Se där ja, Red Dead Redemption nu i 4K på Xbox One X

Robot
Se där ja, Red Dead Redemption nu i 4K på Xbox One X

Liksom Portal 2, Gears of War 2, Star Wars: The Force Unleashed med flera.

#nyhetstips, #red-dead-redemption, #xbox-360, #xbox-one-x


Medlem

Hoppas på en sån till PS4 också!

Medlem

Avsaknaden av bakåtkompabilitet på PS4 svider.

Medlem

Efter denna uppdatering fattas bara ett släpp till PC... Kom igen Rockstar!

Medlem
Skrivet av returpack:

Avsaknaden av bakåtkompabilitet på PS4 svider.

Absolut. Det svider rejält. Läxan är däremot lärd till fortsättningen för min del. Om PS5 inte kan leverera lika mycket som en Xbox One X kan så konverterar jag till Xbox.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Man får ännu mera respekt för Rockstars gedigna känsla för detaljer när RDR fortfarande kan se ruskigt bra ut med bara en bump i upplösningen.


signatur

Nämen!

Medlem

reddead bild:
-OOH....
"sådär ja,"
-OJ.. kanske 2an till PC!.. ...nehe. ʕ ಡ ﹏ ಡ ʔ


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ooh, force unleashed också? Det är en av mina guilty pleasures.

Geeks Gaming

Problemet är att dom höjde priset på spelet direkt när det blev bakåtkompatibelt med typ 100kr på xbox...

Medlem

Får mer o mer lust o köpa en Xbone bara för bakåtkompatibiliteten. Så många bra 360 spel!
Bryr mig dock inte ett dugg om One spelen. Där vinner Ps4 för mig.

Medlem

Den här nyheten gjorde att jag för första gången lyfte min blick från ps4an för att snegla lite på xbox one. Lite sorgligt är det när man tänker efter. Det måste till en liten polering på ett 8 år gammalt spel för att jag ska bli intresserad av konsolen. Det säger en hel del om Microsofts misslyckande vad gäller konsol-exklusiva spel den här generationen.

Ambassadör
Xbox

Fantastiskt! One X är en grym konsol.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Absolut. Det svider rejält. Läxan är däremot lärd till fortsättningen för min del. Om PS5 inte kan leverera lika mycket som en Xbox One X kan så konverterar jag till Xbox.

Att PS4 inte har någon bakåtkompatibilitet beror på att Cell-processorn i PS3 är för komplicerad att både emulera och att porta till x86. Därför så får vi en massa HD-remasters till PS4 i stället. Sony har garanterat lärt sig en läxa i att använda komplicerad hårdvara, och PS5 kommer garanterat att bygga på x86-arkitektur (mest troligt från AMD) och i och med detta så lär den vara 100% bakåtkompatibel med PS4-spel.

Medlem

@Tapiwen:
Så länge Sony får egna From Software-titlar kommer det vara svårt för mig.

Medlem

Alltså, nej, det här ser crispigare ut, men sjuuukt mycket stelare oxå! Låt gamla spel leva o dö värdigt, lägg energin på att skapa nya, bättre spel hellre. Tycker inte om det.

Medlem

men det suger lite getpung allt. för oss ps4:a ägare.

Medlem

Vilken enorm differens. Jag är verkligen imponerad.

Skrivet av isma:

Alltså, nej, det här ser crispigare ut, men sjuuukt mycket stelare oxå! Låt gamla spel leva o dö värdigt, lägg energin på att skapa nya, bättre spel hellre. Tycker inte om det.

Tror du verkligen att det är samma personer som utvecklar ett nytt spel, som optimerar gamla?

Avstängd

nu blev man ju sugen på en xbox one x.. ett av mina favoritspel som jag gärna spelat om..

Medlem

Är det faktiskt 4k, eller en uppskalad historia?

Varför kan man inte få högre framerate istället, hade valt det any day!


signatur

P.L.U.R

Avstängd

@SorbP:

ser ju verkligen ut som 4K och inte uppskalat som inte brukar se sådär skarpt ut.

Medlem

Hur är det, är det många som sitter på 4k tv ?
Personligen hade jag ju hellre sett 1920x1080 60 fps.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av hagenfeldt:

Om jag skulle köpa ett gammalt red dead redemption (xbox 360-versionen) på skiva. Kan jag då köra denna uppgraderade variant på min xbox one x? Eller hur funkar det?

Precis så fungerar det. Du kan även köpa det digitalt så klart. Skivan/digitala kopian fungerar bara som licens. Hur bra som helst! Har man ett gammalt fysiskt exemplar är det bara att köra in den och ladda ner.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av SorbP:

Är det faktiskt 4k, eller en uppskalad historia?

Varför kan man inte få högre framerate istället, hade valt det any day!

Skrivet av KeyserSoze:

Hur är det, är det många som sitter på 4k tv ?
Personligen hade jag ju hellre sett 1920x1080 60 fps.

Det finns en funktion med alla Enhanced bakåtkompatibla spel i settings på Xbox One X där du kan välja att köra det i Graphics mode eller Performance mode!
Beroende på om spelet har upplåst framerate eller inte så ger performance mode en rejäl boost i fps. Dock så kör det oftast med original-grafiken då.

Har man en bra 4k-TV så brukar dess inbyggda uppskalning förbättra gamla spel litegrann också, så allt ser bättre ut.


signatur

Jump in.

Medlem

@Dreijer: Tydligen inte efter ditt inlägg, men lägg hellre cashen på att få fram nästa titel istället tänker jag. Fast dom kanske får igen pengarna och lite mer därtill med en re-release av ny-gammalt material? Tycker bara det känns stelt att se på.

Medlem

@isma: Detta är dock ingen re-release. De har bara skruvat lite på emulatorn för bakåtkompatibilitet för några titlar.

Medlem

bara Xbox one X? Inte One S?? :((

Medlem

@feeweee: Spelet är bakåtkompatibelt på one s, men då självklart inte i 4K-upplösning. Däremot är det bättre flyt än på 360. Ganska konstant 30fps. Kolla digital foundry.

1
Skriv svar