Quiz – Spelljud!

Medlem

9/10. Gissade på en eller två, men för det mesta var det solklart

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Du är ljudvågornas och spelljudens mästare! Perfekt gehör sedan födseln med tusentals timmar i spelens förtrollande värld.

Riktigt rolig Quiz, tycker ni ska fortsätta blanda lite olika quiz som denna och tidigare quiz.

Medlem

Häftig och annorlunda quiz, mer sånt tack!

6/10 Korrekta svar!
Ja då! Helt okej jobbat. Du minns en del ljud, men är ingen audiofil.

För många frågor om fps/konsoler, för lite spelande på och med dessa genrer/maskiner.

Medlem

9/10!

Sjukt roligt quiz.

Men någon får förklara ljudet på frågan med Bioshock, Horizon och Wow

Medlem

Kul quiz! 8/10 här.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

4/10

Hade hört 3 av ljuden totalt och en rätt gissning Rätt nöjd


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Allexz:

9/10!

Sjukt roligt quiz.

Men någon får förklara ljudet på frågan med Bioshock, Horizon och Wow

Ta dig till Hellfire Peninsula i Outland eller Krokuun på Argus så får du svaret på WoW


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

9/10 hade ingen aning om WoW ljudet

Medlem

8 av 10 rätt varav jag reagerade på instinkt på alla utom PS/Dreamcast/Xbox ljudet. Sjukt att ljud sätter sig så i hjärnan.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

10 av 10!!!: Ljudvågornas konung!!

Medlem

9/10, körde ihop sig på WoW, Otroligt rolig Quiz, bästa Quiz på länge! 😃 Mer sånt här

Medlem

1/10 - gissade på alla.

Jag är uppenbarligen ingen gamer, vad fan gör jag här ens!?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

"9/10 Korrekta svar!
Du är ljudvågornas och spelljudens mästare! Perfekt gehör sedan födseln med tusentals timmar i spelens förtrollande värld."

I have brought great dishonor to my family. :/

Medlem

"6/10 Korrekta svar!
Ja då! Helt okej jobbat. Du minns en del ljud, men är ingen audiofil."

Nja...snarare att jag inte har spelat ca 50% av dom spelen

Medlem

7/10
Kul quiz!

Skribent

9/10, så det får jag nog vara nöjd med.

Gnällkuk

6/10, missade alla spel jag inte kört. alla andra tog man ju lätt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

8/10 helt nöjd!

Inaktiv

8/10, pissenkelt på de spel man spelat eller genom att använda uteslutningsmetoden.
The Last of Us & WoW har jag aldrig och kommer aldrig spela så det var just dem jag misslyckades med

Medlem

Jätteroligt quiz, även om jag bara fick 4/10. Jag är i huvudsak en pc-spelare och har varit i nästan hela mitt liv, så när det kom en massa frågor om 90-talskonsolspel så var jag helt chanslös. Sedan kom det frågor om pc-strategispel som jag, av någon anledning, också missade. Där hade jag spelat FÖR många spel i stället. Jag kände igen ljudet, men jag kunde inte köra uteslutningsmetoden eftersom jag spelat alla tre spelen. Mindes inte från vilket ljudet faktiskt kom.

Men gärna mer sådant här. Som jag sett andra föreslå redan så vore ett quiz om spelmusik väldig kul.

Inaktiv
Medlem

kan man få annat än 10 av 10 på denna.. #pro audiofil. ^^

Medlem

9/10, kan någon specificera exakt vad som gör ljudet på fråga 5? Även spelat det spelet en hel del men lyckas inte koppla ljudet.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Dudinkalv:

9/10, kan någon specificera exakt vad som gör ljudet på fråga 5? Även spelat det spelet en hel del men lyckas inte koppla ljudet.

Fel Reaver! Hörde man det ljudet i Outland joggade man bäst därifrån.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Avstängd

"6/10 Korrekta svar!
Ja då! Helt okej jobbat. Du minns en del ljud, men är ingen audiofil."

EY!!! Jag är visst en audiofil/ljud guru. Men de 4 spelen jag bommade på är spel jag aldrig spelat! Typ WoW, Starcraft och sånt. Så egentligen hade jag 100%

Medlem
Medlem

Bra quiz! Uuuh jag mår fysiskt dåligt av att jag missade på playstationljudet...måste ju hört det en miljard gånger i mina unga år. Men å andra sidan var det väl i de där sekunderna när maskinen spinnade igång som man satt sig tillrätta, drog upp ärmarna, rättade till kalsongerna.

Medlem

9/10 Korrekta svar!
Du är ljudvågornas och spelljudens mästare! Perfekt gehör sedan födseln med tusentals timmar i spelens förtrollande värld.

Jätterolig quiz! Ser gärna mer liknande quiz!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Bra quiz! Uuuh jag mår fysiskt dåligt av att jag missade på playstationljudet...måste ju hört det en miljard gånger i mina unga år. Men å andra sidan var det väl i de där sekunderna när maskinen spinnade igång som man satt sig tillrätta, drog upp ärmarna, rättade till kalsongerna.

Haha, ja. Rätta till kalsongerna har genom åren varit min viktigaste ritual i multiplayerspel. Det och att trycka in båda analoga spakarna ett par gånger innan matchen startar.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Awesome! Mer ljudquiz till folket!

123
Skriv svar