God of War drar in gudomliga betyg

Robot
God of War drar in gudomliga betyg
Medlem

Och jag som tittade på spelet och typ "meh". Nu blev jag väldigt sugen på att spela...men jag får nog starta Horizon först, sen blir det kanske God of War då.

Medlem

Ja jävlar. Jag var skeptisk och anade att de försökte göra ett "Naughty-dog" spel. Blir garanterat ett köp nu.

Medlem

Väntar nog på några recensioner från spelare orörda av Sonys plånbok.

Medlem

@kebbe
Här har du 76 recensioner att gå igenom http://www.metacritic.com/game/playstation-4/god-of-war/criti...

För mig är de solklart att de lyckades leverera igen. Blir ett köp!

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Väntar nog på några recensioner från spelare orörda av Sonys plånbok.

Äh, stryk det från inköpslistan bara. Det kan helt enkelt inte vara möjligt att kritiker ger höga betyg till ett AAA-spel för att de gillar det - det MÅSTE vara korruption.

Ännu tydligare blir detta när man inser hur enkelt det är för Sony att muta alla, utan minsta läcka. Handlar ju bara om ett par hundra eller tusen redaktioner världen över, lätt fixat att stoppa pengar i ägarnas och redaktörernas fickor utan att det märks, och få dem att instruera sina ofta frilansade skribenter att skriva trovärdiga texter till högsta betyg. Chockerande att inte fler ser igenom detta barnsligt enkla knep.


signatur
Medlem
Skrivet av kebbe:

Väntar nog på några recensioner från spelare orörda av Sonys plånbok.

Skrivet av Tomas Helenius:

Äh, stryk det från inköpslistan bara. Det kan helt enkelt inte vara möjligt att kritiker ger höga betyg till ett AAA-spel för att de gillar det - det MÅSTE vara korruption.

Ännu tydligare blir detta när man inser hur enkelt det är för Sony att muta alla, utan minsta läcka. Handlar ju bara om ett par hundra eller tusen redaktioner världen över, lätt fixat att stoppa pengar i ägarnas och redaktörernas fickor utan att det märks, och få dem att instruera sina ofta frilansade skribenter att skriva trovärdiga texter till högsta betyg. Chockerande att inte fler ser igenom detta barnsligt enkla knep.

Det är skrämmande nivå på intelligensen här på forumet ibland.
För mycket konspirationssurfande på YouTube..

Att diverse random, offentlig person släpper en fis i det öppna rummet missar inte en människa, men att Sveriges (och alla länder enligt "kritikerna") största spelmedia skulle frekvent och konsekvent ta emot mutor av olika studios, utgivare etv, UTAN att det skulle läcka ut som till det lagbrott till skandal det faktiskt vore, om det vore sant. Det händer inte.

Att journalister möjligen kan "påverkas" av eventuella "hämndaktioner" vid dåligt satta betyg, av utvecklarna i form av recensionsexemplar, sponsring etc, kan jag köpa, MEN jag tror inte det påverkar slutgiltiga betyg och jag tror det är otroligt sällsynt. Och FZ lär inte fungera så.

Gnälla för gnällandets skull har blivit en grej.

Medlem
Skrivet av zumo:

Var dock inte för blåögd angående Svensk media.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Pettor:

@kebbe
Här har du 76 recensioner att gå igenom http://www.metacritic.com/game/playstation-4/god-of-war/criti...

För mig är de solklart att de lyckades leverera igen. Blir ett köp!

"0 user reviews".

Skrivet av Tomas Helenius:

Äh, stryk det från inköpslistan bara. Det kan helt enkelt inte vara möjligt att kritiker ger höga betyg till ett AAA-spel för att de gillar det - det MÅSTE vara korruption.

Ännu tydligare blir detta när man inser hur enkelt det är för Sony att muta alla, utan minsta läcka. Handlar ju bara om ett par hundra eller tusen redaktioner världen över, lätt fixat att stoppa pengar i ägarnas och redaktörernas fickor utan att det märks, och få dem att instruera sina ofta frilansade skribenter att skriva trovärdiga texter till högsta betyg. Chockerande att inte fler ser igenom detta barnsligt enkla knep.

Ömma tår? Har inte anklagat någon för någonting, Så fort du får ett tidigt exemplar av deras spel eller placerar en av deras annonser på din sida rörs du av Sonys plånbok, det var du själv som genast hoppade till mutor. Väger helst spelarnas och kritikernas omdöme mot varandra innan jag bestämmer mig.

Medlem

@kebbe: Ärligt ditt inlägg anklagade helt klart FZ för att ta emot mutor.

Sedan tycker jag att Tomas Helenius svar visar på rakryggad yrkesstolthet. Man har rätt att bli förbannad och säga ifrån när någon orättvist trycker ner arbete man lagt själ och hjärta i. En ursäkt vore nog på plats!

Edit: stavning

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Ömma tår? Har inte anklagat någon för någonting, Så fort du får ett tidigt exemplar av deras spel eller placerar en av deras annonser på din sida rörs du av Sonys plånbok, det var du själv som genast hoppade till mutor. Väger helst spelarnas och kritikernas omdöme mot varandra innan jag bestämmer mig.

Du skriver vasst och välformulerat när du vill (och du är fullt medveten om vad det du skrev antyder), så såna här slentrianmässiga korruptionsantydningar känns ärligt talat rätt slappt. Jag håller långtifrån alltid med dig om det du skriver, men du håller oss på tårna och (får jag erkänna) kommer då och då med vettig kritik som vi bör ta till oss av. Kort sagt: du kan bättre. Visa det.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Äh, stryk det från inköpslistan bara. Det kan helt enkelt inte vara möjligt att kritiker ger höga betyg till ett AAA-spel för att de gillar det - det MÅSTE vara korruption.

Ännu tydligare blir detta när man inser hur enkelt det är för Sony att muta alla, utan minsta läcka. Handlar ju bara om ett par hundra eller tusen redaktioner världen över, lätt fixat att stoppa pengar i ägarnas och redaktörernas fickor utan att det märks, och få dem att instruera sina ofta frilansade skribenter att skriva trovärdiga texter till högsta betyg. Chockerande att inte fler ser igenom detta barnsligt enkla knep.

Undrar om Sony ens hade haft råd om de ens hade velat försöka sig på en sådan här enorm muta globalt
Vad jag förstått så är det Playstation som håller dem direkt flytande då deras andra bolag går lite si och så för tillfället.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Du skriver vasst och välformulerat när du vill (och du är fullt medveten om vad det du skrev antyder), så såna här slentrianmässiga korruptionsantydningar känns ärligt talat rätt slappt. Jag håller långtifrån alltid med dig om det du skriver, men du håller oss på tårna och (får jag erkänna) kommer då och då med vettig kritik som vi bör ta till oss av. Kort sagt: du kan bättre. Visa det.

Det var en onödig linje att gå in på från mitt håll, jag ber om ursäkt till er och framförallt skribenten Fredrik Eriksson för den anklagande tonen i inlägget. Försöker läsa mina inlägg både en och flera gånger innan jag postar men ibland blir det fel ändå.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"0 user reviews".

Användarrecensioner brukar vara tämligen menlösa när det gäller stora konsolexklusiva spel. En timme efter att ett spel släppts så kryllar det av fanboys som ger så högt eller lågt betyg de kan utan att ha spelat den aktuella titeln.

Redaktör
Medlem

Första spelet som får av alla seriösa speltidningar världen över full pott 10p. Måste köpas från dag 1

Medlem

Jag tror det blir ett PS4 Pro köp ihop med detta underbara spel.

Medlem

Var rekommenderas förbokning för att vara säker på att få det på release? Inet, komplett?

Medlem
Skrivet av Seneca:

Jag tror det blir ett PS4 Pro köp ihop med detta underbara spel.

https://new.webhallen.com/se/product/283934-Playstation-4-Pro...

Så jädra snygg ps4 pro edition med God Of War motiv!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar