Recension – God of War

Robot
Recension – God of War

Kratos byter grekisk tragedi mot nordiskt vemod. Resultatet? Inget annat än gudomligt.

#god-of-war, #playstation-4, #ps4, #santa-monica-studio, #sony


Medlem

PRISA GUDARNA (bokstavligen)

Medlem

Äntligen ett spel värt fullpris!

Medlem

Det var precis det här jag ville höra! Givet köp och hoppas på en härlig och minnesvärd resa.

Medlem

Detta blir mitt första god of war. Verkar som jag inte kommer bli besviken. Tack för recensionen


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Fick precis nytt driv att spela klart GoW 3: Remastered. Fin recension Fredrik!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

SoL
Medlem

Shit, jag har inte varit överdrivet taggad på detta spel, men denna recension fick mig o bli det haha! 30 timmar!? De e väll inte öppen värld eller ?

Redaktör
Ponny

@Mabec: Praise! Det här spelet gör f*n att en gudsförnekare som jag blir religiös.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

@SoL: Jag vet! Jag trodde att det skulle bli riktigt bra, men så här bra...? Jösses.

Det är ju typ tre gånger så stort som vanliga God of War och nope det är inte open world, men har några områden som är öppnare än andra och många linjära platser fyllda med hemligheter. Det är betydligt öppnare än andra God of Wars.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Gud vad jag väntat på detta spel. Finns inget bättre. Och ca 30 timmars spelandet, åh så perfekt

Redaktör
Ponny

@spel_15: Spelat har ingen in game-klocka och jag hann ju definitivt inte samla och se allt (det ska jag baske mig göra nu!), men jag tippar faktiskt på längre än 30 timmar om man hoardar.


signatur

En Bamseponny av folket

Härligt att läsa. Must buy!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ok, dags att skaffa sig en PS4:a.

Releasehästryttare

Funny ... Kommer i håg när Gow3 släppes och ALLA sa att det va så grymt att alla måste spela det, hatade puzzlen i det spelet så innerligt och va inte direkt imponerad av resten av spelet heller så tack men nej, detta spelet lär knappast vara bättre.

Medlem
Skrivet av Devan:

Funny ... Kommer i håg när Gow3 släppes och ALLA sa att det va så grymt att alla måste spela det, hatade puzzlen i det spelet så innerligt och va inte direkt imponerad av resten av spelet heller så tack men nej, detta spelet lär knappast vara bättre.

Uppenbarligen inte ett spel för dig. Tur det finns massa andra bra spel där ute som förhoppningsvis är mer i din smak!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Mabec: Praise! Det här spelet gör f*n att en gudsförnekare som jag blir religiös.

Jag är nog också ateist förutom när det gäller tvspel

Medlem

Jag har aldrig sett ett spel få så bra betyg (som inte är nintendo). Det är helt bananas! 97% på opencritic.

Medlem
Skrivet av Devan:

Funny ... Kommer i håg när Gow3 släppes och ALLA sa att det va så grymt att alla måste spela det, hatade puzzlen i det spelet så innerligt och va inte direkt imponerad av resten av spelet heller så tack men nej, detta spelet lär knappast vara bättre.

hur fan vet du det utan att ha spelat haha, sicket fuckat inlägg

Frilansare

Blir också mitt första God of War som jag vet att jag kommer spela igenom. Har testat de andra, för sladdriga, för kombofierade. Det är ser smutt ut.

Medlem
Pc

K-kommer det t-till P... Pc?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av m_g_karlsson:

K-kommer det t-till P... Pc?

Svar nej, exklusivt till PS4.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Tråddemonen
Testpilot

Härligt! Är ett stort fan utav spelserien, skönt och se lite nytt liv som andas in i Kratos dramatiska personlighet. Det var ju tur också att man fick en förbokning på Collector's edition lagom till sin födelsedag.

Medlem

Man är glad över att vara playstation ägare vid sådana här tillfällen.
Sony börjar sannerligen få till en smärre guldlineup av exklusiva titlar nu till sin ps4.
Vilket är mycket bra och smart drag.

Den 20e är det jag som kommer sitta bänkad framför tv'n den saken är säker


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Fleshcutter:

Äntligen ett spel värt fullpris!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Min magkänsla var korrekt med andra ord när jag gissade på vad det skulle få för betyg Har varit taggad på det här spelet sedan första videon dök upp där Kratos lärde Atreus att jaga. Jag gillade inte de tidigare spelen över huvud taget då karaktären verkade vara så tråkig, men här har de uppenbarligen fått till ett riktigt, riktigt bra spel.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Skulle vara kul att spela, tragiskt nog kommer jag nog aldrig få göra det när spelutvecklare fortfarande år 2018 tycker det är logiskt med konsolexklusivitet.

Gen
Medlem

Har man en PS4a är det bara att köpa spelet direkt utan att tänka. Saknar man en PS4a är det bara att beställa en på direkten. Vilket spel! *loggar in på PSN*

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Skulle vara kul att spela, tragiskt nog kommer jag nog aldrig få göra det när spelutvecklare fortfarande år 2018 tycker det är logiskt med konsolexklusivitet.

Har i det här fallet mer att göra med att Sony äger studion som utvecklar spelet, och därmed även IP'n


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Det börjar närma sig att man köper en PS4 enbart för detta spelet. Gjorde ju samma sak med PS3an för just God of War. Så är väl inte så märkligt detta!
Men när det kommer till just PS4. Är det en värd investering att köra på PS4 Pro över vanliga PS4? Är det en skillnad som "betalar" sig i prestanda?


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem

Jag ville verkligen gilla GoW 1-3 men lyckades vemodigt ta mig igenom dom första när det begav sig, trean kände jag inget driv för alls, fanns inget som lockade mer än okej hack and slash. Kommer jag känna mig extra besviken på detta om jag spelar nu när hypen höjts? Eller är det tillräckligt bra karaktärer och samspel att jag kan drivas med ändå?

Skriv svar