Få från originalteamet i Final Fantasy VII Remake-produktionen

Robot
Få från originalteamet i Final Fantasy VII Remake-produktionen
Medlem

Cloud ser helt matt ut. "Måste du ta en bild på mig tillsammans den där fåntratten?"

"Ehh, mitt namn är Wedge.."

"... Jag bryr mig inte..."

Moderator | Testpilot

Ser väl det här mest som en självklarhet. Folk dör, går i pension, byter yrke och annat hela tiden så är väl inte så konstigt att en remake till ett 21 år gammalt spel har mycket nytt folk hos sig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ser väl det här mest som en självklarhet. Folk dör, går i pension, byter yrke och annat hela tiden så är väl inte så konstigt att en remake till ett 11 år gammalt spel har mycket nytt folk hos sig.

11 år gammalt? Spelet är 21 år gammalt


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Moderator | Testpilot
Skrivet av marsson90:

11 år gammalt? Spelet är 21 år gammalt

Min numlock mår inte riktigt bra okej...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Square; FF7 var ganska awesome som ett singleplayer JRPG när det kom till Playstation, försök inte ta i så byxorna spicker!

Avstängd

Ser fram emot detta men kommer nog aldrig vara samma känsla som när man spelade originalet när det begav sig


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Risken som jag ser det är att alla hundratals små hemligheter blir en del av en mer linjär upplevelse för att alla ska hållas i handen fram till målet nuförtiden

Gnällkuk

Jag tror att det kommer bli ett bra spel... för alla som inte spelade orginalet. Tror många av oss har för många nostalgiska minnen till det spelet, i kombination med att man dels hänfördes av ett spel mycket enklare när man var ung. En annan faktor är ju att man inte hade så många spel på den tiden, så de spel man hade investerade man verkligen all tid i.

Jag menar, om du ser till dig själv - hur många av alla spel du köpt senaste fem åren (som du tyckt varit bra) har du ens slutfört? Jag har massor med jättebra spel som jag lagt allt mellan 10-100h men aldrig slutfört.

Jag tror jag kommer spela första delen i det här, tycka att det är kul men bli besviken att det inte har samma magi som orginalet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Jag menar, om du ser till dig själv - hur många av alla spel du köpt senaste fem åren (som du tyckt varit bra) har du ens slutfört? Jag har massor med jättebra spel som jag lagt allt mellan 10-100h men aldrig slutfört.

Alla.

OnTopic:
Får hoppas att de lärt sig hur man kodar till PC nu då... Så vi inte får en remake lik FFXIII.
Spelade aldrig sjuan så jag är mycket förväntansfull.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av Dunder:

Alla.

OnTopic:
Får hoppas att de lärt sig hur man kodar till PC nu då... Så vi inte får en remake lik FFXIII.
Spelade aldrig sjuan så jag är mycket förväntansfull.

Då tillhör du en väldigt liten del av dagens moderna gamers, om du nu inte köpt max ett spel per år kanske. Äh, det stämmer säkert in ändå.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Då tillhör du en väldigt liten del av dagens moderna gamers, om du nu inte köpt max ett spel per år kanske. Äh, det stämmer säkert in ändå.

Nej, det tror jag inte jag gör.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av Dunder:

Nej, det tror jag inte jag gör.

http://metro.co.uk/2017/11/25/why-is-beating-a-video-game-suc...

http://www.zam.com/article/1552/why-dont-we-complete-games

För att bara nämna några, har sett flertalet artiklar om detta genom åren. Inget nytt fenomen. Gör ett test, ta alla dina favorittitlar som du har på Steam t ex och kolla hur många som har låst upp troféer man får för att ha slutfört ett spel t ex.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

http://metro.co.uk/2017/11/25/why-is-beating-a-video-game-suc...

http://www.zam.com/article/1552/why-dont-we-complete-games

För att bara nämna några, har sett flertalet artiklar om detta genom åren. Inget nytt fenomen. Gör ett test, ta alla dina favorittitlar som du har på Steam t ex och kolla hur många som har låst upp troféer man får för att ha slutfört ett spel t ex.

Det är inte så många jag kallar bra, så det går fort, I alla fall om vi nu håller oss till en femårsperiod.

De artiklarna visar dock inte det du påstod, de de inte frågar spelarna om de gillade spelet. Snarare tvärtom då de påstår att folk gav upp spelet ganska tidigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av Dunder:

Det är inte så många jag kallar bra, så det går fort, I alla fall om vi nu håller oss till en femårsperiod.

De artiklarna visar dock inte det du påstod, de de inte frågar spelarna om de gillade spelet. Snarare tvärtom då de påstår att folk gav upp spelet ganska tidigt.

Visst kan det hända att man upptäcker att man köpt ett av misstag och sedan aldrig spelar det mer igen, men knappast så pass många för stortitlar som överlag dessutom har fått rätt goda betyg. Trenden har funnits länge, det är bara googla runt så kommer du hitta en myriad artiklar kring detta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Visst kan det hända att man upptäcker att man köpt ett av misstag och sedan aldrig spelar det mer igen, men knappast så pass många för stortitlar som överlag dessutom har fått rätt goda betyg. Trenden har funnits länge, det är bara googla runt så kommer du hitta en myriad artiklar kring detta.

Japp, om det mer generella fallet. Det var just fallet med spel man tyckt varit bra jag kommenterade på.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det låter som att nya ff7 kommer bli skit då. If it's working, don't fix it!! Hoppas att jag har fel!

1
Skriv svar