Netflix-Witcher blir åtta avsnitt lång och kommer 2020

Robot
Netflix-Witcher blir åtta avsnitt lång och kommer 2020

Räcker det för att rymma en hel berättelse?

#cd-projekt, #netflix, #the-witcher


Medlem

Där ser man


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Fan vad åren går snabbt, 2020 känns som värsta sci-fi årtalet.

Medlem

Räcker för rymma en berättelse.

Jag menar netflix marvel serierna är fan 30% utdragen skit. Börjar föredra kortare säsonger nu.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Fan vad åren går snabbt, 2020 känns som värsta sci-fi årtalet.

Ja, de måste börja bygga som fan i LA nu...
https://www.youtube.com/watch?v=l-dOXaMT4PY

Förövrigt föredrar jag absolut en fokuserad 8-avsnittsäsong/serie snarare än nån som bara drar ut på tiden där en stor del av allt bara är filler. Hade serien varit i stil med "monster of the week"-avsnitten i X-Files kanske det hade varit mysigt med en lite längre säsong men även då är det nog bättre att spendera mer tid, energi och pengar på ett fåtal välgjorda avsnitt än en hel drös med halvdana.

Medlem

Kanske dags att ge böckerna en chans till.
Bara läst The last wish, men den var ingen höjdare tyckte jag. Gillar inte riktigt de korta historierna. Däremot kanske man ska ge de längre böckerna en chans.

Medlem

8 avsnitt är mer än tillräckligt om det görs rätt.
Blir väl näst intill 8 timmar, "vanliga" filmer klarar sig på omkring 2 så nog räcker det alltid!

Personligen tycker jag det låter lovande, skriver de en hel historia och filmar med mål att endast göra 8 avsnitt så kan det bli hög kvalite från start till slut.
Föredrar några avsnitt av högkvalitativ och sammanhållande historia.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Fan vad åren går snabbt, 2020 känns som värsta sci-fi årtalet.

2070 är det nya 2020!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Stranger things lyckas skapa en intressant värld då borde dom också kunna det. Förstår att Witcher har lite mer kött på benen när det kommer till karaktärer, historia allt i princip.

Håll det lite slimmat och presentera nya karaktärer och mer historia under säsong 2. Fyll inte säsongen med allt så att man inte kan hänga med.

Medlem

Tjao, för LOTR räckde det med 3 filmer, är väl någorlunda motsvarigt till 8 avsnitt, så det borde räcka.

Medlem

Är lite tveksam till hennes skrivande. Å ena sidan skrev hon 20 avsnitt till Vita Huset, som är en grymt bra serie; men å andra sidan skrev hon manus till Defenders och andra säsongen av Daredevil, vilka i mitt tycke är riktigt usla. Jaja, vi får se och hoppas helt enkelt.
Åtta avsnitt känns rätt lagom långt. Blir det succé lär det bli en fortsättning.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Lite synd att det inte är något "The Witcher 4" på gång. Tror inte att jag lär spela om något av de tidigare spelen innan den här serien har premiär, så TW med alla dess karaktärer kommer att kännas rätt avlägset när det väl är dags.

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Lite synd att det inte är något "The Witcher 4" på gång. Tror inte att jag lär spela om något av de tidigare spelen innan den här serien har premiär, så TW med alla dess karaktärer kommer att kännas rätt avlägset när det väl är dags.

Passa på att läs bokserien om du inte redan gjort det. Serien kommer ju baseras på dessa och inte spelet.
Stor skillnad på Ciri i spelet jämfört med böckerna tex, mycket råare i böckerna.

Medlem

Om man gör det en fokuserad berättelse räcker det gott och väl med åtta!

1
Skriv svar