Calle och Gustav lirar moba!

Robot
Medlem

ända moba som värkar intressant nu förtiden är väl just det där spelet.

Medlem

Blir lite sugen på börja spela hots igen när jag ser det här.

Skägg.
10 Chambers

@Whisp: Det är ju fasligt roligt. Särskilt när man vinner som man gjorde i andra rundan.


signatur
Medlem

Det absolut tråkigaste moban som finns, spelar mycket hellre LoL eller Dota 2.

Medlem
Skrivet av Seneca:

Det absolut tråkigaste moban som finns, spelar mycket hellre LoL eller Dota 2.

Eller hur... Nog för att LoL är värdelöst, men HoTS är verkligen ännu sämre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag har inte spelat moba på jättelänge, det var mest DotA i WC3. Det jag aldrig riktigt gillade med Dota vara att matcherna i regel är mellan 40 och 60 minuter långa. HotS verkar ha hittat nått som gör matcherna något kortare, vilket är positivt. Det blir samtidigt en inkörsport till de lite större moborna.

Däremot så känns det som att det bara är en enda lång "laning phase", vilket inte känns jätteintressant om andra mobas har utforskats. Strategierna kanske inte ska ligga på ganking och zoning i lane, utan mer på att kontrollerna de olika barn-specifika hjälpmedlena, vilket dock kräver mycket zoning. Jag är inte allt för insatt, men det är intressant att de hittat en egen nisch.

Kul att det fortfarande är folk som spelar HotS. Har inte hört så mycket om det på länge så trodde spelarna hade tappat intresset.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Seneca:

Det absolut tråkigaste moban som finns, spelar mycket hellre LoL eller Dota 2.

Skrivet av Dunder:

Eller hur... Nog för att LoL är värdelöst, men HoTS är verkligen ännu sämre.

Ni båda uppger faktafel i det ni skriver. Rent objektivt sett så är hots jävligt kul.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Ni båda uppger faktafel i det ni skriver. Rent objektivt sett så är hots jävligt kul.

Finns inget objektivt i det

Det är rent objektivt sett skräp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Mycket bra moba spel. Är annorlunda mot de andra moba spelen tycker jag. Det sticker ut. Gillar idén med map objektiv och olika maps, det ändrar drafting taktiken en hel del beroende på maps. Spelet kan både vara simpelt och avancerat, mer team play skill än all out carry style.
Tycker att spelet blev bättre och fräschare med 2.0 uppdateringen också. Tyckte dock att gamla systemet på invisable hade en annan utmaning, svårare att synas över lag, dock så kan man bli helt osynlig nu om man står stilla en kort stund.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Whisp:

Ni båda uppger faktafel i det ni skriver. Rent objektivt sett så är hots jävligt kul.

Skrivet av Dunder:

Finns inget objektivt i det

Det är rent objektivt sett skräp.

Oklart om någon av er vad vad "objektivt" betyder.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Oklart om någon av er vad vad "objektivt" betyder.

Rent objektivt så missade du poängen totalt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunder:

Rent objektivt så missade du poängen totalt.

Och där fick jag bekräftelse på att i alla fall en av er definitivt inte vet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Och där fick jag bekräftelse på att i alla fall en av er definitivt inte vet.

Ja, men du kan nog Googla för att få fram vad det betyder, så inga problem


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar