Kan du göra ett gränssnitt som det här fejset förstår? Då är du kanske vår nästa UX/UI-designer

Robot
Kan du göra ett gränssnitt som det här fejset förstår? Då är du kanske vår nästa UX/UI-designer

Geeks skäggigaste avdelning behöver förstärkning av någon som kan form och flärd.

#geeks


Medlem

Jag kan inte detta. Men jag kan vissla Idas sommarvisa samtidigt jag går runt i Fallout 4?


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Skägg.
10 Chambers

@Tapiwen: Kan bli viral hit!


signatur
Medlem

Håller fortfarande på att bättra mig på saker och ting(...fast när gör man inte det egentligen) och är bunden till ett kontrakt på ett annat företag ett par månader till, annars hade jag utan tvekan varit intresserad. UX/UI är så förbannad kul att hålla på med!

Skägg.
10 Chambers

@Luciphear: och sjukt viktigt.


signatur
Medlem

Lugnt, grabbar. Jag tar det här. Nöjer mig med blygsamma 1337kr i timmen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Nog kan jag göra ett gränssnitt men vette fan om Calle skulle förstå.
Edit: Jag har skägg. Det måste vara ett plus.

FM-guru
F.d. Sisyr

Att göra ett gränssnitt är en sak, men att göra ett som redaktören begriper... Inte värt mödan!

ELF
Medlem

Behöver man verkligen vara designer för dagens gränssnitt? Räcker väl med att veta hur man gör rektanglar i paint.....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Redaktör
Skrivet av BadMrBox:

Nog kan jag göra ett gränssnitt men vette fan om Calle skulle förstå.
Edit: Jag har skägg. Det måste vara ett plus.

Skrivet av Sisyr:

Att göra ett gränssnitt är en sak, men att göra ett som redaktören begriper... Inte värt mödan!

Vi har full förståelse för att redaktörer fungerar obegripligt, så sök om ni känner er kompetenta.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi har full förståelse för att redaktörer fungerar obegripligt, så sök om ni känner er kompetenta.

Och för oss som inte är kompetenta MEN som har skägg?


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Hade jag varit arbetslös så hade jag sökt direkt. Detta hade varit jättekul, hoppas ni finner en lämplig kandidat snart


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Får göra rutorna för reklam större annars är det kört. Ska knappt få plats med själva hemsidan.

Skrivet av Boomer:

https://i.imgur.com/pbCfBkU.png

Lugnt, grabbar. Jag tar det här. Nöjer mig med blygsamma 1337kr i timmen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av storm72:

Får göra rutorna för reklam större annars är det kört. Ska knappt få plats med själva hemsidan.

Är det nu kidsen säger ”rekt”?


signatur
Medlem

Det där med UX, det är bara en fluga! Allt handlar om att öka lönsamheten!
95% av sidan (webbrowser fönstret) ska vara för reklam sen resterande 5% är ett konsol/terminal fönster där besökaren kan skriva "get news" så får den en lista av nyheter eller "get news ps4" för att få nyheter om ps4. Sen för att slippa koda om för mycket och återanvända gammal kod så kan resultatet vara länkar till "gamla UX" sidan. Varje person som läser detta får skicka ett pm så skickar jag en faktura på 1337 kr.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Är det en heltidstjänst eller mer uppdragsbaserat?

Låter som ett drömjobb. Hade definitivt sökt om jag inte nyss fått nytt jobb!

Avstängd

För dig som faktiskt får jobbet: gör ett gränssnitt som påminner om gränssnittet i operativsystemet som Calle använde mest under sin uppväxt.

Tänk "Desire lines" från din designutbildning!

Själv har jag bara designtänket men saknar all konstnärlig förmåga att använd Adobe InDesign, Photoshop, Illustrator och alla övriga appar som behövs för goda resultat. Dock kan jag rita på ett papper och använda linjal som "sketch artist"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av starboy83:

Är det en heltidstjänst eller mer uppdragsbaserat?

Låter som ett drömjobb. Hade definitivt sökt om jag inte nyss fått nytt jobb!

”Arbetsplatsen är Geeks-kontoret i centrala Stockholm och tjänsten innebär heltid tills vidare. Är du intresserad och vill veta mer? Skicka CV och portfolio till Anton Fast på anton.fast@geeks.se.”


signatur
Tråddemonen
Testpilot

Ni har inga planer på att expandera redaktionen senare under året?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

Ni har inga planer på att expandera redaktionen senare under året?

Inte vad det gäller tjänster men frilans kan alltid vara intressant.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Hmm får tänka lite på den saken. Men ni har inget behov utav en community manager eller liknande?

Medlem

Spännande!

Jag har också anställning men vad fräckt det vore att att jobba med UI / UX Design på Geeks!

Jag kan alltid klämma in frilansuppdrag från er. Det vore trevligt att träffa er och bilda en uppfattning om arbetsläget, utmaningar, mål och resurser.

Ska fila på en ansökan.

FZ
Edin Mehinovic

@Jokkepalm: Du är välkommen oavsett ansökan, alltid trevligt att träffa folk och göra saker ihop när det passar / tillfälle finns. Men sök också, vi blir jätteglada för alla intresserade som gör det!

Medlem

@Edin: Okej. Jag tänker att jag (och många andra) ansöker i första hand, sen kan vi väl höras i telefon om ni fortfarande är intresserade.

1
Skriv svar