Radical Heights är ett Battle Royale-spel från Boss Key Productions

Robot
Radical Heights är ett Battle Royale-spel från Boss Key Productions

Det vill säga studion som gav oss LawBreakers.

#Radical-Heights, #boss-key-productions


Medlem

Jag köpte lawbreakers och tycker det är ett bra spel, detta spelet är inget format jag gillar.. Men tänker testa det då det är Free to Play, precis som lawbreakers skulle vart..

Medlem

Lite småintressant helt klart. Gillar stilen på Fortnite BR väldigt mycket men jag har svårt för byggandet. Detta ser väl ut som ett lite sämre Fortnite BR, men iaf utan byggandet

Gnällkuk

Får testa, gillade verkligen flyet och snabbheten i LawBreakers. Är det gratis så skadar det ju inte att testa


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Han övergav lawbreakers för det här?

Medlem

Det hela känns väldigt, väldigt desperat


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Känns som att någon försöker känna varifrån vinden blåser...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd

Nä vetefan alltså, såg inte alls bra ut..

Medlem

Får ju testa.
Är det gratis så är det värt att testa.

Medlem

Ser för jävligt ut.
Lycka till dock.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ser inte jättepolished ut, men atmosfären i spelet ser riktigt bra ut. Känns som om man försökt jobba ihop ett tema snarare än fokusera på grafik. Kändes väldigt 80-tal och inte alls lika try hard som de andra BR-spelen. Gameplay såg lite väl choppy ut kanske, får se vart detta bär av

Är dock rätt trött på BR nu. Körde PUBG i 40h och har inte ens haft energi eller ork att testa Fortnite. Tror inte detta är min typ av spel :<

Medlem

Okej, så man får ingame valuta som man kan lägga på hög och sen köpa vapen tidigare i framtida rundor. Great, P2W i ett Battle royal spel... fast utan irl-pengar. än så länge.....


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Okej, så man får ingame valuta som man kan lägga på hög och sen köpa vapen tidigare i framtida rundor. Great, P2W i ett Battle royal spel... fast utan irl-pengar. än så länge.....

Gillar 80tals-temat och testar nog en runda pga F2P. Men vafan detta casha in och köpa vapen tidigare. Redan där fallerar det ju. Inser dem aldrig att P2W aldrig kan bli stora spel?
Håll er till skins och liknande som PoE,Fortnite for fan.

Medlem

Kommer detta bli deras första singleplayer spel?


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Avstängd
Skrivet av knerk:

Kommer detta bli deras första singleplayer spel?

Det har jag svårt att tänka mig då detta är multiplayer.

Avstängd

Vad vitt jag sett så implementerar spelet inte lika hemsk P2W som andra spel gör: för det första så måste du sätta in pengar från en runda för att du ska kunna samla på dig pengar tills nästa runda som du behåller om du dör eller vinner då.

För det andra så kan du inte springa och köpa de dyraste vapnen direkt i början på rundorna utan du blockeras åtkomst till köpmaskinerna under en viss tid. Detta skapar nog en balans där andra spelare som inte har några pengar insatta kan få en chans att loota.

För det tredje så avskyr jag P2W med IRL-pengar i spel men detta ser jag på ett helt annat sätt än t.ex. BFII:s P2W-system.

Skrivet av marsson90:

Det hela känns väldigt, väldigt desperat

Nu har jag inte spelat det utan bara sett vissa streamers spelat det. Enligt dem så är det lika smooth i netcode som Fortnite vilket är imponerande för att vara ett early early access-spel. Spelet har en slags SmashTV-känsla i sitt tema och tar sig ej själv seriöst.

Spelet är sjukt roligt att se på streams för det har mer "livlighet" i sig än andra Royale-kopior så streamers har mer skoj och kan skapa en roligare stämning för tittarna än den annars mer seriösa tonen i Pubg med långdragigt lootande i början på rundorna.

Sen kan det ju oxå ligga något i att det flörtar rejält med äldre streamers som finner stor nostalgi i det amerikanska 80-talets Hollywood-era

1
Skriv svar