Var Battlefield Heroes före sin tid?

Robot
Var Battlefield Heroes före sin tid?

Hade spelet blivit större om det hade släppts i dagens Fortnite-dominerande klimat.

#battlefield-heroes, #dice, #jackfrags


Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag spelade mycket Battlefield heroes när det begav sig! Fortfarande bästa versionen av battlefieldtemat Bra att vissla på om man vill driva de runt om kring sig till vansinne!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Saknar BFH lite, det var ett väldigt mysigt Battlefield spel som fyllde funktionen av ett for-fun spel som man spelade med kompisar lite då o då.
Sen har man ju visslat på låten, som @Grukk länka, i några år lite då o då

Medlem

Mycket trevligt spel. Antagligen var den före sin tid då det inte fanns någon stadig spelarbas. Kan ha blivit en succé om EA släppte spelet i denna tid, men vem vet?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Saknar BF heroes var jäkligt roligt faktist, förutom allt fuskande som var i det spelet

Medlem

Det fanns så många trevliga F2P spel förut. Gör det säkert nu också men har inte lika bra koll. Detta, Battleforge och Company of Heroes Online var mina favoriter. Saknar dem! (Tror inte det var Pay 2 win från början, har för mig att man bara kunde köpa skins för pengar först)

Gnällkuk

BFH var riktigt skoj men tyvärr förstördes det av fuskare och problem med anti-fuskskyddet som gjorde att man blev utslängd från matcher eller inte ens kunde logga in under vissa perioder. Bästa temalåten dock, hade den som ringsignal tidigare


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Battlefield Heroes var riktigt bra

Medlem

För mycket Pay2Win, vad jag mins så kunde man kunde köpa allt för pengar i det spelet.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag tror inte det var före sin tid... Det var P2W som sagt, och utvecklarna fipplade bort det totalt. Finns inte så mycket annat att skylla på i detta fallet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

spelade aldrig det. hadde nog med bara vanliga battlefield spelen då. nu däremot hade något sådant vara trevligt. sedan fanns det ju inte till konsoller heller som är en stor publik till fortnite. tänkte testa detta som någon i kommentarerna till jack frags video menade ska var liknande

https://renegadeline.com/

sedan finns detta som ska vara några som försöker starta BFH igen
https://risinghub.net/

Medlem

Skulle inte säga att det var före sin tid, det var en produkt av sin tid och bidrog till den dåliga bilden av f2p.

Medlem

Battlefield heroes och f2p var båda pay to win spel.
Den andra var i i battlefield 2 motorn.
Exakt kopia på bf2 nästan fast med pay to win.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Battlefield Heroes var ett ganska dåligt spel. Var kul dock att fixa aimbot och få en massa kills


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Både Battlefield Heroes och Battlefield Play4Free var skitkul när dom släpptes. Men sedan så gjorde dom en helomvändning och gjorte spelen helt pay 2 win.
Värsta med Play4Free är att dom svek spelarna och faktist lurade pengarna av dem med attachments kontroversen, något som spelet aldrig återhämtade sig från.

Medlem

Damn you fz! Nu kommer jag sitter och vissla och humma battlefield heroes theme hela kvällen. Tror att det hela var lite för oseriöst för publiken idag, men jag tyckte det var bra förblir det enda fps spelet som jag kunde prestera bra i i jämförelse med andra spelare =).

Medlem

BFH var för mig det spelet där jag fick flyga gamla normala propellerplan som i bf1942, vi pc-spelare fick ju aldrig något bf1943. Jag tyckte om BFH ganska mycket, men som så många andra säger här handlade mycket om att köpa sig fördelar för riktiga pengar.

1
Skriv svar