A Way Out har redan sålt över en miljon exemplar

Robot
A Way Out har redan sålt över en miljon exemplar

”Fuck the Oscars!” verkar ha funkat.

#a-way-out, #josef-fares


Medlem

Wtf, hur kan inte en del av pengarna gå till EA om dom är utgivare?


signatur

Game long and prosper

Medlem

EA får en del av det. De får tillbaka det de lagt på spelet. Om spelet måste sälja 500.000 kopior för att gå med vinst, så får EA pengar fram till spelet sålt 500.000 kopior. De får helt enkelt bara tillbaka det de investerat, inget mer. Allt efter det går direkt till utvecklarens fickor, i detta fallet Hazelight.
EA är, så vitt jag vet, det enda företaget som erbjuder en deal så bra till indie-utvecklare.

Medlem

Kul och höra!

Medlem

Som Brothers fast högre produktionsvärde. Det fanns några plot points som störde och sluten var inte så bra, men det var fortfarande roligt att spela i co-op och för det är det värt priset. Jag hoppas Fares fortsätter höja spelindustrins standard för co-op spel med sitt nästa

eld
Medlem
Medlem

@Ziljun: själv tyckte jag slutet var riktigt bra. Det var något oväntat och plötsligt var allt upp och ner.

Medlem

@Ziljun: Hur kunde du inte gilla slutet? I mitt tycke var det en av höjdpunkterna i spelet.

Medlem

Skulle inte rekommendera någon detta spel faktiskt. För 50spänn, då kanske. Det är mer eller mindre som en film, och pröjsa 200spänn för en film är inte ok.

Medlem

Måste man vara 2 när man spelar?


signatur

🐖💨💩

KoP
Medlem

Välförtjänt! Hade kanonkul när jag å polarn lirade igenom A Way Out. Vi började på kvällen och var väl färdiga runt 2 på natten.

KoP
Medlem
Skrivet av Tronic:

Måste man vara 2 när man spelar?

Ja.

Medlem

@KoP: vet du ungefär hur många timmar det blev?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det är coolt att spelet går bra. Filmstory i spel är inte så populära än, men detta kanske ändrar detta. Go go Jozef!!!!!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

@matuttas:

spelet kostar 289kr. Swisha din kompis 144kr så kan ni spela det ihop och du/ni har betalat lika mycket som ett bio besök

Medlem
Skrivet av makedonii:

@matuttas:

spelet kostar 289kr. Swisha din kompis 144kr så kan ni spela det ihop och du/ni har betalat lika mycket som ett bio besök

Är man låst till plattformen som den som köpt spelet kör eller kan jag spela på pc och kompisen på valfri konsol?

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är man låst till plattformen som den som köpt spelet kör eller kan jag spela på pc och kompisen på valfri konsol?

ganska säker på att man är låst till plattformen tyvärr.

Medlem

"Något oklart om det snarare betyder en halv miljon eftersom spelets säljs 2 för 1 eller om det egentligen är två miljoner exemplar där ute."

Hur tänkte du nu Erik? Blev smått förvirrad av att läsa det där

Om dom nu säger att dom sålt en miljon exemplar är det ju en miljon ex som sålts, sedan att man kan bjuda in en polare som inte har spelet själv ändrar ju inte på någonting angående försäljningssiffrorna.

Däremot betyder snarare en miljon sålda ex att antalet spelare som har spelat spelet kan variera allt från en miljon upp till två miljoner, men det är ju fortfarande en miljon ex som dom sålt.

Medlem

@jOnÄTÄn:

Du är låst till platformen ja, men det skadar inte att ni lirar ”lokalt” om de möjligt, tror det är ännu mer intimt då än online 🤙

Medlem
Skrivet av tisse:

@Ziljun: Hur kunde du inte gilla slutet? I mitt tycke var det en av höjdpunkterna i spelet.

Beror på vilket slut man får men den jag fick tyckte jag var helt ologiskt och dåligt skrivet. Kollade upp den andra på youtube och den var mycket bättre.

KoP
Medlem
Skrivet av Javas:

@KoP: vet du ungefär hur många timmar det blev?

Runt en 8 timmar. Och då sprang vi runt och utforskade allt och spelade alla minispel i spelet.

Medlem

Redigerat av begäran: Spoiler varning

@Ziljun

@adde111:

Håller med, 10 minuter innan så säger Vincents kamrat att dem ska fånga Leo, Leo dör en stund senare i Vincents slut

Som jag förstår så var slutet som var PvP mellan de två spelarna så handlade det inte om reson & logik, utan om manlighet mellan karaktärerna, avsaknad av empati för varandra när Vincent precis har blivit en farsa eller Leos son blir föräldralös på grund av manlighet, vilket vrickat slut.

Jag är mera van vid om män ska slåss för sin manlighet så brukar det väl inte sluta med att någon dör?

Twist plotten är så konstig, Dem skulle enkelt kunna skicka ett swat team istället för 1 polis och civil person att kämpa emot dussiner av män? Vart är din professionalitet som polis Vincent, din omogna jävel som bryr sig mer om hedersmord som inte ens var betvingat istället för en son?

Spelet i sig var hyfsat roligt att köra, jag ifrågasätter berättelsen dock

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Seveni: Oh, du får gärna spoilertagga ditt inlägg för de som inte spelat genom det än!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@Gustav Höglund: Ah jag är lessen för att jag spoilade, jag har redigerat och lagt in en spoiler varning.

Har reflekterat nu, och jag själv avskyr spoilers men glömde er andra som inte kört spelet den här gången.

Medlem

Någon som vet hur stor andel av dessa 1 miljon spelare som kommer från Sverige?

1
Skriv svar