Nästa expansion för Cities: Skylines heter Parklife

Robot
Nästa expansion för Cities: Skylines heter Parklife

Confidence is a preference for the habitual voyeur of what is known as...

#Cities-Skylines, #Parklife, #Windows


Medlem

Påminner om andra gamla spel om nöjesfält, fast lite snyggare grafik.
Kanske är kul, men det kändes som att man sett och spelat det förut.


signatur

autograph

Medlem

Mje, vet inte riktigt men jag känner att det blir allt mindre "Cities" och mer ...annat? Jag vill ha lite mer simulation-aspekter i gameplay:en. :l

Definitivt inte en city simulator längre i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Definitivt inte en city simulator längre i mitt tycke.

Själv har jag inte ägt spelet i mer än ett par veckor eller tre, och jag kan bara anta att du har haft det så länge att du har spelat dig trött på det.

Annars så kan jag inte för mitt liv begripa hur du resonerar här.

Och for the record - När jag skaffade spelet för två tre veckor sedan så skaffade jag även både After dark, Snowfall, Mass transit och Green cities tämligen omgående efter att jag hade skaffat vanilla.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Park Life eh? Såg bara dessa två ord innan jag ens såg läste titeln på spelet spelet och klickade febrilt på länken för att få läsa någon slags nyhet om de gamla brittpopparna "Blur" i ett spelsammanhang, men tji fick jag när tunnelseendet lagt väl lagt sig.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Själv har jag inte ägt spelet i mer än ett par veckor eller tre, och jag kan bara anta att du har haft det så länge att du har spelat dig trött på det.

Annars så kan jag inte för mitt liv begripa hur du resonerar här.

Och for the record - När jag skaffade spelet för två tre veckor sedan så skaffade jag även både After dark, Snowfall, Mass transit och Green cities tämligen omgående efter att jag hade skaffat vanilla.

Mja, du har rätt att jag har tröttnat för att jag spelat det en del men jag kände lite så från första början. Givetvis är det kul att ha friheten att bara bygga och göra snygga städer, men jag sökte ett spel där jag kunde styra städerna, inte bara titta på dom. Ge dom lite mer karaktär.

Jag kan jämföra det lite med The Sims. Jag gillar att spela The Sims "som det ska spelas" om man säger så. Du skapar en karaktär, du tar din tid att arbeta upp erfarenhet och skaffar ett jobb och sakta jobbar upp stålarna för att kunna bygga ut ditt hem eller t.om flytta.

Cities Skylines känns för mig lite mer i stil av att spela The Sims och enbart bygga utan någon Sim att ta hand om. Vad jag menar då är alltså att jag tycker Cities Skylines saknar något att eftersträva eller kämpa för. T.om SimCity(det där som det inte gick så bra för) hade "specializations" i alla fall. Du byggde fabriker som importerade och exporterade olika material, för att skicka vidare till andra fabriker eller regioner, som till slut blev produkter du kunde exportera till "commercial" distrikt som sålde det, vilket lockade till sig kunder och på så vis fick du in pengar på skatten. Det fanns ett intressant system där, allt var sammankopplat. Det var inte bara ett gäng generiska industribyggnadet(okej det fanns också men du fattar, det var inte enbart det) men du kunde se en klar koppling. Du hade kontroll på alla komponenter och dylikt som skapades, importerades och exporterades.

Medlem

@Luciphear: Ah.

Okej, det låter vettigare

Även om distrikten som finns i skylines gör lite av det där. Men med det sagt, så förstår jag hur du menar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Moderator | Testpilot

Vilka expansioner borde man fixa om man vill spela? Varit sugen på en city builder ett tag nu och det här ser väldigt lovande ut


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag hoppas dom löser så man kan skapa en riktig turistort, tycker det är knevligt att få inresande till sina städer. :-/


signatur

Nämen!

Medlem

Självklart är det här ett pc-spel i grunden men vad har hänt med expansionerna för oss som spelar på konsol!? Köpte season pass i november för att jag var sugen på att ta del av expansionerna som släppts tidigare till pc. Nu ett halvår senare och fortfarande bara snowfall som kommit och det var i samband med season passet, sist jag googlade fanns det ingen bestämd plan eller utannonserat datum för nåt av expansionerna heller, men nu släpps ytterligare ett nytt till pc, förstår ingenting...

Medlem

@uberpwnage2.0: Mitt tips är att testa vanilla varianten först. Spelet är helt OK även som vanilla, och om du inte tycker att det är kul som vanilla, så är det ingen större poäng att skaffa expansionerna.

Det expansionerna innehåller är vissa ändringar i spelmekaniken, lite nya kartor, och ett knippe nya byggnader.

Med det sagt, jag skulle säga att vilken/vilka expensioner du eventuellt ska skaffa beror på vad du är ute efter. Om det du vill ha är naturkatastrofer som drabbar din stackars stad lite då och då, så är det "Natural disasters" som är intressant. Om du avskyr naturkatastrofer i dina stadsbyggarspel, så finns det inte mycket poäng med den expensionen liksom. Und zo weiter.

Så testa vanilla först, och låt sedan intressefaktorn/plånboken styra vilka, om några dlc du köper


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Mja, du har rätt att jag har tröttnat för att jag spelat det en del men jag kände lite så från första början. Givetvis är det kul att ha friheten att bara bygga och göra snygga städer, men jag sökte ett spel där jag kunde styra städerna, inte bara titta på dom. Ge dom lite mer karaktär.

Jag kan jämföra det lite med The Sims. Jag gillar att spela The Sims "som det ska spelas" om man säger så. Du skapar en karaktär, du tar din tid att arbeta upp erfarenhet och skaffar ett jobb och sakta jobbar upp stålarna för att kunna bygga ut ditt hem eller t.om flytta.

Cities Skylines känns för mig lite mer i stil av att spela The Sims och enbart bygga utan någon Sim att ta hand om. Vad jag menar då är alltså att jag tycker Cities Skylines saknar något att eftersträva eller kämpa för. T.om SimCity(det där som det inte gick så bra för) hade "specializations" i alla fall. Du byggde fabriker som importerade och exporterade olika material, för att skicka vidare till andra fabriker eller regioner, som till slut blev produkter du kunde exportera till "commercial" distrikt som sålde det, vilket lockade till sig kunder och på så vis fick du in pengar på skatten. Det fanns ett intressant system där, allt var sammankopplat. Det var inte bara ett gäng generiska industribyggnadet(okej det fanns också men du fattar, det var inte enbart det) men du kunde se en klar koppling. Du hade kontroll på alla komponenter och dylikt som skapades, importerades och exporterades.

Det skulle behövas mer djup i spelet. Mer "micro management" eller hur man ska säga. Det var kul till en början... eller runt en sådär 400 timmar.

Medlem

@laban005: Copy/pastat från PSN:

Snowfall (hel expansion)
Natural Disasters (hel expansion)
Mass Transit (hel expansion)
High Tech Buildings (innehållspaket)
Art Deco (innehållspaket)
Relaxation Station (radiostationspaket)
Rock City Radio (radiostationspaket)

Allt innehåll kommer att finnas tillgängligt till november 2018.

Länk till sidan https://store.playstation.com/sv-se/product/EP4139-CUSA06407_...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

fp
Medlem

@uberpwnage2.0: Jag skulle rekomendera Natural Disasters, utan naturkatastrofer är det inget riktigt spel. Green Cities, Snowfall och After Dark är också trevliga. Utöver det så finns det oändligt med moddar och assets att använda.

Medlem

@Akronym: jojo, vad det ska innehålla vet jag, annars hade jag inte köpt det, hade väl bara hoppats på lite mer kommunikation och ett jämnt fördelat flöde på släppen. De hade ju lika gärna kunnat släppt season pass nu när det förhoppningsvis närmar sig att de har nåt redo.

Medlem
Fixa spelets core först...

Hur vore det med en expansion som fixar trafiken först?

Jag älskar detta spel men trafiken är f**d up. Typ 6 filig motorväg och alla ligger i samma fil för de vill ta första avfarten trots att det finns en till avfart 100 meter bort till samma area så även om sträckan är 100 m längre skulle de ändå tjäna typ 5 timmar på att lägga sig i den tomma filen och blåsa förbi hela kön för att ta nästa avfart...

Synd att de inte verkar kunna fixa till detta, annars hade spelet varit helt suveränt.

Medlem

@hybris6: När jag började spela Cities Skylines så var en av de första sakerna jag lade märke till hur mycket bättre trafiken fungerade än den gjorde i det förra stadsbyggarspelet jag spelade, Sim City 4.

Sim City 4 hade helt horribel trafik. En stad i storleksordningen Hallsberg kunde ha lika mycket, och lika kaosartad trafik som Mumbai. Åtminstone kändes det så.

Med det sagt, så är detaljen om motorvägsavfarterna du nämner förvisso irriterande.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

ELF
Medlem

Då måste de lägga till lite fler vanliga parker också. De små som är nu är ju för stora. Vill kunna oloppa ut något litet i ett småhusområde.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

1
Skriv svar