Kontorsstol till spelrum?

Skägg.
10 Chambers
Kontorsstol till spelrum?

Vi ska piffa upp spelrummet på redaktionen, bland annat sätta in ljuddämpade tyg (samma som vi har i studion) och ska i och med det göra oss av med våra ganska så otympliga "gamingstolar". De tar för mycket plats i ett ganska så litet rum. Men, vi måste ju sitta på något när vi spelar så just nu söker vi efter en bekväm men nätt kontorsstol som kan ta dess plats.

Jag gissar hejvilt här men rimligtvis borde några av er här inne sitta framför en dator ibland så kom gärna med tips. Ett semikrav är höj och sänkbara armstöd (så att vi kan skjuta in dem under borden).


signatur
Medlem

Men är inte dessa gamingstolar väldigt bekväma? Ju nättare stolar jag provar hur mer obekväma brukar de bli för längre sessioner. Jag skulle prioriterat bekvämlighet över framkomlighet

Istället skulle ja hängt upp burkarna på varsin vägg ovanför skrivborden och slängt ut skrivborden och ersatt med ett mindre djupt hemmabygge med 1 skiva från vägg till vägg utan några ben. Använd rätt material så blir de styvt o bra då avståndet är litet.

Då har ni skapat de djupet ni behöver extra för de stolarna ni har samt fått bort bordsben som är mer irriterande.

Skägg.
10 Chambers

@legendofkarl: Nja, de är ju inte det. Inte så att man får paj rygg men tror absolut att man kan få samma komfort i mindre skala. Det är framförallt de överdimensionerade ryggstöden som tar över hela rummet.

Däremot har vi haft tankar på att köra en homogen bänkskiva med eventuellt ett stödben i mitten för att fria upp lite utrymme. Datorerna står på fönsterkarmen, så de tar inte upp något direkt bordsplats och tror inte vi skulle vinna så mycket på att ha ett mindre djupt borde. Men som sagt, bordsbenen kan vara lite ivägen.


signatur
Medlem

Ah okej, det var svårt att se vart burken står någonstans.

Hur "mycket" stol tänker ni, ska det vara armstöd eller inte? Nackstöd?

Jag har en Capella från Kinnarps, den är riktigt bekväm och går att få med/utan nackstöd/armstöd beroende på hur mycket plats mna har.

https://www.kinnarps.se/produkter/sittmobler/kontorsstolar/ca...

Skägg.
10 Chambers

@legendofkarl: Något som är smidigare än dessa gamingstolar, men samtidigt sköna. Höj- och sänkbara armstöd är ett semikrav, det är trevligt men hittar vi något uberbra utan dessa klarar vi oss.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Då skulle jag iaf rekommendera att provsitta en Capella, det går att konfigurera på flera sätt som är bra. Samt är ergonomiska och bra kvalitet. Finns ju showroom i Sthlm för att testa alla varianter.

Frilansare

Capella ser smutt ut, bra tips ska åka och provsitta.

Medlem
1
Skriv svar