Far Cry 5 crackat – tog mindre än tre veckor

Medlem
Skrivet av Avedagreat:

@Ahris: Nej, vad du och i stort sett alla andra har missat är min poäng.

Kollar man under regler på deras discord står det under paragraf 2:

"2. Inget stötande eller kränkande tillåts (namn, bilder, länkar etc). Trollande, marknadsföring, piratkopiering eller andra brott är inte tillåtet."

Läser man deras forum trivelregler så står det följande:

"Diskussioner om potentiellt illegal fildelning är inte tillåtna.". Vi godtar inte heller länkar eller tips om fusk till multiplayerspel; som till exempel bottar eller olika exploits."

Jag pratade inte om artikelförfattarens åsikter utan om FZ som sida, det är emot deras regler att diskutera piratkopiering, det är emot deras regler att sprida sådant material samtidigt som de själva skriver nyheter som har direkt med piratkopiering att göra.
Det är dubbelmoralen eftersom det är fel för oss användare att skriva sådant medan sidan regelbundet vid varje större spelsläpp publicerar nyheter "nu är detta spel crackat", vilket betyder i praktiken att nu är det fritt fram att ladda ner det.

Skulle gissa på att det är ungefär samma regler som SweC, och att det inte är förbjudet med generella diskussioner om piratkopiering, och därmed är det ingen dubbelmoral.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Varför publicera sånt som skadar företag som gör spel och gynnar folk som gör det spelbart gratis? Jag tycker inte man ska sluta skriva negativa saker, men det är så onödigt att tipsa om att spel är crackade gynnar ingen förutom de som driver piratsidor osv. Men jag förstår också varför FZ skriver om det de får ju in pengar på det viset.

För att det är en del av en väldigt het diskussion. Man rapporterar inte enbart om ena sidan av myntet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Varför publicera sånt som skadar företag som gör spel och gynnar folk som gör det spelbart gratis? Jag tycker inte man ska sluta skriva negativa saker, men det är så onödigt att tipsa om att spel är crackade gynnar ingen förutom de som driver piratsidor osv. Men jag förstår också varför FZ skriver om det de får ju in pengar på det viset.

Skydden har sannolikt inte gynnat företagen i någon större utsträckning då dom alltid har kunnat kringgås.
Det enda skydden har lyckats med är att försämra upplevelsen för betalande konsumenter.
Att ständigt skriva om skyddens problem och deras bristande funktion kanske till sist driver publicisterna att se över sin strategi.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Jaha, inte helt oväntat.
Fattar inte de orkar krångla med de här jävla "anti-pirat" skydden.

Tror ärligt de varken gör till eller från i försäljningen. Den som vill ladda ner illegalt kan göra det enkelt det vet alla typ.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Om det nu stämmer att Denuvo påverkar prestandan är det ju som konsument nästan bättre att vänta med att köpa spelet tills det blivit crackat och bortpatchat?

Jag är inte för piratkopiering av spel, men samtidigt är jag mycket intresserad av tester som påvisar hur mycket Denuvo (läs: kodynga) påverkar prestandan negativt i olika populära spel.

Medlem
Skrivet av Avedagreat:

Tycker det är konstigt att ni på FZ som är emot olaglig nedladdning och piratkopiering av spel, konstant uppmärksammar och skriver nyheter så fort ett större spel blivit crackat.

Känns som ni har lite dubbelmoral då ni är emot det och säger det är fel samtidigt som ni hjälper till med att uppmärksamma folk varje gång ett stort spel har blivit crackat.

Men det vore ju lite som att www.securitylocks.com inte får informera sina låsintresserade användare om att det nya säkerhetslåset från SecLock5 nu enkelt kan kringås.

Möjligen är det rubriksättningen som lurar iväg dig på fel spår. Nyheten handlar inte om att spelet är crackat - den handlar om den eviga fighten mellan pirater och spelföretag, vilket iallafall jag tycker är intressant att följa. Som alla krig, digitala som världsliga, driver det utvecklingen framåt.


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Jag är varken för eller emot piratkopiering. Har inget emot det då de flesta spel som görs idag mer eller mindre känns som skräp. Brukar själv testa spel innan jag köper det. Är spelet grymt så går jag och köper det. Vissa har jag flera utgåvor från samt skiva & digitalt. Gör man bra spel behöver man sällan oroa sig för pirater.

Avstängd

Själv köpte jag gold edition för 1000kr,men jag tycker det är jättebra för alla som inte har råd att de nu kan spela spelet gratis. Har många kompisar som längtat efter det men de har inte möjlighet att köpa. För de är detta en bra nyhet, och jag tycker det är bra att FZ gör en post om det.

Medlem
Skrivet av Tzunamii:

Jag är inte för piratkopiering av spel, men samtidigt är jag mycket intresserad av tester som påvisar hur mycket Denuvo (läs: kodynga) påverkar prestandan negativt i olika populära spel.

Inte jag heller, köper alla mina spel, dock oftast på rea eftersom jag inte har tid direkt vid släpp.

Men OM det nu är så att denuvo påverkar negativt, så vill ju inte jag köpa spelet vid release och få en sämre upplevelse än jag fått när de har tagit bort det efter en månad typ vilket verkar vara standard?


signatur

Ducati Streetfighter 848

12
Skriv svar