespel är redan en levande lekplats

Robot
Ultima-skaparens nya onlinespel är redan en levande lekplats

Shroud of the Avatar vill att spelarna ska skapa egna sagor.


Medlem

Uruselt spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Frilansare
Skrivet av Kleptoman:

Uruselt spel.

Kan så vara! Vi kör en stream senare idag, så får alla bedöma själva. Och förresten , testa gärna att skriva en medlemsrecension med våra nya verktyg!

Medlem

Det här spelet är i princip den enda Kickstarter som jag i efterhand ångrar att jag backade.

Har nästan bara hört negativa saker, och allt verkar vara fokuserat på att få folk att köpa dyra saker i deras real money shop.

Medlem

Provade gratisperioden och det känns ungefär som Ultima9.
Det känns verkligen som ett klassiskt mmo, men samtidigt tycker jag att gränssnittet är väldigt träigt.

Ville backa på kickstarter men hade inte finanser för det


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av naturalmaniac:

Det här spelet är i princip den enda Kickstarter som jag i efterhand ångrar att jag backade.

Har nästan bara hört negativa saker, och allt verkar vara fokuserat på att få folk att köpa dyra saker i deras real money shop.

Samma här - ångrade att jag backade det här och Ouya.

Shroud of the Avatar är bedrövligt oavsett om det är Ultima eller UItima Online som lockar.

Medlem

Tråkigt, verkar som om min dröm om ett nytt UO inte kommer hända den här ggn heller. Nåja, jag ska pröva det i vilket fall.

Medlem

Efter Tabula Rasa är jag tyvärr tveksam. Där var det nog mest NCSoft - som vanligt - som förstörde spelet på ungefär samma sätt som potentiellt roliga Auto Assault, men... The old Lord kan som ni skriver vara... bara koonstig ibland.
Det sorgligaste av allt är att jag så fett gärna vill ha ett riktigt kul mmo som verkligen är massive, coop och ... jag vi skriver kul en gång till, för snälla inte en WOW-klon till i fantasymiljö, hur orkar de? Lite "Hollywood remakes" över branschen.
Likväl, håller ett öga på titeln ett tag till även om det brukar kännas hopplöst att komma in i efterhand. Om man inte var med i Alphan/betan blir man inte långvarig är min erfarenhet så här långt.

Medlem

Har slak-följt det här via deras mailinglista i säkert 4 år nu. Har provspelat lite.

Min uppfattning då jag spelade var något i stil med väldigt ambitiöst fast ändå lite 'bakåtsträvande' i mycket av mekaniken. Och utan någon vidare känsla av värld/immersion.

Dem intrycken är alltså ifrån en vad jag utgår ifrån var en tidig alfa-version.

Ambitionen tycks vara lite 'man ska kunna göra allt' samtidigt som jag inte riktigt lyckas få en bild av hur det är tänkt att det ska se ut och hur systemen ska interagera och lyfta varandra i praktiken.

Den som lever får se.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Nunk:

Tråkigt, verkar som om min dröm om ett nytt UO inte kommer hända den här ggn heller. Nåja, jag ska pröva det i vilket fall.

'Albion Online' är nog relativt nära ett moderniserat UO.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av naturalmaniac:

Det här spelet är i princip den enda Kickstarter som jag i efterhand ångrar att jag backade.

Har nästan bara hört negativa saker, och allt verkar vara fokuserat på att få folk att köpa dyra saker i deras real money shop.

Va? Har du -inte- ångrat en Kickstarter-backning? Vettefan vad det skulle vara.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
phi
Medlem
Skrivet av Anton Q:

'Albion Online' är nog relativt nära ett moderniserat UO.

Då är Legend of Aria (tidigare Shards Online) betydligt närmare ett UO. Flera av utvecklarna har jobbat på UO tidigare.

Det finns även community-servar/shards som kopierar UO mer eller mindre rakt av.

Värt att kolla upp som gammal (eller ny) UO-spelare.

Medlem
Skrivet av phi:

Då är Legend of Aria (tidigare Shards Online) betydligt närmare ett UO. Flera av utvecklarna har jobbat på UO tidigare.

Det finns även community-servar/shards som kopierar UO mer eller mindre rakt av.

Värt att kolla upp som gammal (eller ny) UO-spelare.

Det där ska jag verkligen hålla ögonen på, ser ut att kunna bli något. tackar!

Medlem

Kickstartade SotA och är väldigt besviken, små kartor och ingen "open world" som Ultima spelen har/hade, känns som de fokuserar mer på att folk ska spendera pengar i cashshoppen än att spela spelet osv. I aldra första Alphan var jag riktigt taggad när LB kom in i spelet och höll tal ståendes på ett bord i ett Inn, säga vad man vill om honom men prata och få folk hypade kan han iaf.

Medlem

Är jag blind eller blev det aldrig någon livestream av spelet? Ser ingen referens till det i youtube kanalen.

Frilansare

@werik:
Det blev ingen! Överväldigande äckelkänslor från communityn, så vi fokade på annat. Sorry för dålig uppdatering!

Medlem

Vi börjar med en first impressions av en slumpvis youtuber(snyggt på vissa ställen men taskig stridsmekanik):

Och hade det här varit för 10 år sedan så hade jag nog provat på detta.
Lite märkligt att jag då backade SOTA på kickstarter för precis 5 år sedan men det var nog av nostalgi till Ultima Online och Daoc som gjorde det.
Som nämnts så har de en affär, vilket jag inte sett innan då jag näst intill förträngt detta spel:
https://www.shroudoftheavatar.com/?page_id=9085

Sen så undrar jag var man får tag i steam nyckeln, för jag antar att det är genom steam man spelar. För även om jag inte tänkt spela detta kan jag ju erbjuda någon annan det, men var ska jag leta då jag fått avböja alla emails från detta då de pumpar ut flera ggr i veckan, vilket känns mer som spam mail.

Medlem

@Hajfena: Finns på ditt konto på deras hemsida under fliken gameclient/steam client.
Ville tacka dig förresten, tack vare att jag gick in och kollade detta (hade redan knappat in min i steam för hundra år sedan)
såg jag att jag behövde validera min shipping adress, har helt tappat intresset för spelet så hade helt glömt att jag kickstartat
på collector nivå å ska få en låda med spelet hem...

Medlem

@Komured:
Warning: by clicking here to redeem your Steam access key you acknowledge that this access key will be permanently attached to your personal Steam account and you will no longer be able to transfer or sell the Steam value from your account.

Så om jag klickar här får jag en kod jag kan göra vad jag vill med?
Eller ska jag rent av behöva ge bort kontot jag har på shroudoftheavatar.com ?

Medlem

@Hajfena: Sorry, minns inte, var 5 år sedan jag gjorde det där :/

Medlem

Ok, ingen annan som vet, eller är sugen på detta spel. Jag backade $50 på kickstarter och det är bara att messa mig om intresse finns.

https://www.kickstarter.com/projects/portalarium/shroud-of-th...
Inte så nöjda kommentarer här heller... Men vadå, bara för att jag inte gillar exempelvis Skyrim så finns det andra som gör det, det finns ju spel för alla.

1
Skriv svar