Första "officiella" Battlegrounds-turneringen i sommar - 17 miljoner kr i prispotten

Robot
Första "officiella" Battlegrounds-turneringen i sommar - 17 miljoner kr i prispotten

Dags att börja träna på att överleva längst i blåzonen.

#battlegrounds, #bluehole, #esport, #pugb


Medlem

Även om det var rätt tokigt i den första turneringen med att gömma sig i vattnet och sitta i blåzon så var det ju rätt kul att titta på. Snuddade ju nästan på parodi delat med spänning. Men klart dom skall fixa de problemen men kan inte säga att det var en flopp för min del. Kul med så många kända namn (streamers) också så man kunde få en koppling till vissa av lagen direkt. Ofta trillar jag bort från en esport pga moment 22. Tittar inte för att jag inte känner till några spelare och känner inte till några spelare för att jag inte tittar.

Medlem

@Govein: Ett problem om man följer e-sport jämfört med "vanlig" sport är att det är så splittrat. I vanliga fall följer man t.ex Fotboll och där finns det många stjärnor och lag. Eller så följer man Ishockey. Man har en sport som är huvudsporten. E-sport innehåller så många olika spel. Så det är omöjligt att samla ihop stora lag och stjärnor.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Maysay:

@Govein: Ett problem om man följer e-sport jämfört med "vanlig" sport är att det är så splittrat. I vanliga fall följer man t.ex Fotboll och där finns det många stjärnor och lag. Eller så följer man Ishockey. Man har en sport som är huvudsporten. E-sport innehåller så många olika spel. Så det är omöjligt att samla ihop stora lag och stjärnor.

Problemet med PUBG är i min mening att det i nuläget inte finns någon etablerad e-sportscen. Det är ett spel för streamers. Annars fungerar ju parallellen till fotboll och ishockey väldigt bra om vi pratar om Counter-Strike, League of Legends och Dota 2. Gott om etablerade organisationer, lag och världsstjärnor att följa genom åren.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Backloggens befriare

@Maysay: ja jag förstår inte riktigt din liknelse?
Jag följer NHL-ishockey av traditionella sporter och har följt Starcraft och DotA som e-sporter, funkar ju ungefär likadant. Aldrig brytt mig ett dyft om övriga e-sporter, och min kunskap där är att jämföra med andra sporter, jag kan några stora namn och lag genom åren men ingenting om det samtida grenarna.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ah, the blizzard approach. Kan man inte göra ett bra esport-spel som står på sina egna ben, dumpa ett litet lands BNP i det.

Medlem

Om Alliance kommer vara med så finns det ju en anledning att titta lite i alla fall.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar