Sega annonserar Sega Mega Drive Mini

Robot
Sega annonserar Sega Mega Drive Mini
Medlem

Phantasy Star och Shining Force serien vore nog populärt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Antagligen samma spel som släpps på kommande samlingen

Medlem

Sega har ju släppt minis tidigare. Dock ej producerade av med själva. Alltid varit kassa. Kan ju hoppas på denna.

Då bör den ha:
NHL 93 (94 eller 95 är okej också)
Toejam & Earl
Golden axe
Turtles
Streets of rage
Minst ett sonic
Gunstar heroes
Castlevania
Road rash 2

Säkert glömt ett gäng

Medlem

Zero Wing borde följa med, men med original översättningen. Bra spel.

Medlem

Så länge det finns Landstalker är jag nöjd. Bättre än Zelda Link to the past


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Jag hade Megadrive. Om några av dessa spel kommer med kan jag tänka mig ett köp.

Desert Strike
https://www.youtube.com/watch?v=RYVDt8XhTBM

Truxton
https://www.youtube.com/watch?v=6iIG_ufZUzc&t=743s

John Madden
https://www.youtube.com/watch?v=f_H5UqkNcZQ

Och Sonic förståss.

Medlem

Hoppas den här bra ljud. Dålig Mega Drive-emulering är tortyr för öronen.

Medlem

Hoppas den har bra ljud. Dålig Mega Drive-emulering är tortyr för öronen.

(Damn dubbelpost. Sitter på tåg mellan Knivsta och Märsta)

Medlem

Tror det blir ett för högt pris, även om det hade varit en extremt hög nostalgifaktor. Ett stort kanske om följande spel kommer med: Crüe Pinball, Global Gladiators, Elitserien 95 samt Sonic 2. Den sistnämnda är dock inget frågetecken, men de andra är inte lika självklara.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Sega Mega Drive var min andra konsol efter NES 8-Bit. Glömmer aldrig dagen då farsan, jag (10 år gammal) o syrran tog tåget bort till Stockholm o mötte en snubbe som sålde sin konsol via gamla godingen Gula Tidningen och en annons. Så lycklig har jag aldrig varit tror jag. Det följdes med 2 kontroller och över 20 spel. Sonic 1 o 2, EA Hockey, NHL 93, NHL 94, MicroMachines, Bonanza Bros., General Chaos, plus massa andra klassiker. Vilken glädje, vilka minnen. Retro tider som bäst. Detta var min favoritkonsol av de alla. Gillade den bättre än NES 8-Bit.
Tragiskt när SEGA kördes över som konsolmakare...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Medlem

Spelar fortfarande Elitserien 95 på megadrive

Medlem

Roligt att de hakar på "trenden", bara trist att majoriteten av guldkornen till dessa konsoler var från tredjepart och/eller under utgångna licenser.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Sega har ju släppt minis tidigare. Dock ej producerade av med själva. Alltid varit kassa. Kan ju hoppas på denna.

Då bör den ha:
NHL 93 (94 eller 95 är okej också)
Toejam & Earl
Golden axe
Turtles
Streets of rage
Minst ett sonic
Gunstar heroes
Castlevania
Road rash 2

Säkert glömt ett gäng

Hade även gärna sett Story of Thor, Aladdin, Adventures of Batman & Robin, Streets of Rage 2, Quackshot, Alicia Dragoon, X-men 2 och varför inte Castle of Illusion. Men inte så troligt att de får Disney eller WB rättigheter.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Hoppas det blir en riktig MINI och inte nån billig rasperry

Medlem

Dom utannonserade även Sega Ages till Switch! man får väl anta att det är därför dom valde att inte släppa nya samlingen till Switch

Medlem

Elitserien 95! Bonanza Bros! Sunset riders! Wonder Boy!

Medlem

Hoppas bara inte de skickar med 60 shovelware-spel som de andra klonerna gjort i form av generiska åttabitarsspel.

Medlem

@CARTMAN: NHL var bäst på Mega Drive. Men bästa hockeyspelen ever var/är Elitserien

@Nocternity Tydligen utvecklas Sega Ages dessutom av M2. Bara det får munnen att vattnas.

Medlem
Medlem

@androsynth: Vad var det som var så bra med elitserien? Var ju i princip exakt samma som NHL fast med andra namn på lagen.

Efter NHL 93 tog de bort att det kunde bli slagsmål. Det var synd tycker jag. Därför röstar jag för 93 som bästa.

Medlem

@Nioreh: Det har nog mest med lag och "att vara där och då" att göra. Jag var världens HV71-fan som tonåring och att få spela som mitt favvolag på Mega Drive och bokstavligen ge Brynäs på käften (slagsmål med råge) var ren njutning back in the days ^^

NHLPA93 hade jag till SNES. Har även NHL94 men jag håller med, 93 är bättre.

Medlem

Elitserien 95 !!

Medlem

Oh no! Även denna ska tydligen tillverkas av Atgames, och lär därmed bli mer av samma skit vi sett förut... Där dog den produkten.

Medlem

Ohhh shenmue och shenmue 2!!!! till pzä

Medlem

Golden Axe! Altered Beast!

Medlem

Spela på Mini- snes'en hos polarn och shit vilket skräp för tusen spänn.
20 dåliga spel varav typ 5 var 2-player spel, okej Zelda Punch-out och nått Mario var ok men det var allt.
Ingen pixel försköning som man är van att hitta i emulatorer, fanns nån gimmick CRT look man kunde ställa in så allt blev randigt.

Jag tycker det är väldigt lite för pengarna och en tråkig återblick av en fantastisk era som inte görs rätt.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Oh no! Även denna ska tydligen tillverkas av Atgames, och lär därmed bli mer av samma skit vi sett förut... Där dog den produkten.

Skit också...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Ducci:

Spela på Mini- snes'en hos polarn och shit vilket skräp för tusen spänn.
20 dåliga spel varav typ 5 var 2-player spel, okej Zelda Punch-out och nått Mario var ok men det var allt.
Ingen pixel försköning som man är van att hitta i emulatorer, fanns nån gimmick CRT look man kunde ställa in så allt blev randigt.

Jag tycker det är väldigt lite för pengarna och en tråkig återblick av en fantastisk era som inte görs rätt.

Alla gillar ju olika, men alla spel på SNES mini är bland de bästa till konsolen, så de är inte dåliga spel. Bla Super Metroid (står sig än idag i topplistan på bästa spel som gjorts), Final Fantasy III (VI), Super Castlevania IV, Star Fox och Mega Man X för att nämna några.

Jag personligen hade gärna sett mer Disney spel, men man lyckades visst inte komma fram till en lösning med Disney.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

12
Skriv svar