Stora Battlegrounds-tråden

Inaktiv

@Molotov: En hypotes skulle kunna vara att du blev skjuten till väldigt lågt hp av ett skott men inte just såpass att du dör sen direkt efter käkar zonen upp det sista av ditt hp och därmed blir det slutgiltiga orsaken till din död.
Liknande har hänt mig när jag skjutit på fiender ute i zonen där zonen får sista skratten och tar min kill.

Medlem

Så nya "ping sorteringen" har varit i drift någon dag, åtminstone tror jag det
För det var en period då "lösa nyheter/patch notes" gav känslan och kunde tolkas att deras eget komplement till BattleEye gick igång något som inte hände. (kör nu)

Jag tror att "ping sorteringen" fungerar och grundar det på bättre flyt, mindre antal poster såvitt jag kan se i deras eget forum/dygn (klaga), och att de från en relativ tystnad nu "öser ut" på deras twitter osv. med lite av varje.
Också skoj att se en lite ökning i spelare/dygn igen från en stund av lite nedåt trend.

Ser själv fram emot en "glutt" på nya kartan och deras utlovade "roadmap" som båda ska dyka upp under mars såvitt jag kan förstå. Dvs, "glutt/hint" av kartan inte kartan som så

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Brum,
Så var den äntligen här, PUBG roadmap för 2018, lite smått och gott med relativt snart en ny 4x4km karta på test servern m.m.

---

PUBG 2018 Roadmap,
https://forums.playbattlegrounds.com/topic/190773-pubg-2018-r...

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skägg.
10 Chambers

@cb99: Mindre karta låter kul, samtidigt som Fortnites 20vs20 låter ännu roligare.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@cb99: Mindre karta låter kul, samtidigt som Fortnites 20vs20 låter ännu roligare.

Ja den som lever får se, kanske är det så men jag hoppas lite i alla fall på något kul/bra resultat även i PUBG

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem


Kanske bara jag men,
Är det inte lite "snålt"?

---

PLAYERUNKNOWN: From Mod Creator to Creative Director,
https://schedule.sxsw.com/2018/events/PP98715

Citat:

With sales surpassing 35M copies sold across Xbox and PC, PUBG has shattered records and augmented the industry in a very short amount of time. Brendan Greene, aka PLAYERUNKNOWN of the breakout and genre defining Battle Royale hit PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS, will be discussing his journey from a modder to Creative Director of the franchise.

Twitter,
https://twitter.com/PUBATTLEGROUNDS/status/975810705361260544

Citat:

PLAY BATTLEGROUNDS
‏Verifierat konto @PUBATTLEGROUNDS
för 32 minuter sedan

This week we're celebrating the one year anniversary of Early Access launch.

Share your favorite videos, GIFs, threads, and memories from the first year of PUBG with the hashtag #ThisIsBattleRoyale for a chance to win 5 Early Bird Keys from us!

Finns ändå rätt mycket roligt att titta på i den twitter tråden om man gillar PUBG

Men,
Vill betona att jag är en som är såld på spelet trots detta
Och det kanske kommer annat, gissar att det kan bli en och annan kommentar i ämnet.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skägg.
10 Chambers

Ute på mobila plattformar nu. Står dock ”official licensed”, utvecklad av Tencent.


signatur
Medlem

PUBG uppdatering #12,
https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Jag blir riktigt fascinerad när jag läser deras "vi lyssnar på er användare" i samband med deras uppdateringar.
Hade de nu lyssnat på riktigt så kanske det nu efter 1år funnits vädereffekter, möjlighet att byta spelarnamn, serverside sanity check client data (googla PUBG flying Cars eller Boat), större möjligheter att hyra servrar, riktigt ping lock ex.vis

Jag har spelat mycket och följer spelet och de ändringar de gjort hittar jag verkligen Inga krav för på deras forum, och kanske är det så att överraskningsändringen av blå zonen eller som nu gigant ändringen för att försämra medeldistansvapen och göra de som extrem snipar än mer o-nåbara är krav på språk i forumet som jag inte förstår?

In med l3 hjälmar i dropp lådor och 8x och uppåt på endast snipergevär och bort med möjligheten att effektivt kunna skydda dig på den öppna miramar, försämra ARs och förbättra än mer snipergevären och hanteringen runt dessa.

Dessutom så gör de det mest OP föremålet i spelet dropp från plan än mer OP, är idé n att 35% stryker med på hotzone dropp, 35% till på att man verkligen måste jaga dropp och få ett ännu tommare och öde midgame och få miramar totalt meningslös som bana?

Förstår inte hur de tänker alls då de förstör spelet och gör majoriteten av spelarbasen till än mer på distans försvarslösa måltavlor för en liten grupp spelare.

Jag tror det kommer ta ett dyk på steamcharts, och tror för mig personligen att det åker in på "backburner" nu.

De borde döpa om från PUBG till "Last sniper Wins"

===

En tänkvärd text jag såg någon skrev för länge sedan när det gäller nerf/buffs,
---
Nerfs/Buffs have been the bane of many games in the past, and very simplified it works like this:
Someone has item X, and it is not as good as item Y. It was never meant to be as good as item Y, but people like item X a lot better and what to kill people with it instead of getting item Y. Then the cycle of buffs and nerfs start, because when item X is as good as item Y or better the guys with item Y starts to complain, and the ones that's been using item Z also chimes in. In the end developers just gives up and every item becomes generic that can be used with more or less equal success. People get bored of the game because now it's all just the same.
---

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Ett helt gäng som i alla fall jag tycker roliga PUBG videos, (skådis typen)

Kanalen,
https://www.youtube.com/user/VivaLaDirtLeague/videos?sort=dd&...

Ett exempel,

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Top PUBG Streamer Finds A Hacker, Has A Hell Of A Time
https://kotaku.com/top-pubg-streamer-finds-a-hacker-has-a-hel...

Definitionen av korkat visualiseras?
Eller bit inte den hand som "föder dig"?

Shroud har ett tag varit "draglok" för PUBG och har sitt eget "weapon skin" till salu i spelet och får såvitt jag förstår pengar från försäljningen av det.

Visst kan man tro att är man tillräckligt stor kommer man undan med det mesta, men i ett spel där diskussioner om fusk är ständigt närvarande och aktuella så kanske "på kul" tilltaget i videon nedan inte uppskattas av varken spelare eller Bluehole, tycker själv det var mindre listigt.

Rimligtvis borde det dessutom påverka hans framtida affärer negativt eller?

Och "får" man som underhållare göra vad som helst? Mindre roligt för de drabbade, eller de som kikar och tycker det där verkar kul och gratis reklam för fuskmakare.

Dessutom visar det med en extrem pinsamhet på PUBGs anti-fusk brister efter snart 1,5år! där onaturlig höjd, fart object inte fångas utan klienten kan berätta precis vad som helst till servern som sväljer det som sanning.

Jag tror att den äldre största och ständigt aktuella tråden på Steam diskussioner med +7000 poster handlar just om Shroud fuskar eller inte, den lär väl rulla på ett tag till nu

Shroud 1 month BAN in PUBG because he was teaming with Cheaters,

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Om man nu saknar kläder i sin garderob,
Och om man nu fortfarande spelar nu och då,
Och om man alls har intresse för "kläder",
Och om man nu inte är inne vareviga dag

Så kanske det nedan kan vara något för just dig, om du råkat missat infon.

---

SPORTY SET,

Länk,
https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Citat:

.....The Sporty Set is a bit more accessible. Like, everybody gets it accessible. Simply log in to PUBG during PGI and you’ll unlock the complete Sporty Set! The Sporty Set will be available from 7/25 8am ~ 7/30 8am PDT | 7/25 17:00 ~ 7/30 17:00 CEST | 7/26 00:00 ~ 7/31 00:00 KST. This set will not be marketable, so be sure to log in during the event to receive yours before they’re gone forever! .......

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

PC 1.0 Update #19,
https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Första patchen på ett längre tag som ser verkligen riktigt intressant ut, vet inte när den går live men tror den ska vara spelbar på testservern.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

PC 1.0 Update #19,
https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Första patchen på ett längre tag som ser verkligen riktigt intressant ut, vet inte när den går live men tror den ska vara spelbar på testservern.

-cb99

Patch #19 gick live i morse, steg i rätt riktning men synd att de backade på 3d markering i spelet.

Det verkar som de ligger i nu för att stoppa spelartappet med fler "grepp", man lär väl märka om det blir riktig "verkstad" eller mer "luft" som med många tidigare "utspel".

https://fix.pubg.com

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Too little too late.

Medlem
Skrivet av rigge:

Too little too late.

Möjligt,
Man får se, tycker själv fortfarande att spelet har sin poäng och får de nu till sina intentioner "supersent om sider" så kommer det nog att spelas lite mer, finns för tillfället inget som passar mina preferenser lika bra ännu, kul med kompisar fortfarande.

Skrivet av cb99:

PUBG PC 1.0 Update #19,
(som enligt tweet ska dyka upp live snart, finns på testserver AS's/NA's)
https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Jag har inte själv spelat på deras testserver men tycker ändå denna patch skiljer sig rätt mycket från det som kommit på senare tid.

Vad verkar bra undrar vän av ordning?
Flera saker gör att den sticker ut, den är omfattande, innehåller flera efterfrågade förändringar, har inte "som vanligt" legat ute lite raskt 12timmar för att sedan gå live utan förändring, inget nytt att shoppa (såvitt jag ser just nu i alla fall).
Utan den här gången verkar de också aktivt arbetat med det som ligger på testservern, och ovanligt är två uppdateringar/patchar till patch noten på länken sist i texten på länken ovan.
Har de kanske gått en "så här gör/bör man kurs"?

Ser faktiskt så pass skoj ut att när "Update #19" väl går live så kommer jag i alla fall att skotta in lite ytterligare tid i spelet.

Jag "spår" att om de nu kan fortsätta så här så ser nog hösten ljusare ut för PUBG.

Måste bara kommentera från min egen quote ovan: "...... inget nytt att shoppa (såvitt jag ser just nu i alla fall)............."
Två m416 a facila $9.99 finns numera i spelet att slösa på för den som är lagd åt det hållet, så på den punkten så uppfyllde de en "förväntan"

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av cb99:

Patch #19 gick live i morse, steg i rätt riktning men synd att de backade på 3d markering i spelet.

Det verkar som de ligger i nu för att stoppa spelartappet med fler "grepp", man lär väl märka om det blir riktig "verkstad" eller mer "luft" som med många tidigare "utspel".

https://steamcdn-a.akamaihd.net/steamcommunity/public/images/...

https://fix.pubg.com

-cb99

Mycket bra att de strök "3d marking". Ser ut som en bra patch.

Medlem

PUBG - Uppdatering #21 ligger körbar på testservern, den med nya testbanan.

Återigen en patch med rätt bra innehåll som jag ser det.
De verkar ha kommit med en ny ide av "kort markering" av intressepunkt som verkar vettig.

Provade fram och tillbaka på "AS", lite trist att de "mobbar EU" vid test, har varit så en stund tycker jag.
Går väl live i sinom tid.

Vet inte om det var mitt driver byte eller patchen som så, men tog ett dyk nedåt i fps, får prova mera senare "påtvingad" sista för att kunna prova BFV betan

PC 1.0 Update #21
5 september - Hawkinz
https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

---

Litet "loop test"
https://www.dailymotion.com/video/x6t6s5t

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Om det nu är korrekt,

Kanske någon själ som är intresserad?
Kör själv allt mer sällan, men som jag ser det så är det fortfarande väsensskilt från ex.vis BOPS4'as Blackout.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Angående nya snöbanan som ligger på deras test server just nu, täckt i länken nedan bara en post om någon "nekrokikar" i tråden
https://www.fz.se/nyhet/278539-pubg-ps4-premiar-och-ny-pc-vin...

Skrivet av cb99:

Som jag ser det har de lyckats fantastiskt bra med denna.
Inte som med Sanhok som portionerades ut i flera testomgångar.
Den här känns rätt färdig och genomtänkt.

Väldans buggfri också, tror själv att de drar tillbaka några glada spelare med denna.
Det ända är nog att med mängden hus/skydd/inredningar m.m. så kan nog en del grafikkort kanske få det kämpigt.

Vi var några som spelade ikväll, och alla är överens om att det blir mer spel på denna från lite stiltje.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Positivt överraskad! Mycket bättre än skitkartan Sanhok. Nya hus, lite nya ljud och animationer och hög mysfaktor. Bra där Bluehole!

Avstängd

Har knappt spelat PUBG än även fast jag laddat hem det till PS4 men banan ser kul ut på trailern i alla fall. För mycket RDR2 just nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Positivt överraskad! Mycket bättre än skitkartan Sanhok. Nya hus, lite nya ljud och animationer och hög mysfaktor. Bra där Bluehole!

Med de senaste som jag ser det mycket genomtänkta och genomförda förändringarna ihop med snö banan som så känns det som om de shoppat in någon drivande med friska visioner.
Det ska bli spännande och se vart det tar vägen.
Sista patchen på testservern gjorde (inbillning?) att styrningen av gubben känns bättre, gillar också nya hoppmekaniken, notera att "springa fort" knappen påverkar numera.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Gen
Medlem

Grym trailer måste jag ändå säger. Ser PUBG så bra ut? Det minns jag inte

ELF
Medlem

Glömde grotta ned mig i pubg i helgen. Får bli denna istället. Låter intressant med en snöbana. Sanhok var ju ingen höjdare direkt. Då gillar jag ökenbanan tusen ggr mer.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

FM-guru
F.d. Sisyr

Själv spelar jag enbart Sanhok. Den fulaste banan rent estetiskt (Miramar givetvis överlägsen där), men i gameplayändamål har det varit den roligaste. Har dock inte spelat PUBG på ett tag nu, så snöbanan har inte testats. Får bli nu i helgen!

Medlem

@cb99: Den rättades väl till ganska snabbt ?
Sen påverkades man bara om man hade "toggle" på sin "springa fort" knapp har jag för mig.

Grymt bra karta annars och ett stort + för nya hopp mekaniken vid landning.

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Vad är PUGB? =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv

@ivanhoe68: Okände Spelarens Slagfält är ett spel där 100 spelare fightas i ett sorts herre-på-täppan där matchen är slut när endast en spelare eller lag står kvar.

Medlem
Skrivet av HomieX:

@cb99: Den rättades väl till ganska snabbt ?
Sen påverkades man bara om man hade "toggle" på sin "springa fort" knapp har jag för mig.

Grymt bra karta annars och ett stort + för nya hopp mekaniken vid landning.

/Homie

Har missat den buggen, menade att "springa fort" numera gör något i nya designen av hoppet som tog ett par "sist ned" innan jag hörde av en polare om förändringen

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skriv svar