Skådespelerskan Nina Bergman låter meddela att en ny Doom-film är på väg

Robot
Skådespelerskan Nina Bergman låter meddela att en ny Doom-film är på väg

Ska ha ett bättre manus än filmen från 2005.

#doom, #spelfilm


Medlem

Om hon ska spela Doomguy så är det inte mer än rätt att nästa Tomb Raider ska handla om Larry Croft.

Medlem

Får inga bra vibbar när en C-kändis twittrar ut detta. Kollat upp hennes skådespelarinsatser och de är ju inte direkt att hurra för. Får hoppas hon har en väldigt liten biroll.

Ser gärna en ny Doom-film dock.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Får inga bra vibbar när en C-kändis twittrar ut detta. Kollat upp hennes skådespelarinsatser och de är ju inte direkt att hurra för. Får hoppas hon har en väldigt liten biroll.

Ser gärna en ny Doom-film dock.

C-kändis är knappast applicerbart för en svensk skådespelare som har en mångårig karriär i Hollywood oavsett vad hon har gjort när Robinson-Robban kallas B-kändis. I Svenska mått är hon ovanligt framgångsrik.
Sen vet du ju inget alls om hennes skådespelarinsatser om du inte har sett filmerna och serierna hon var med i, för erkänn att det är IMDB eller liknande du har kollat.

Medlem

@Ahris: Var tvungen att kolla upp vem hon var eftersom jag aldrig tidigare hört talas om henne. Men tydligen är hon dansk och inte svensk.

Och angående filmen så har dom lagt upp en uppdatering på MovieZine där det står följande:

"Uppdatering: Variety har nu kollat med Universal som säger att den nya "Doom"-filmen hanteras av deras Universal 1440 Entertainment-grupp, det innebär att filmen högst troligen inte går upp på bio. Deras inriktning är filmer anpassat för direkt-till dvd-marknaden och streamingtjänster."

Medlem
Skrivet av Ahris:

C-kändis är knappast applicerbart för en svensk skådespelare som har en mångårig karriär i Hollywood oavsett vad hon har gjort när Robinson-Robban kallas B-kändis. I Svenska mått är hon ovanligt framgångsrik.
Sen vet du ju inget alls om hennes skådespelarinsatser om du inte har sett filmerna och serierna hon var med i, för erkänn att det är IMDB eller liknande du har kollat.

Finns en anledning till varför hon är relativt okänd.
TV-program hon medverkat i har mycket högre betyg än filmerna hon spelat in. Säger en hel del tycker jag.

Medlem

Doom är ju bra! Första rullen jag köpte och såg i 1080P (HD-DVD på Xbox 360 tillbehöret).
Snobbar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Doom är ju bra! Första rullen jag köpte och såg i 1080P (HD-DVD på Xbox 360 tillbehöret).
Snobbar.

Haha jag gillar den också! Och FPS-segmentet är ju lysande!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Mer Doom åt folket!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Ahris:

I Svenska mått är hon ovanligt framgångsrik.

Vet inte riktigt vad man anser vara framgångsrik skådespelare i Sverige. Tex så har Alicia och Fares varit med i många stora filmer på senaste. När Alicia vann Oscar för bästa biroll (inte många svenska skådespelare som fått ett sådant erkännande) men nej. Rätt tyst i media. Detsamma med Tomb Raider. Svensk skådespelare med i större Hollywood film som huvudroll men nej. Ändå rätt tyst.

För övrigt så har svenskfilm gått åt helvete.

Medlem

Det går inte direkt att göra den sämre än den förra Doom filmen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Förra Doom var ju underhållande hjärndöd action... typ som spelen

Medlem

Doom filmen är vad fast 5 är. Korkad, ologisk men underhållande film.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dominus:

Finns en anledning till varför hon är relativt okänd.
TV-program hon medverkat i har högre betyg än filmerna hon spelat in. Säger en hel del tycker jag.

Vad menar du med det fetmarkerade? TV-serier har ju i allmänhet mycket högre betyg än filmer på IMDb, gissningsvis eftersom det främst är de som följer serierna som röstar.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vad menar du med det fetmarkerade? TV-serier har ju i allmänhet mycket högre betyg än filmer på IMDb, gissningsvis eftersom det främst är de som följer serierna som röstar.

Nu är det ju inte några hundradelar som är skillnaden, utan 2-3 stjärnor.
Rätt talande enligt mig, men du får givetvis tycka annorlunda.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dominus:

Nu är det ju inte några hundradelar som är skillnaden, utan 2-3 stjärnor.
Rätt talande enligt mig, men du får givetvis tycka annorlunda.

Jag förstår bara inte vad din poäng är. Vad är det som är talande med att TV-produktioner hon har varit med i har bättre IMDb-betyg än filmproduktioner? Vad är signifikansen?

Det är ju uppenbart att hon är en Ö-skådespelerska, men jag förstår inte vad det har att göra med ovanstående.

Medlem

Jag gillade trots allt den första Doom-filmen!
Hade väntat mig något annat, men den funkade.
Uwe Boll skulle kunnat gjort den första, kanske?
Skulle faktiskt vara kul att se en ny.


signatur

autograph

Medlem

Ingmar Bergmans okända syster.


signatur

autograph

Medlem

Vi får hoppas på Owe Boll i spetsen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

haha!
Med tanke på hennes tidigare "mästerverk" som sharknado kan detta bli riktigt bra..... xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av employed:

Vet inte riktigt vad man anser vara framgångsrik skådespelare i Sverige. Tex så har Alicia och Fares varit med i många stora filmer på senaste. När Alicia vann Oscar för bästa biroll (inte många svenska skådespelare som fått ett sådant erkännande) men nej. Rätt tyst i media. Detsamma med Tomb Raider. Svensk skådespelare med i större Hollywood film som huvudroll men nej. Ändå rätt tyst.

För övrigt så har svenskfilm gått åt helvete.

Som om svensk film någonsin varit bra


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Första Doom var.. speciell. Okay för en sci-fi, men inte Bladerunner kvalitet precis.
Jag hoppas en ny Doom kan bli bättre, men har inga förväntningar.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Som om svensk film någonsin varit bra

Nu är inte jag överförtjust i svensk film men att säga att svensk film aldrig har varit bra är lite väl fel.
Sverige revolutionera film för väldigt många år sen. Vi har även bla. Bergman som är en av världens mest kända regissörer.
Det finns gott om bra svenska filmer. Se bara på hollywood som gör remakes på flertalet utav dem.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Nu är inte jag överförtjust i svensk film men att säga att svensk film aldrig har varit bra är lite väl fel.
Sverige revolutionera film för väldigt många år sen. Vi har även bla. Bergman som är en av världens mest kända regissörer.
Det finns gott om bra svenska filmer. Se bara på hollywood som gör remakes på flertalet utav dem.

Jo det finns bra svenska filmer men det är inte samma sak som att ha en i överlag bra industri.
Å andra sidan är det ju mest skräp som kommer från alla filmproducerande länder, men något undantag då och då. Så kanske är Sverige inte så annorlunda.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Av alla spel att göra en film av är nog Doom en av de sämsta valen.

Medlem

@Ahris: I svenska mått ovanligt framgångsrik?

Max von Sydow
Ingrid Bergman
Stellan Skarsgård
Alexander Skarsgård
Gustav Skarsgård
Peter Stormare
Fares Fares
Alicia Wikander
Michael Nyqvist
Lena Endre
Mikael Persbrandt
Joel Kinnaman
Osv osv....

Jo, hon är ovanligt stor i Hollywood. 😂


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Jo, hon är ovanligt stor i Hollywood. 😂

Inge Malin Åkerman?! Hädelse!

Skrivet av Striva:

Av alla spel att göra en film av är nog Doom en av de sämsta valen.

Håller inte med. Finns gott om filmer där en ensam person slåss mot horder av fiender med oddsen emot sig som är väldigt framgångsrika. Die Hard, Evil Dead, Aliens och på senare tid Taken och John Wick.

Dessutom så har Rampage gått riktigt bra och är helt ok, Jumanji (inte spelfilm men de är ju i ett spel), RPO och Tombraider har även de gått väldigt bra så spelfilmer är verkligen på framfart.

Tror en Doom-film behöver vara lite halv-oseriöst men seriös likt Logan för att lyckas. Och blod, massor av blod. Inge PG-13! xD

Medlem
Skrivet av Tassel:

@Ahris: I svenska mått ovanligt framgångsrik?

Max von Sydow
Ingrid Bergman
Stellan Skarsgård
Alexander Skarsgård
Gustav Skarsgård
Peter Stormare
Fares Fares
Alicia Wikander
Michael Nyqvist
Lena Endre
Mikael Persbrandt
Joel Kinnaman
Osv osv....

Jo, hon är ovanligt stor i Hollywood. 😂

Men hallå?!?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@marcus8958: sorry!!! 😎


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Doom var ju riktigt bra, ser fram emot en ny.
Älskar den humorn som de använde med i filmen.

"Corporal Dean Portman: I'm gonna lock myself in a motel room with a bottle of tequila and three she-boys!"

12
Skriv svar