Såhär skulle Far Cry 5 se ut om det spelades på en potatis

Robot
Såhär skulle Far Cry 5 se ut om det spelades på en potatis

Extremlåga grafikinställningar.

#far-cry-5, #potatis


Medlem

Fick lite sånna här vibbar:

Medlem

Bra att de misslyckas totalt med att skriva vilken hårdvara de har, eller vilken fps de får(vilket är poängen här) eller vad man skulle kunna spela spelet på. Inte för att man vill spela så här men om man kunde spela spelet på en e8400 och med tex ett GeForce GTX 460 skulle säkert någon prova för skojs skull.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Bra att de misslyckas totalt med att skriva vilken hårdvara de har, eller vilken fps de får(vilket är poängen här) eller vad man skulle kunna spela spelet på. Inte för att man vill spela så här men om man kunde spela spelet på en e8400 och med tex ett GeForce GTX 460 skulle säkert någon prova för skojs skull.

Tror inte det var poängen. De vill bara göra spel så fula som möjligt, av någon anledning... Jag menar det är inte direkt magi att använda Nvidia Profile Inspector.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Tror inte det var poängen. De vill bara göra spel så fula som möjligt, av någon anledning... Jag menar det är inte direkt magi att använda Nvidia Profile Inspector.

Det är värt påpekas att de inte gör spelet fult genom normala inställningar utan genom att göra trasiga inställningar i ett specialprogram.

Medlem

@Rafner:
Men kanske poängen för någon annan. Eller att förena nytta med nöje, 2 flugor på smällen.
Det hade inte skadat att visa att de kanske får 400 fps genom detta.
Det finns säkert någon som sitter på lägre hårdvara än minimum i5-2400 | AMD FX-6300 och GTX 670 | AMD R9 270 och vill spela Far Cry 5.

edit.
Oftast vet vi vad man får på Ultra men vad får man på lägsta
http://www.guru3d.com/articles-pages/far-cry-5-pc-graphics-pe...

Medlem

Även på lägsta ser det liksom snyggt ut på nåt sätt. Ser ut som Team Fortress 2 i början av klippet. Så länge upplösningen är hög ser det aldrig riktigt gammalt ut. Men drar man ner till typ 1280*760 och sådär blir det annat. Det gör mest för snyggheten tycker jag. Kantiga linjer utan AA irriterar bra mycket mer än lågupplösta texturer.

Medlem

Fast kollar man nära på olika objekt som stenar, npcs eller ibland träd så ser det ut som något från Nintendo 64 😂
Detta trots 1440p med allt uppskruvat på max..


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Medlem
Gen
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är värt påpekas att de inte gör spelet fult genom normala inställningar utan genom att göra trasiga inställningar i ett specialprogram.

...något som inte framgår av artikeln om jag läser det hela rätt.

Medlem

Tyckte det såg rätt coolt ut även när de försämrade grafiken.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ett "cartoon-mode" hade varit roligt!

Medlem

Far Cry ft. Mark Zuckerberg?

Medlem

Lite som i första FarCry när man ställde om renderingen till cellshading...

1
Skriv svar