Recension – The Swords of Ditto

Robot
Recension – The Swords of Ditto
Geeks Gaming

Aaaargh, hade ju varit perfekt till Switch!
Luktar dubbeldip för mig.....igen

Medlem

Om ni som jag vill spela detta online co-op trots att spelet bara stöder lokal co-op så finns gratisprogrammet Parsec.

https://parsecgaming.com

Som gör att man kan koppla ihop två datorer över nätet och spela tillsammans och bara servern behöver ha spelet.

Spelade Lego Star Wars igår med en kompis och det fungerade utmärkt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Moderator | Testpilot

Spelet ser riktigt kul ut. Grafiken är super fin och skoj att kunna lira något som inte är så överdrivet avancerat och som tar lång tid.

Vad är det som får en spelare att fortsätta spela dock? Om man väl "klarar" spelet men ändå kan fortsätta som det låter i din text, varför ska man fortsätta? Konstig fråga kanske men om man redan vinner ganska tidigt så känns det ju lite meningslöst att fortsätta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet ser riktigt kul ut. Grafiken är super fin och skoj att kunna lira något som inte är så överdrivet avancerat och som tar lång tid.

Vad är det som får en spelare att fortsätta spela dock? Om man väl "klarar" spelet men ändå kan fortsätta som det låter i din text, varför ska man fortsätta? Konstig fråga kanske men om man redan vinner ganska tidigt så känns det ju lite meningslöst att fortsätta.

Spelet hintar om att man kan vinna för gott om man fortsätter. Alltså bryta cykeln där ondskan kommer tillbaka vart hundrade år. Så spelet räcker ändå hyfsat länge, särskilt för det ganska humana priset.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Om ni som jag vill spela detta online co-op trots att spelet bara stöder lokal co-op så finns gratisprogrammet Parsec.

https://parsecgaming.com

Som gör att man kan koppla ihop två datorer över nätet och spela tillsammans och bara servern behöver ha spelet.

Spelade Lego Star Wars igår med en kompis och det fungerade utmärkt.

Räcker det då alltså att jag köper spelet och min kompis kan spela online med mig utan att själv äga spelet om vi båda har parsec?

Medlem

@Ph4st: Jepp.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

1
Skriv svar