Ryssland lackar på krypterade sms - blockerar Twitch av bara farten

Robot
Ryssland lackar på krypterade sms - blockerar Twitch av bara farten
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Ryssarna är tydligen på andra plats i världen på antal twitchtittare.
Då jag följer en del Dota 2 hoppas jag att detta bara är en bieffekt av "Telegram-kuppen" och att det kommer tillbaka så snart som möjligt.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Gnällkuk
Skrivet av Grukk:

Ryssarna är tydligen på andra plats i världen på antal twitchtittare.
Då jag följer en del Dota 2 hoppas jag att detta bara är en bieffekt av "Telegram-kuppen" och att det kommer tillbaka så snart som möjligt.

Finns sannolikt ett rätt stort intresse från ryska företag som har reklam hos Twitch. Troligtvis har man inte undersökt så noga vilka fler tjänster som använder samma nätverk/server osv utan bara krasst konstaterat att ett gäng ip-adresser används för Telegram och sedan bannat dessa.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Måste kännas tungt för Snowden.

Medlem

Det belyser ju en diktatur under utveckling. Ryssland strävar efter en Kinesisk modell och som vi alla vet är Kina en diktatur.

Medlem

@Maysay:
med tanke på att han själv rekomenderar Signal så tror jag inte det

Medlem

@Alchem: Menar lite mer åt att Ryssland spärrar sidor m.m. Snowden som flydde till Ryssland pga att han avslöjade en regerings övervakning.

Medlem

@Maysay: Nej han fastande i Ryssland för att när han var i terminalen så drog usa in hans pass, och tillslut gav ryssland han tillfällig fristad. Han var väl på väg till Venezuela tror jag

Medlem

Allting som tillhör Google Cloud Services och Amazons AWS har ju också blockerats.

Har satt lite käppar i hjulet för mitt lag som har en Rysk spelare i sig, nu kan han inte ens starta spelet.

Medlem
Skrivet av Maysay:

@Alchem: Menar lite mer åt att Ryssland spärrar sidor m.m. Snowden som flydde till Ryssland pga att han avslöjade en regerings övervakning.

Så du menar att övervakning är bättre än att spärra en tjänst? Du fattar ingenting av Snowden.

Imo är det långt bättre att spärra tjänster än att låta de vara uppe och avlyssna allt.

1
Skriv svar