Radical Heights tappar radikalt med spelare

Robot
Radical Heights tappar radikalt med spelare

Det går trögt för Cliff Bleszinski och gänget.

#battle-royale, #boss-key, #cliffyb, #radical-heights


Medlem

Cliff verkar ha för vana att haka på trender aningen för sent, och sedan klaga högt online. Återstår att se om han gör det sistnämnda även den här gången.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Relik 📜

Vi fick många som klagade på vårt klagande (?) också, ska sägas. Kan kanske sätta oss runt lägerelden och konstatera att Radical Heights inte är för alla. Inte för mig, till exempel.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Moderator | Testpilot

Jag slutade spela efter det här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marsson90:

Cliff verkar ha för vana att haka på trender aningen för sent, och sedan klaga högt online. Återstår att se om han gör det sistnämnda även den här gången.

Det är knappast "för sent" att göra Battle Royale-spel. Det vill ju dock till att spelet är bra också...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:

Det är knappast "för sent" att göra Battle Royale-spel. Det vill ju dock till att spelet är bra också...

Precis. Att folk sitter och säger att det är för sent eller inte finns plats för fler verkar ju inte ha koll på hur mycket MMOS, Mobas och FPS lir det finns att spela.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det är knappast "för sent" att göra Battle Royale-spel. Det vill ju dock till att spelet är bra också...

Givetvis bör spelet vara bra, men hade han varit ute tidigare hade han säkert kunnat locka till sig fler spelare. Så som det är nu har många fullt upp med PUBG/Fortnite, så jag är inte helt ute och cyklar. Nu framstår han endast som desperat, och försöker så snabbt som möjligt släppa spel i en genre som är populär, vilket till en viss grad är förståeligt.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kan inte Cliffy-Boy gå tillbaka till att utveckla single player titlar igen. Det är ju mer risker o dyrare iof men det vore spännande att se honom ta sig an ett rejält SP äventyr igen. Rutinerad lirare som han är.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Radical Height soon to be a Singleplayer game


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Man vet aldrig med early access, rätt som det är kan trenden vända och RH blir det nya stora. Svårigheterna jag ser skulle vara dels att det ser ut att apa efter Fortnite för mycket, det finns redan ett Fortnite (fungerade ju dock för PUBG med H1Z1), och dels att det siktar på 80-tals nostalgi medan just Fortnite är mer av ett barnspel.

Medlem

Jag själv gillade 80tals nostalgin starkt, men jag vill påstå att 90talisterna och framåt som står för majoriteten av gamers inte bryr sig ett dugg om hårda 80tals-riff och parodi på gameshows.
Kändes som ett roligare Fortnite för mig personligen pga jag HATAR byggandet. och vapnena känns helt off. Däremot förstår jag fortnite-hypen som håller i sig, spelet är grymt bra optimerat, matcherna är snabba humorn är kanon

Releasehästryttare

Den kinesiska Fortnight klonen Horizon source går det heller inte bra för bara ~167 som spelar atm.

Känns inte som de kommer investera i EU servrar när de är så få som spelar på de nord amerkanska servrarna.

http://steamcharts.com/app/788880

Medlem

Blir nog bra till slut, PUBG var ganska uselt på alla sätt och vis i början, mycket mer så än Radical Heights.

Medlem

Radical Heights har knappt 1000 spelare som spelar i skrivandes stund, spelet lider sedan av en massa fuskare och servrar fylls upp med bottar. Har ni sett verktygen som fuskarna ha tillgång till? Det är ett under att fuskarna inte även kan teleportera in saker i spelet så som fuskare kan/kunde göra i GTAV. Radical Heights kommer att dö för att utvecklarna inte fattade hur lätt deras spel var att fuska i, även om de uppgraderar sitt anti-fusk så är spelet gratis och ingen fuskare bryr sig om de blir bannad. Jag var villig att ge spelet en chans men efter att ha upptäckt att spelet är en fuskares våta dröm så ser jag inte meningen med att spela spelet.

Medlem

Jag får känslan av att Radical Heights utvecklades av ren desperation för att försöka hänga på battle royale trenden. Mycket pga att det saknas texuter och underhållet överlag verkar vara väldigt dåligt.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Jag får känslan av att Radical Heights utvecklades av ren desperation för att försöka hänga på battle royale trenden. Mycket pga att det saknas texuter och underhållet överlag verkar vara väldigt dåligt.

Har inte testat och kommer inte göra det heller: Men jag håller med om att det verkar så, för om Lawbreakerz eller vad det hette hade funkat så hade dom aldrig gjort detta. Man kan gissa att om inte detta tar fart rejält inom en snar framtid så kommer nog Cliffy B jobba på någon annans studio om några år eller snart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Inte så konstigt när spelet såg ut och förde sig som något spel ett kompisgäng slängt ihop över påskhelgen.
Fortnite är verkligen helt överlägset i kvalitet bland dessa battle royale-spel och det märks i populariteten. Grafik, animationer, prestanda etc är i en klass för sig.
Epic var väl de enda som förstod vad spelarna vill ha. Hade dock väldigt gärna fått komma ett FPS-läge utan byggande.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Inte så konstigt när spelet såg ut och förde sig som något spel ett kompisgäng slängt ihop över påskhelgen.
Fortnite är verkligen helt överlägset i kvalitet bland dessa battle royale-spel och det märks i populariteten. Grafik, animationer, prestanda etc är i en klass för sig.
Epic var väl de enda som förstod vad spelarna vill ha. Hade dock väldigt gärna fått komma ett FPS-läge utan byggande.

Skulle dock säga att även Epic nog faktiskt drog ihop sitt ganska snabbt, för Fortnite var inte ett battleroyal från början, utan skulle då flyta på vågen av base-builder-survivals liksom.

Men visst, det håller säkert bäst kvalitet, det är ju även dom som gjort Battle Royal-motorn och en uppsjö välproducerade spel innan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag tycker de lanserade spelet i ett alldeles för tidigt stadie, även om det är Early Access. Spelet är fullt med placeholders, buggar och fuskare samt att det var riktigt dåligt optimerat (detta fixades ganska ordentligt med senaste patchen däremot). Jag lockades av spelet eftersom jag gillar Battle Royale men ogillar byggandet i Fortnite men vem orkar springa runt i byggnader som är helt gråa och saknar texturer?

Medlem

Känns som cliffy b har tappat sin känsla och bara pumpar ut halvdana desperata försök till att hålla sig kvar i branschen, tråkigt att se!

Medlem

Cliff B har tappat förståndet!.

1
Skriv svar