Spöa SweClockers i veckans quiz!

Robot
Spöa SweClockers i veckans quiz!
MEG
Medlem

Tjoho, ¤#"! dåligt det gick

4/10 Korrekta svar!
Lite koll har du, men det räckte tyvärr inte hela vägen. Bra jobbat hursomhelst!


signatur

Death is only the beginning

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

10 av 10! Kom igen nu mina kamrater!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

MEG
Medlem

Kan tycka att ni kan ha vassare kommentarer till de poäng man får, ni är för snälla


signatur

Death is only the beginning

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av MEG:

Kan tycka att ni kan ha vassare kommentarer till de poäng man får, ni är för snälla

Skyll på Swecarna! Hade jag författat tackmeddelandet hade 0-3 brutit mot Genevekonventionen.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

6/10.

Lagom bra tycker jag.

Medlem

(/"%#()!"&¤!"()"... gjorde detta på Swec också - inte f*n lyckas man sätta 10/10 för det....

Dark Forces - det är nostalgi det! och ett bevis på att med känsla och atmosfär behöver inte grafiken vara tokupplöst för att ett spel skall vara bra.

Inaktiv
Medlem

7/10, har ingen koll på nya saker, så det var ren giss där =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

5/10... Det är nog sämre än vad jag fick på Swec här om veckan.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Borde det inte gå att räkna ut vilken spelmotor som varit mest framgångsrik genom tiderna? Alltså den spelmotor som sammanlagt varit med i flest sålda spel (totala försäljningen av spel som spelmotorn varit med i)

Medlem

"9/10 Korrekta svar!
Spelmotorer är uppenbarligen något du har bra koll på. Bra jobbat!"

Nja, jag gissade på flera!


signatur

autograph

Medlem

ohh bilden fick mig o utsöndra vätska från ögonen.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

ohh bilden fick mig o utsöndra vätska från ögonen.

Pollen på monitorn?

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Lite koll har du, men det räckte tyvärr inte hela vägen. Bra jobbat hursomhelst!

Nooooooooooooooo!

Medlem

Såg att dom hade en ljudquiz också. Mycket rolig quiz! Kan ni inte göra en med spelljud? Typ fraser från Starcraftenheter och vapenljud från Halo och dylikt. Hade varit skoj! Gärna lite äldre spel.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

4/10. Spelmotorer är inte riktigt min grej.

En fråga, dock: vilka plattformar är Unity ute på? Det var så hiskeligt många och jag har svårt att komma på fler än ett knappt dussin. Liksom, Windows, Linux, Mac, XBO, PS4, Switch, Android, iPhone, och några handhållna. Hur många fler finns det? Uppenbarligen typ 15, av svaret att döma.

Eller missuppfattade jag frågan på något sätt?

Medlem

9/10. I am disappoint son.

Avstängd

Ser inget quiz

Skägg.
10 Chambers
Medlem

2/10 Korrekta svar!
Oops, det där gick ju inte så bra. Bättre lycka nästa gång!

Nä, detta kan vara mitt sämsta resultat hittills. De tekniska detaljerna i och bakom spelen är lika intressanta som en influensa mitt under en massiv värmebölja på sommaren, så länge spelen flyter på bra är jag nöjd liksom...

Ang quizarna - man får stänga av sina adblockers så syns dom.

Inaktiv

@Chomag: jäklar vad olika man är och det är ok jag är i många fall nästan mer intresserad av tekniken bakom spel t ex HL2 (Source), Crysis (CryEngine) och många andra. Även fysikdemos från Nvidia är godis

Medlem

@anon_119148:

Skönt är väl det, för vilken intellektuell mardröm till värld att leva i det hade varit om alla hade tyckte precis likadant.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

När dyker denna ädla duells resultat upp?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Grukk: Mitt i veckan!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Fel på de tre första frågorna sedan var det ju busenkelt.

Medlem

Som Swecare sedan 14 år tillbaks så skall jag med andra ord inte göra quizen här?


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Barak:

Som Swecare sedan 14 år tillbaks så skall jag med andra ord inte göra quizen här?

Än är det inte försent att svära din trohet till den rätta sidan. Din själ kan räddas!


signatur
NuZ
Testpilot

Haha ja det gick ju bra.....

På tal om något helt annat, känner igen dig @Gustav Höglund och nicket något fruktansvärt haha Inte så att du spela DayZ förut eller hängt mycket på SweC?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar