Boss Key Productions lägger LawBreakers på is

Robot
Boss Key Productions lägger LawBreakers på is
Medlem

Lirade lite när betan var ute, tyckte att det var helt ok. Dock finns det bättre spel.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Den absolut bästa arenafpsen sen quake. Jag totalt älskade det, jag spelade sönder det ända tills det dog ganska fort tyvärr. Sjukt tråkigt att inte bra originella spel uppskattas längre, det ska vara Marvel och det ska vara Call of Duty. Vi lever i en sån sorglig jävla tid när det kommer till skapande och originalitet..

Medlem

Kan jag förstå, det var verkligen riktigt dåligt.

Medlem

De största problemen med Lawbreakers är att:
1. Spelet kostar 29,99 Euro, vem vill betala så mycket för ett spel som i genomsnitt har 4.8 spelare online.
2. Spelet får numera skitdåliga betyg för att spelarbasen är för liten.
3. Spelet borde vara F2P med kosmetiska skins som går att köpa för pengar.

Många spelföretag gör misstaget att de inte gör spel till F2P när spelarbasen börjar försvinna, eller så väntar de tills spelet är så gott som bortglömt. Gör spelet gratis och tusentals nya spelare kommer att testa spelet och många kommer nog att komma tillbaka till spelet, om utvecklarna fortsätter att patcha spelet.

Jag gillade inte hur LawBreakers fungerade i betan och kunde förutspå att spelet skulle dö ut snabbt, ungefär som BRINK. Om LawBreakers var F2P redan från början så hade de säkerligen haft en mycket större spelarbas som mer än gärna varit med och försökt att utforma ett perfekt spel.

Geeks Gaming

Är tyvärr gammal och orkar inte lära mig nya saker så håller mig till Quake live och UT.
Nä men som de andra säger... kosta lite för mycket och bjöd inte på jätte mycket kände jag. Plus jag har aldrig gillat arena shooters med massa abilities.
Blir det free2play så lär jag väl titta på de igen.

Medlem

Har inte spelat spelet. Förutom ett väldigt dåligt namn så ser spelet väldigt tekniskt bra ut, Cliff vet hur man gör spel. Bättre dom kanske satsar på ett bra singleplayer spel kanske. LawBreakers blev nog inte så populärt då det finns massa andra bättre spel.

Medlem

Tycker lätt LawBreakers är värt ett 'bra jobbat' iaf. Det var gediget gjort och hade några genuina toppeninslag.

Kan inte låta bli att spekulera i hur steamcharts potentiellt kan ha påverkat spelet negativt kommerciellt. I de flesta spel kan inte vem som helst när som helst se hur många som spelar det, vilket gör att man kan hålla god min trots en ruff start och eventuellt jobba upp en positiv bild av spelet.

Men nästan varje gång LawBreakers omnämnts efter släpp så har det varit i kombination med en redovisning av spelarsiffror som jag tänker kan få folk att avfärda spelet som dött och inte värt att prova.

Ett potentiellt moment 22 alltså där spelarbristen orsakar mindre spelare av prmässiga själv.

I de flesta spel vet ingen förutom utvecklarna själva hur många spelare det egentligen är, som sagt.

Kan tänka mig att steams publika siffror är något många utvecklare inte är speciellt förtjusta i.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

@Yabba: äh det var det verkligen inte.
Finns sååå mycket som är så mycket sämre.

Medlem

Helt ok spel.
Dock var det problem redan från start då matchmaking kunde ta upp emot 15 min.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Cliff borde göra ett nytt UT99


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelet var okej. Tyvärr hade det för långa laddningstider, rörig meny och kändes definitivt mer som ett F2P än något jag skulle lägga ut pengar för.

Medlem

Visar bara hur viktigt det är att ha rätt produkt vid rätt tid. Bra spel, fel tid. Precis som att ett nytt guns n roses inte hade sålt platinum idag.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Den absolut bästa arenafpsen sen quake. Jag totalt älskade det, jag spelade sönder det ända tills det dog ganska fort tyvärr. Sjukt tråkigt att inte bra originella spel uppskattas längre, det ska vara Marvel och det ska vara Call of Duty. Vi lever i en sån sorglig jävla tid när det kommer till skapande och originalitet..

Spelet kanske är en riktigt bra arena shooter men knappast bra med tanke på spelar antalet. Spelet fick massor av gratisreklam och ros när det var på väg för att när de senare släpptes dog ut. Marknaden har talat sitt tydliga språk. Blir ett spel tråkigt snabbt så är det inget bra spel.

Spelet har knappt originellt utan lånas massor av saker från andra spel som kom före. Titanfall, Call of Duty, Overwatch Unreal Tournament osv. Var man än kollar i detta spel så hittar man saker.

Att din kommentar fått så många upvotes är också helt skevt. FPS-marknaden kommer ständigt med nya/nygamla idéer och koncept.

Medlem

Inte mitt typ av spel och jag visste inte ens om spelet förrän det hade släppts, kändes inte som att de gjorde reklam för det tillräckligt innan release, fanns ingen hype liksom.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Hade de släppt det som F2P som de hade tänkt så hade det nog gått bättre jag tappade intresset helt när de gick till B2P.

Medlem

För mig känns det mest som en resa i misstag utanför själva spelet, även om det var smått generiskt i vissa aspekter, men det saknas inte spelgladje eller så. Men saker som oerhört dåligt tajmat släpp (researchar man inte sådant först? Förstår faktiskt inte) runt andra givna storsäljare samma dagar, väldigt knepig PR-kampanj för att upplysa folk om spelet, osv...

Inaktiv

Tyckte spelet var riktigt trist.
Gillar för det första inte olika klasser eftersom man då måste göra ett val redan där, utan att veta vilken klass som är bäst osv. Om man snackar arena-FPS gillar jag helt klart den simplare(men samtidigt kanske djupare?) varianten där alla börjar likadant och sedan plockar man upp olika vapen och power-ups på kartan. Då är det liksom mer gameplay än att bara skjuta på fiender också.
Sedan kändes det för lätt att döda någon/bli dödad, blir man skjuten i ryggen är man ganska körd och då måste man respawna och springa hela vägen tillbaka till mitten där det är action.
Det blev väldigt tråkigt väldigt snabbt.
Sedan fattar jag inte grejen med zero gravity, det var som att simma i Quake typ.

Avstängd

Synd. Det var absolut inte dåligt, även om det inte heller var jättebra. Hoppas Cliffy B kommer tillbaka med något som lyckas.

1
Skriv svar