Både Battlefield 5 och Black Ops 4 kan få Battle Royale-lägen

Robot
Både Battlefield 5 och Black Ops 4 kan få Battle Royale-lägen

Rykten säger att jättarna vill ta upp kampen med Battlegrounds och Fortnite.


Medlem
Medlem

Det jag tycker är det sämsta med BG är a) känsla/styrning b) grafik. För mig så låter BFBG perfekt.

Medlem

Hade varit trevligare om DICE fokuserade på att förbättra de spellägen de har istället för att slösa tid på battleroyale..

Medlem

Jag vill verkligen att DICE ska satsa hårt på ett Battle Royale spel. De är inte bra på single player i mitt tycke, och de tycks älska kaotiska moment med mycket gunplay. Battle Royale verkar vara "their calling". Kaotiskt, stora kartor, bra vapenutbud och just DICE är sjukt bra på känslan i vapnen(tror inte det bara är jag som tycker så?). BRING IT ON!

Har svårt att tänka mig en mer passande utvecklare för genren.

...sen med ordentlig destruction av byggnader osv blir det ju fan bara ännu häftigare. Vattnas i munnen.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag är på! Rush-läget är utan tvekan det bästa som hänt serien i min mening, vill DICE försöka sig på battle royale tror jag att det kan bli precis lika bra.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Med Dice kvalitetskänsla kan man väl vänta sig ett helt vanligt conquestläge utan möjlighet till respawn. Bra nog att marknadsföra som battle royal.

Medlem

Problemet är väl att motorn inte klarar av så stora ytor? Nu vet jag inte om det måste specifikt vara 100 personer i spelet, men kan ändå tänka mig att kartorna är för små även om det bara var 50 spelare.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Fuidama:

Problemet är väl att motorn inte klarar av så stora ytor? Nu vet jag inte om det måste specifikt vara 100 personer i spelet, men kan ändå tänka mig att kartorna är för små även om det bara var 50 spelare.

Svårt att säga. 100 spelare på en 8x8-karta bör ju rimligtvis inte vara den magiska kombinationen för att BR ska fungera bra. Jag kan tänka mig en mindre karta med färre spelare.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Gen
Medlem

Bara skiten är gratis så är det okej.

Skrivet av Fuidama:

Problemet är väl att motorn inte klarar av så stora ytor? Nu vet jag inte om det måste specifikt vara 100 personer i spelet, men kan ändå tänka mig att kartorna är för små även om det bara var 50 spelare.

PUBG kartorna är alldeles för stora för min smak. Gissar att det är delvis därför Fortnite går bättre just för att kartan är mindre och att det är action direkt. BF har ju aldrig varit ett spel där man sitter och idlar utan det ska vara action direkt mao lär kartorna bli mindre.

Gällande CoD kan man bara gissa att kartorna blir supersmå just eftersom det är CoD vi snackar om

Medlem

@Gen: håller med.
Men deras nya karta är perfekt! Hoppas alla får spela den snart.

Intressant att se hur detta blir, antar att det är svårt att få till lika stora kartor som PUBG med 100 spelare och ha BF/COD grafik och få detta att funka laggfritt online. Jag förstår dock att vill "in on the action" för satans vad mycket cash folk lägger på mikrotransaktioner i Fortnite verkar det som - "Jag vill också spela som jultomten!"

Medlem

@Qrush: Håller med fullständigt. Skippa singleplayer(Undantaget för singleplayer för mig skulle vara Battlefield Bad Company 3) och lägg all tid på att skapa ett bra multiplayer.

Medlem

Frostbite motorn + battle royal, även om jag inte gillar BR spel får det mig att vattnas i munnen lite grann måste jag nog påstå.

Medlem

Låter lite roligt med en BR variant av Battlefield med alla möjligheter till fordon. Dock vet man ju aldrig om det blir "roligt" att kunna skaffa tanks, plan, båtar, bilar etc i en BR upplevelse. Det är något man får testa sig fram när man provkör konceptet.

Dock tycker jag att de bör "förbättra" de olika lägen de erbjuder idag. T.ex. Rush som i BF4 blev mindre lycket enligt mig själv. Detta läge fungerade bättre i BC 2 enligt mig då bandesignen (gissning) var mer genomtänkt och anpassad. Tyckte det blev mindre dödlägen.

Dock instämmer jag med ovan talare att både ljus och nätkod är bättre i BF4 (senaste jag spelade) än i BG. Dock har faktiskt det sistnämnda förbättrats otroligt mycket sedan EA.

Medlem

Haha och jag har inte hunnit lira mig less på BF1 än.. xD..
Känns som man knappt prövat expansionerna.

Spel släpps för ofta i dag för en gubbjävel som mig

Medlem

Dice borde skapa ett BR läge med 4 lag, 25+ spelare per lag där alla lag har ett eget flygplan.
Om något så skulle Battlefields BR kunna bli episkt med fordon och world destruction.

Avstängd
Skrivet av Gen:

BF har ju aldrig varit ett spel där man sitter och idlar utan det ska vara action direkt mao lär kartorna bli mindre.

Har det visst. Antar att du inte spelade BF1942.

Första tanken var nej jag vill inte ha det i Bf för det är inget roligt... Men sen kom jag på att jag behöver ju inte lira det utan jag kan spela dom andra spel lägen dom har som jag brukar spela🙃 så så länge det inte påverkar kvalitén på dom andra spel lägen så ser jag inget negativt med det!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

WWII battle royal låter ju faktiskt lite lockande.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Spännande,
Hade jag varit i kontroll i ea/dice skulle jag direkt då PUBG lyfte lagt allt krut och skamlöst kopierat konceptet för att få ett spel på banan så fort som möjligt med en överlägsen motor i botten.
Tror att ett utan vidare skulle sålt som tusan.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Avstängd
Skrivet av PrinceToadstool:

Har det visst. Antar att du inte spelade BF1942.

Vad menar du här? I 1942 var 90% av alla servers inställda på 20sek spawntime + groupspawn "slot" vilket innebar ett antal sekunder där servern samlade in alla som dog i samma timeslot och spawnade dem samtidigt. Så ca 22-28 sek var spawntid,tro mig jag har koll på detta

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@cb99: Betoning på bättre motor (och välkänt/omtyckt varumärke)

Case in point: Radical Heights.

Editor: Å andra sidan, se Fortnite.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Avstängd
Skrivet av PlayerOne:

Vad menar du här? I 1942 var 90% av alla servers inställda på 20sek spawntime + groupspawn "slot" vilket innebar ett antal sekunder där servern samlade in alla som dog i samma timeslot och spawnade dem samtidigt. Så ca 22-28 sek var spawntid,tro mig jag har koll på detta

Det Jag menar är att spelet i sig var inte fullt ös hela tiden från det att du spawnar.
Tänk dig att spawnar, vänta på att din stridsvagn respawnar och köra den till där det är action på exempelvis kartan El Alamein.
Mycket dötid och verkligen inte action direkt, som du skrev.

Avstängd
Skrivet av PrinceToadstool:

Det Jag menar är att spelet i sig var inte fullt ös hela tiden från det att du spawnar.
Tänk dig att spawnar, vänta på att din stridsvagn respawnar och köra den till där det är action på exempelvis kartan El Alamein.
Mycket dötid och verkligen inte action direkt, som du skrev.

Hmm.. Jag har inte skrivit "action direkt"...
Men ja, jättebra poäng. Denna tid du pratar om är s.k. Insertion time. Istället för att spelaren ska titta på team mates i follow cam, eller vänta i menyn så spawnar man in dem med planerad buffertid där man tekniskt sett är "ingame" men det tar ca 1 min innan man är in action. Jag tycker sånt är kanon, men hela den grejen försvann i BF2 där man dels tog bort group spawn (alla spawnar ensamma) och dels började kunna spawna på squad leadern. Ännu sämre blev det då alla spelare blev en mobil spawnpunkt...

Idle/insertion time + groupspawn är ett bra recept för pacing och teamplay. Nu är allt instant action och osammanhängande.

Medlem

Jag har aldrig gillat zombielägen i COD Black Ops.
Ser lite kul ut, men är trist att spela...
Singelplayer har ju däremot alltid varit bra i Black Opos.


signatur

autograph

Medlem

Jag har väldigt svårt för Battle Royale, tycker inte varken PUBG eller Fortnite är lockande, sen förvisso så spelar jag väldigt lite Multiplayer överlag numera...

Men de roligaste för mig är ofta någon form av Assault / Rush. Gärna blandade banor med vissa där det är PvP eller PvE. Hade varit guld om Battlefield V fokuserade på Rush som det var i Bad Company 2 fast något mera balanserat än vissa flaskhalsar på kartorna.


signatur

Nämen!

Avstängd
Skrivet av PlayerOne:

Hmm.. Jag har inte skrivit "action direkt"...
Men ja, jättebra poäng. Denna tid du pratar om är s.k. Insertion time. Istället för att spelaren ska titta på team mates i follow cam, eller vänta i menyn så spawnar man in dem med planerad buffertid där man tekniskt sett är "ingame" men det tar ca 1 min innan man är in action. Jag tycker sånt är kanon, men hela den grejen försvann i BF2 där man dels tog bort group spawn (alla spawnar ensamma) och dels började kunna spawna på squad leadern. Ännu sämre blev det då alla spelare blev en mobil spawnpunkt...

Idle/insertion time + groupspawn är ett bra recept för pacing och teamplay. Nu är allt instant action och osammanhängande.

Det skrev du visst

Citat:

BF har ju aldrig varit ett spel där man sitter och idlar utan det ska vara action direkt mao lär kartorna bli mindre.

Så skrev du.

Men hur som helst. Ja, det som gjorde att det tog längre tid från spawn till action var ju att kartorna var rätt stora och att man inte spawnade direkt i fordonen.

Stilla havs-banorna var ju också bra exempel på det, när man spawnade på hangarfartygen och fick vänta på flygpkan eller ta en långsam landstigningsbåt in till land.

Medlem

Det jag framförallt gillar med BR spelen är att iaf jag blir sjukt nöjd över att vinna, och när det bara är några få kvar så är spelet sjukt spännande.

Den känslan får jag aldrig av att spela cod eller bf som exempel. Oavsett om jag kommer längst upp på listan och känner att jag bidrog mycket till vinsten så infinner sig inte den riktigt goa känslan som när man står som #1 i PUBG.

Medlem

@yoggi: Om det ska bli ett BF battle royale så tycker jag att man inte ska ha med tanks, flygplan etc.
Räcker att man kommer först till tanken och lyckas döda allt motstånd på nolltid. Så för battle royale känslan ska det vara utan fordon.

Dock har jag svårt att se BF utan fordon...

12
Skriv svar