Spellistan för SGDQ2018 har släppts!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Spellistan för SGDQ2018 har släppts!

Mer speedruns!
Spelen som ska vara med i Summer Games Done Quick 2018 24 juni - 1 juli har nu offentliggjorts.
https://gamesdonequick.com/submission/games-list

Alla inskickade spel i en lång filtrerbar lista: https://gamesdonequick.com/submission/all

Mina tips

Jag håller GBA metroid-spelen högt och ser därför fram emot till Zero Mission, som ser ut att kunna bli ett 4-way race.

Sen så ser jag alltid fram emot Megaman-speedruns. De är alltid bra runs och sammanhållningen i communityn är fantastisk.

Bio Miracle Bokutte Upa är en konstigt japanskt NES-spel av Konami. Det är ett plattformsspel där protagonisten är en bebis, det är så konstigt men samtidigt ett bra spel, så det ser jag också fram emot.

Jag skulle kunna tipsa om bra runs i all evighet. Men NES-spel är ofta bra korta runs. Till sist, Contra: Shattered Soldier är ett underskattat run 'n' gun bossrush-spel till PS2 som är väldigt intensivt.

Vilka spel ser du fram emot?
Var det något spel som inte togs med som du gärna hade sett?

#GamesDoneQuick #Speedrunning #SGDQ #Välgörenhet #Murica


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Svåra spel utan glitch/fusk kan ju vara lite extra kul, typ Ninja Gaiden till Xbox 360. Så det ska bli kul att se. Minns att jag tyckte det var så fruktansvärt svårt och oförlåtande. Annars så får väl streamen vara på i bakgrunden när jag är vid datorn. Brukar mest slökolla på AGDQ/SGDQ.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

@Spectral: Det finns många spel som har glitchless-kategorier, men i modernare spel är ofta de kategorierna så långa så att de är inte lika populära.

Själv tycker jag om att se hur snabbt spelen går att klara inom ramarna för spelet, gltichar eller inte spelar ingen roll. Så länge inget externt används är allt tillåtet. Bör tilläggas att jag föredrar att speedruns gjorda på konsol då det inte går (är svårare) att använda externa verktyg, för fusk gillas inte. Däremot så är inte glitchar fusk, som överenskommet av communityn. Men det finns kategorier för alla.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Fragtjuv

Brukar uppskatta Andys Zelda-runs mycket. Han ska väl inte vara med i sommar men ett gäng Zelda-spel får jag ju i alla fall.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av joelthor100:

Brukar uppskatta Andys Zelda-runs mycket. Han ska väl inte vara med i sommar men ett gäng Zelda-spel får jag ju i alla fall.

Han har ju på sistone bara spelat randomizer. Vilket i sig kan vara kul, men det är ju ännu mer nischat än vanliga speedruns. Jag saknar faktiskt NMG-kategorin för A Link to the Past, runt 2013 var det en fantastisk tid att titta på dem. Många nya runners som kom fram från skuggorna.

Vilka Zelda-runs ser du mest fram emot på SGDQ?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

1
Skriv svar