Se nytt gameplay från XIII-doftande coop-skjutaren Rico

Robot
Se nytt gameplay från XIII-doftande coop-skjutaren Rico

Actionfylld cel-shading för två.


Medlem

Gillade XIII riktigt mycket när det begav sig. Tyckte detta såg intressant ut, men tröttnade på gameplay redan halvvägs in i klippet. Det såg enormt monotont ut...

Medlem

Ser galet enformigt ut... Efter första rummet känns det som man sett allt spelet har att erbjuda

Medlem

Det de visar demonstrerar alla nackdelar med slumpgenerering. Ett antal mer eller mindre identiska rum med korkade AI-motståndare som står och väntar på dig, alla rum utplacerade i en korridorstruktur med stängda dörrar mellan.

Han som intervjuar känns däremot jäkligt lättimponerad ibland.

Medlem

XIII va fantastiskt. de verkligen använde serietidning som ett genomgående koncept och en grymt bra story. Blev en riktigt bra miniserie av spelet som jag får rekommendera.
Har alltid varit ett stort fan av cel shading. Spel som XII, Borderlands, Cel Damage, Silverfall och Valkyria Chronicles tillhör mina absoulta favoriter så jag tänkte bara tipsa lite om dem när jag ändå skriver.

Detta spelet ser lite tråkigt ut, men det hänger ju på hur tidigt i utvecklingen de är. Som koncept kan det vara hur bra som helst, men rummen måste bli större och AIn måste bli smartare med sina positioner m.m.
Spelet har potential men de måste ut med beta testande så att spelare kan ge sina tips och åsikter.

well well, den som lever får se.

Medlem

Ser generiskt och skittråkigt ut tycker jag personligen. Vad tillför detta för nytt som man inte redan gjort tusen gånger innan?

1
Skriv svar