Dagens spelköp

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Aletheides: +1 på Radiant Historia: Perfect Chronology, spelar också igenom det just nu. Mycket bra spel med intressant narrativt grepp. Rekommenderas starkt för alla jrpg-fans!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Inaktiv

@Loevet: Stort tack för din tid! Ska kolla igenom dina förslag efter jobbet Är öppen både för digitala och fysiska exemplar av spel. Just i detta specifika fall letar jag väl lite extra efter ett fysiskt exemplar då jag lånat ut Kingdom Battle till en kompis vars hund lyckades komma åt det. Tydligen fungerar inte den beska(?) smaken spelen är sprayade med lika bra på hundar som på bebisar

Medlem

@loevet: Håller med! Radiant historia är verkligen välgjort när det kommer till narrativet!

Jag gillar även starkt Nihon Falcoms spel. Dvs Ys samt speciellt Trails serien. De har ett samlat narrativ mellan alla trails story arcs då många av dem pågår i stort sett samtidigt i olika delar av världen och refererar till varandra. I Cold steel kan man tex se hur händelserna i Trails Crosbell arc, Trails of Azure/Zero, vilka släpptes på PSP, utspelar sig i bakgrunden samt har direkt inverkan på världen i stort.

Senaste där är Trails - Erebonia arc som utgörs av Trails of Cold steel 1 till 4. Denna storyarc utspelar sig två år eller så efter eventsen i Trails - Liberl arc som utgörs av spelen Trails in the sky 1 - 3 som finns på Steam, Vita eller PSP. Än så länge är Cold steel 1 samt 2 ute i Europa. Båda till PS3 samt att ettan finns på Steam till PC och tvåan kommer snart på Steam. Cold steel 3 släpps på PS4 och håller på översättas för väst just nu medan Cold steel 4 släpps i japan senare i år. Varje arc bör spelas från början till slut då spelen är direkta fortsättningar på varandra men varje arc kan köras separat. Trails spel har alltid mycket politik, rävspel och klassisk JRPG gameplay.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Aletheides: Är också ett stort fan av Ys-serien, även om det finns några svagare kort i den leken har de ju återvänt i storform med Ys VIII: Lacrimosa of Dana. En av de stora överraskningarna för mig på senare tid, inför lanseringen trodde jag inte att det såg ut att bli bra men oj vad glad jag är att jag hade fel.

Trails-serien är en sådan som har legat på min jrpg-radar länge men som jag inte tagit tag i. Har förstått genom vänner och spelmedier att den är riktigt bra, men det har alltid varit andra spel som kommit i vägen för att jag ska komma igång med Trails-serien. Vilket år som helst nu, fördelen är ju att del fyra garanterat hinner släppas här före jag hinner köra igenom Cold steel och Sky


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

12
Skriv svar