Mest populära strategi spelet just nu?

Medlem

någon som kommer ihåg Ground control? det var väldigt kul tycker jag å ser att det kommit en två

FM-guru
F.d. Sisyr

Dominions är för min del alltjämt oöverträffat vad gäller strategispel. Väldigt djupt spel med ett gränssnitt som är rätt avskräckande för potentiella köpare, men tar man sig tiden att lära sig spelet är det helt fantastiskt. Aldrig sett ett spel med så många strategiska och taktiska valmöjligheter som Dominions. Skadar inte att det finns 70+ olika nationer att spela som, alla med sina egna förutsättningar.

Jag har totalt (Dominions 4 + Dominions 5) över 500 timmars speltid och testar/lär mig fortfarande nya saker när jag spelar.

Medlem

Galactic Civilizations 3 är helt underbart om vi ska tala moderna strategi spel. Förbered er på mycket förlorad sömn dock

Medlem
Skrivet av Akronym:

För den som har alldeles för mycket fritid finns ju Stellaris.
Utspelar sig dock, som titeln antyder, i rymden.

Detta måste jag testa, fritid har man väl inte gott om.. men...!!

Medlem

@jauri: Var bara beredd på att det är ett spel som tar sjukt lång tid.

Min personliga åsikt är att det är skitkul, men det är inte direkt ett snabbt spel.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Empires Apart, klassiskt RTS I Age of Empires anda, släpptes för någon vecka sedan!

Medlem

rekomenderar Wargame spelen

Medlem

det jag gillar mest nu är TOAW 4

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

@Kristallkrona tipsade på Discord om senaste humble bundlen som har inriktningen strategispel.

Tänkte att det kan vara bra dela detta här bland entusiasterna! Några av spelen som nämnt i tråden finns med.

https://www.humblebundle.com/games/strategy-bundle?linkID=&mc...

Eventuellt #Nyhetstips, @Kristallkrona som är tipsaren.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Grukk:

@Kristallkrona tipsade på Discord om senaste humble bundlen som har inriktningen strategispel.

Tänkte att det kan vara bra dela detta här bland entusiasterna! Några av spelen som nämnt i tråden finns med.

https://www.humblebundle.com/games/strategy-bundle?linkID=&mc...

Eventuellt #Nyhetstips, @Kristallkrona som är tipsaren.

Bra uppsnappat, skriver en nyhet.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av educk:

någon som kommer ihåg Ground control? det var väldigt kul tycker jag å ser att det kommit en två

Gillade Massives andra spel, World in Conflict, rejält mycket. Nytänkade strategi där man kontrollerade en mindre mängd enheter, i lag med andra. Utförde man uppdrag fick man resurser att köpa in nya enheter.


signatur
12
Skriv svar