Ljud i högtalarna när man laddar fz.se

Medlem
Ljud i högtalarna när man laddar fz.se

Hejje!

Vet inte om någon annan har stött på det här idag, men när jag laddade fz.se skrek det till i högtalarna av något ljud som autostartade för att sedan stoppa igen (runt en halv sekund totalt). Det lät lite som reklam, men studsade mest till av förvåning och hann aldrig helt uppfatta vad det var.

Jag är säker på att det kom från fz.se-tabben. Ni brukar väl ha som policy att inte låta något autostartas vid laddning av huvudsidan?

edit: Rätt säker på att det var den här busen som körde ljud innan den stängde av:


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jonis:

Hejje!

Vet inte om någon annan har stött på det här idag, men när jag laddade fz.se skrek det till i högtalarna av något ljud som autostartade för att sedan stoppa igen (runt en halv sekund totalt). Det lät lite som reklam, men studsade mest till av förvåning och hann aldrig helt uppfatta vad det var.

Jag är säker på att det kom från fz.se-tabben. Ni brukar väl ha som policy att inte låta något autostartas vid laddning av huvudsidan?

edit: Rätt säker på att det var den här busen som körde ljud innan den stängde av:

http://forumbilder.se/H6JHK/spam.png

Hej!

Ljud ska absolut inte startas av sig självt, det är inget vi tillåter. Vad kör du för webbläsare/OS?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hej!

Ljud ska absolut inte startas av sig självt, det är inget vi tillåter. Vad kör du för webbläsare/OS?

Senaste Firefox (59.0.2, 64-bit) under Win7 Ultimate.

Hojta om ni behöver någon mer information som kan vara till hjälp.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skägg.
10 Chambers

@jonis: Följdfrågan är om det uppstår varje gång du laddar en flik med den bannern i, eller om det var en ren bugg.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@jonis: Följdfrågan är om det uppstår varje gång du laddar en flik med den bannern i, eller om det var en ren bugg.

Faktum är att det bara hänt två gånger, väldigt sporadiskt med andra ord. Dessutom tämligen säker på att det hände när fliken inte var fokuserad. Svårt att återskapa dock eftersom olika banners laddas vid omladdning. :/

Det känns som bannern laddar med ljud aktiverat och att tanken är att den direkt ska bli instruerad att stänga av ljudet men att det i sällsynta fall blir en viss fördröjning när annat innehåll laddas parallellt och det är då man hör det. Oavsett hoppar man till rätt duktigt med hög volym på och det kommer helt oväntat.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skägg.
10 Chambers

@jonis: Försökte återskapa det igår utan att lyckas men får kika vidare på det. Tack!


signatur
1
Skriv svar