Information om hur annonsblockerare påverkar FZ

Robot
Information om hur annonsblockerare påverkar FZ
Medlem

Det var länge sedan jag hade adblock på FZ då ni lyssnat på kritiken och inte längre har någon störande reklam. Reklamen är dessutom till 99 % relevant, om man bortser från att man t ex kan se God or War-reklam trots att man inte har en PS4...

Det jag dock fortfarande stör mig på, speciellt på mobil/surfplatta där anslutningen är lite slöare, är att reklamen laddas långt efter sidan vilket gör att när man läser så hoppas content till när reklamen laddats. Det resulterar i en avbruten läsning, eller att man skall klicka/trycka på en länk som sedan flyttas precis i klick-ögonblicket och då trycker man av misstag på annonsen istället, eller missar helt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag tillhör dem som använder adblock. I vanliga fall (på andra sajter) möts man av ett aggressivt meddelande och släpps ofta inte ens in på sajten pga detta. Genom att ni på ett vänligt sätt med en inkluderande ton förklarat syftet med annonserna har jag nu vitlistat fz. Hade ni som många andra blockerat sajten hade jag förmodligen vänt mig till en annan spelsida istället. Snyggt!

Medlem

Jag har blockat och avblockerat er reklam säkert ett dussin gånger hittills, och det beror helt på vad ni visar för tillfället. Något som ni tycker är okej som jag personligen upplever som oacceptabelt är reklam som gör stora tomma ytor till enorma klickbara länkar. Det handlar både om innehåll utanför flödet - bakgrundsreklam - och reklam inuti flödet. Det ska aldrig vara så att man klickar på en reklamlänk av misstag när man vill fokusera webbläsarfönstret bara för att den klickbara ytan är 50% av skärmen.

Medlem

Eftersom jag är en god och moraliskt rakryggad person har jag självfallet avaktiverat min adblocker för FZ.

Medlem

Tycker inte att annonserna är särskilt störande. Oftast är det ju spel och hårdvara som annonseras, vilket känns helt rätt på en spelsajt. Hade det dykt upp reklam om rakhyvlar eller mensskydd hade jag nog reagerat...

Däremot hade det varit snyggt om man som FZ-läsare fick annonser med särskilda riktade erbjudanden/rabatter (gärna med rabattkoder eller liknande).

Ambassadör
Xbox

FZ är en av ytterst få vitlistade sidor hos mig. Ert tänk kring relevant icke-intrusiv reklam och lyhördhet kring ämnet är ett bra exempel på hur det ska fungera.


signatur

Jump in.

Medlem

Allra helst hade jag prenumererat på FZ och sluppit reklam helt men jag fattar att ni kanske kommit fram till att det inte går just nu. Den reklam som är nu tycker jag är ok, för att vara reklam. En sån sida som kommer när man först besöker siten vore heller inte hela världen om det bara är den första gången man går in på sidan och inte varje gång man öppnar en artikel.
Det jag absolut inte vill ha är rörlig reklam, videos osv eller riktad reklam som baseras på information som samlas in om mig.

Har för mig att jag vitlistat FZ men använder oavsett mest mobilen för att läsa här.

Medlem

Tjena FZ. Jag älskar verkligen er sajt och alla era skribenter. Ödmjuka o trevliga svar brukar ni lämna i kommentarsfältet. Jag surfar mest på denna dator som är gammal och testade att slå av Ublock Origin när er nya FZ sida släpptes för nåt år sedan. Det gick snabbt i början och fungerade att ha reklamer på men efter några veckor säckade datorn ihop totalt och allt gick extremt långsamt.

Använder dock FZ på mobilen också utan att vara inloggad och skriva kommentarer och där använder jag inga "blockers". Sedan surfar jag då o då på speldatorn som jag inte använder Ublock Origin och det fungerar hur bra som helst. Denna gamla dator som jag skriver ifrån är det alltså strulet kommer ifrån och det är omöjligt att köra utan "Ublock Origin" på hela internet tyvärr..

Som sagt så älskar jag er fantastiskt trevliga o roliga attityd och försöker göra allt för att stödja suveräna FZ. Bra jobbat boys.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Vitlistade FZ en period. Men då ni envisas med att ha bakgrundsreklamen, som en länk, kvar så tröttnade jag igen och aktiverade det igen.

Har inget problem med reklamen i övrigt då det oftast är rätt relevanta saker.
Men just bakgrunden stör mig genuint. Klickar någonstans för att kunna scrolla, och blir iväglänkad till någon annan sida... DET stör mig.
Att behöva sikta mitt emellan annonser och artiklar för att kunna scrolla...

Gnällkuk

FZ och Sweclockers är de enda vitlistade sajterna hos mig. Måste säga att Swecs sida vinner överlägset då man inte fyllt ut allt innehåll och klämt in annonser på alla lediga ytor. Ger ett mycket mer lättöverskådligt intryck och mindre reklamigt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers

Man blir glad i hela ansiktet av att läsa alla kommentarer, både från er som valt att stödja oss genom att inte blockera reklam men också från er som har argument för varför ni inte gör det. För oss är den här raka kommunikationen viktig.

Vi tar också gärna emot förslag på vad som skulle kunna vara alternativ. Ett av alternativen är till exempel samarbeten om Heart of Darkness, där vi tillsammans med en eller flera partners skapar kul innehåll. En annan är sponsrat innehåll såsom Elgato Stream Deck. Vi har precis aktiverat möjligheten att donera via Youtube och har sneglat åt Patreon-hållet. Vi är också äntligen på gång med en egen shop. Det finns de som lyckas otroligt bra med sådana lösningar och jag skulle gärna vilja veta hur ni använder sånt, vilka innehållsskapare som gör det extra bra.


signatur
Medlem

Som någon annan skrev, när all tomyta tas upp av reklamer som är lika stora som halva webläsaren som dessutom är klickbara. Har hänt mer än en gång att man klickar av misstag. Om ni ändå inte får pengar för klick, gör en liten del där man kan klicka bara så stänger jag av min adblock.

Medlem

Kört avvaktiverat på fz länge, keep it up!


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

FZ är en av ytterst få vitlistade sidor hos mig. Ert tänk kring relevant icke-intrusiv reklam och lyhördhet kring ämnet är ett bra exempel på hur det ska fungera.

^
Det här.

Det finns så många dåligt gjorda reklamförstörda sidor som bara inte går att gå in på utan "skydd" och knappt då, men FZ är inte en av dessa och ett gott exempel på hur det kan göras bra som jag ser det.

Snurrar hyfsat på halvseg "godnattplatta" också

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Sorry, vitlistad nu.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av togge:

Sorry, vitlistad nu.

Tack som fan!


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: ja, kör på Patreon! Mycket bra system att kunna stödja folk man tycker gör ett bra jobb. Vore ju guld att kunna stödja er där!


signatur

Information wants to be free!

Medlem

Jag mådde dåligt inombords när jag läste denna artikel, troligen skuldkänslor.

Vitlistning löste allt!

Medlem

Dock så får jag inte vitlistan att funka i "Avast online security" -
Har fyra " fz.se "med och utan https, men vill sig inte ändå.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man blir glad i hela ansiktet av att läsa alla kommentarer, både från er som valt att stödja oss genom att inte blockera reklam men också från er som har argument för varför ni inte gör det. För oss är den här raka kommunikationen viktig.

Vi tar också gärna emot förslag på vad som skulle kunna vara alternativ. Ett av alternativen är till exempel samarbeten om Heart of Darkness, där vi tillsammans med en eller flera partners skapar kul innehåll. En annan är sponsrat innehåll såsom Elgato Stream Deck. Vi har precis aktiverat möjligheten att donera via Youtube och har sneglat åt Patreon-hållet. Vi är också äntligen på gång med en egen shop. Det finns de som lyckas otroligt bra med sådana lösningar och jag skulle gärna vilja veta hur ni använder sånt, vilka innehållsskapare som gör det extra bra.

Tror jag har frågat i flera år om typ paypal så man kan donera, patreon funkar med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man blir glad i hela ansiktet av att läsa alla kommentarer, både från er som valt att stödja oss genom att inte blockera reklam men också från er som har argument för varför ni inte gör det. För oss är den här raka kommunikationen viktig.

Vi tar också gärna emot förslag på vad som skulle kunna vara alternativ. Ett av alternativen är till exempel samarbeten om Heart of Darkness, där vi tillsammans med en eller flera partners skapar kul innehåll. En annan är sponsrat innehåll såsom Elgato Stream Deck. Vi har precis aktiverat möjligheten att donera via Youtube och har sneglat åt Patreon-hållet. Vi är också äntligen på gång med en egen shop. Det finns de som lyckas otroligt bra med sådana lösningar och jag skulle gärna vilja veta hur ni använder sånt, vilka innehållsskapare som gör det extra bra.

Reklam är verkligen inget problem för mig, den är relevant och smälter in bra på sidan.

Angående att ni skaffar en shop så tycker jag ni har väldigt bra förutsättningar för återförsäljning av datordelar samt spel. I alla mina datorköp pusslar jag först ihop prisvärda datordelar genom att läsa på sweclockers, sedan postar jag den där för att få feedback. Om ni skulle te x handplocka prisvärda delar i kombination med hårdvarurecensioner, sätta ihop datorer och mäta prestanda för att sedan sälja dem så skulle det vara något unikt och användbart för mig iallafall. Lycka till vilket fall!

Medlem

Okej, jag har läst FZ för länge och för ofta för att hålla på såhär. Tar bort adblocker och ber lite generat om ursäkt.


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Har nu vitlistat fz. Ni är den enda sajten som finns på den listan hos mig nu

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: En shop som säljer kläder med speltryck osv vore guld! (Förutsatt att det är vettiga priser). Stör mig inte på era annonser mer än ibland när bakgrunden är klickbar som man råkar komma åt när man ska få fokus på fönstret för att skrolla. Tycker reklamen är relevant ibland och klickar faktiskt då och då, var genom den jag förhandsbokade gow! Har ingen egen adblocker men jobbets proxy blockar en hel del så snälla fortsätt att inte ha en låsning mot adblockers för alla väljer inte de själva.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Skrivet av 4skin:

Okej, jag har läst FZ för länge och för ofta för att hålla på såhär. Tar bort adblocker och ber lite generat om ursäkt.

+1 på den

Visste inte att ni får betalt per visning, trodde det var per klick, nu blir det ändring


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi är också äntligen på gång med en egen shop.

FZ-mugg! Och tröja. Och godis. Och... vadsomhellst. Loot boxes?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

Gillar inte att hlea sidorna är klickbara, otroligt störande när man ska scrolla och tar sig utanför mittenfältet och råkar klicka på någon av sidorna.

Tänker på denna:

https://adserver.adtech.de/adlink/792/6396151/0/1938/AdId=189...

Medlem

Jag har adblock men avaktiverat på FZ.se. Är det OK?

Medlem

Såklart jag kan göra ett undantag för er

Skriv svar