Medlem
A way out

Undrar hur A way out går försäljningsmässigt? Som svensk önskar jag att det går bra för studion, samtidigt som det är ett EA-spel och därmed önskar jag att det går lite mindre bra (för att uttrycka det lindrigt). Sådana här relativt korta Coop-spel utan något större återspelningsvärde faller nog rätt fort i glömska.

Inaktiv

Även jag är intresserad av detta. Dock bör tilläggas att Josef Fares sagt att inte en krona utav intäkterna av AWO går till EA men de har väl nån annan sorts deal. Som du säger så är återspelningsvärdet inte jättestort, kanske 2 eller max 3 gånger men jag tycker att berättelsen var väldigt minnesvärd då den är bland de bättre jag tagit del av på senare tid.

Medlem

Eftersom kravet är co-op så gissar jag att inte lika många köper det som annars skulle göra det.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

KoP
Medlem
Skrivet av cyprus:

Undrar hur A way out går försäljningsmässigt? Som svensk önskar jag att det går bra för studion, samtidigt som det är ett EA-spel och därmed önskar jag att det går lite mindre bra (för att uttrycka det lindrigt). Sådana här relativt korta Coop-spel utan något större återspelningsvärde faller nog rätt fort i glömska.

Bara för att det inte är en AAA-titel behöver man ju inte önska att det ska gå dåligt för ett spel. Det är ett "indiespel" för runt 300 spänn med en lagom längd, sett till priset.

Medlem

Jaså, är det Coop or Die?
Synd att det är inte som Resident Emil 5. :/

Avstängd

Otroligt bra. Sjukt tight regisserat, bra skådespelare, manus. Snygg grafik, totalt oförutsägbar story, mycket längre än vad jag trodde, ca 8 timmar. De skapade en helt ny genre med detta.

Sådana här spel säljer över tid, finns inte knutet till releasen som vissa andra spel. Det kommer att konsekvent ligga på en stadig försäljning hela livs cykeln, samt sprids via word 2 mouth. Fares fick verkligen till det här, och vi hoppas alla att Hazelight drar in mycket pengar och att deras nästa spel går lika bra.
Vore kul att se mer människor från filmbranschen slå sig in på spel, man känner verkligen att det är en grym filmregissör som ligger bakom, men självklart har de ett grymt team också.

Rekommenderar alla att ringa över en polare och köra couch coop. Detta var första gången i PS4ans liv detta hände på riktigt. Förutom lite skoj med Rayman dvs.
MVG betyg!

1
Skriv svar