God of War klarar inte av stabila 30 fps i sitt 4K-läge
"Kanske inte spela i 4K?", menar Polygon.
#god-of-war, #playstation-4, #playstation-4-pro, #santa-monica-studio
Polygon är Polygon. Jag avvaktar tills Digital Foundry släpper en video då de med säkerhet vet vad som försiggår Ifall det vill sig illa, och det hackar, spottar och fräser får man hoppas på att de hinner släppa en patch tills spelet går retail.
Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16
Alla 30fps-spel är ju inte skapta lika. Det har ju lite med input-lag och allmän respons och göra också.
Jag upplever att Destiny är ett exempel där allting känns tajt trots 30fps. Till skillnad mot Elder Scrolls Online och Division, där något så enkelt som att vrida kameran känns trögt och med input-delay.
Detta trots att jag använder Pro-modellen.
Får man fråga vem som prioriterar 4k med ostabil fr. I ett fighting spel? Kommer prova 4k men endast som ett techdemo (eller för eventuella screenshots) för att sedan gå så nära tvn att jag ser jaggies och inspektera hur bra texturer mm ser ut. Sen blire 60 igenom allt!
Min oled skalar upp 1080 material flawless och med 3 meters avstånd från en 55" äre ändå gg.
Vilken skit video. Galet ljus och ingen fps siffra någonstans? Vad är poängen?
Förstår inte vad videon vill komma fram till? Vad var skillnaden?
Sämsta videon någonsin. DigitalFoundry löser detta, väntar bara på att de ska släppa sin video. Måste säga att jag inte alls hade räknat med detta efter att ha läst alla betyg. Klart det måste vara stabila och låst 30fps som i Horizon Zero Dawn annars blir det inte roligt. Ser ingen poäng med att ha ett upplåst läge om Pro ändå inte kan uppnå 60fps, det blir gissningsvis bara frame time spikar då. Hm, borde nog inte lagt min pre-order trots allt utan väntat lite på de tekniska bitarna.
4K är väl så gott som dött?
Antar att du trollar? 4K är ju hetare än någonsin. Att gå från 1080p till 4K/HDR på TVn är en av de bästa sakerna jag gjort på flera år.
Alla 30fps-spel är ju inte skapta lika. Det har ju lite med input-lag och allmän respons och göra också.
Jag upplever att Destiny är ett exempel där allting känns tajt trots 30fps. Till skillnad mot Elder Scrolls Online och Division, där något så enkelt som att vrida kameran känns trögt och med input-delay.
Detta trots att jag använder Pro-modellen.
Förmodligen inte input-lag du upplever utan frame pacing
Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.
Videon körs i 1080p, självklart ser man ingen skillnad. Behövs ju 4K skärm och HDR vilket jag har men blir ingen skillnad för videon är enbart i 1080p. Såg för överigt igen skillnad på FPS i videon heller så måste va minimal drops eller så har mina ögon blivit sämre under åren.
https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-god-of...
"When using checkerboard 4K mode, the game does a reasonably good job of holding steady at 30 frames per second in most scenes, with even intense battles that pile on the visual effects sticking mostly to the target frame-rate with only small pockets of dropped frames. It's not quite perfect though, and some effects-heavy scene will see performance drop. Thankfully, this is more of an exception than the rule and most of the game delivers a stable 30 frames per second, but it's not a perfect lock."
Ähh. Inte spelets fel. De släppte det på ünter hardware.
Vad hände med dina fantasier om att en "vanlig" Xbox One på något magiskt sätt skulle gå förbi en "vanlig" PS4 i prestanda som du tjatade om under lång tid?
@submariner: Man får verkligen inte skriva så Jag ser absolut skillnad mellan 1080p och 4K och tror inte jag är ensam om den saken.