Quiz – När saker går HEEELT fel

Robot
Quiz – När saker går HEEELT fel

Unforeseen consequences.

#quiz


Medlem

7/10


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

MEG
Medlem

6/10 Korrekta svar!
Du gillar när det oväntade händer, men frossar inte direkt i andras olycka.

Som det brukar gå


signatur

Death is only the beginning

Killmonday Games

Äntligen, 10/10! Älskar följa dramat på nätet


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

8/10 Korrekta svar!
Du följer Derek Smart slaviskt.

Bättre än vanligt för mig.

Men det är ju som bekant lättare att bygga upp ett dåligt rykte än ett bra.

För övrigt så vet jag inte vem Derek Smart är. (Om det nämndes i quizen så antingen missade jag det, eller så har jag redan glömt.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Brukar alltid fet-faila på quizen men gick helt ok denna gång. Frågan är dock, vem är Derek Smart? Kan ju googla men det tar ju bort det roliga.

Medlem

Nästan komplett gissande:
9/10 Korrekta svar!
Du följer Derek Smart slaviskt.

Vem är den där Derek?

Medlem

8/10 och chansade på 2. För en gångs skull ett quiz jag kunde!

Medlem

3/10 Korrekta svar!
De mest kontroversiella spelhändelser du läser är baksidestexten på PEGI 3-spel.

FeelsBadMan

Medlem
Medlem

@sLappt: Det är väl han som en gång i tiden gjort något spel men nuförtiden mest har åsikter om andra som gör spel. Är väl en av de vokalare motståndarna till Star Citizen om jag inte minns fel.

Medlem

6/10 Korrekta svar!
Du gillar när det oväntade händer, men frossar inte direkt i andras olycka.

Det känns stabilt, som doktor skulle säga.

Medlem
Skrivet av deezel:

Nästan komplett gissande:
9/10 Korrekta svar!
Du följer Derek Smart slaviskt.

Vem är den där Derek?

Fick också 9/10. Derek Smart är ett riktigt stolpskott som mest nyligen nog är associerad med sin kritik av Star Citizen. En mycket märklig typ som nog lider av en släng (omotiverat) storhetsvansinne.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

10/10

Shame!


signatur

Nämen!

Medlem

Vem är Derek Smart?

Medlem

9/10 Korrekta svar!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av jonis:

Fick också 9/10. Derek Smart är ett riktigt stolpskott som mest nyligen nog är associerad med sin kritik av Star Citizen. En mycket märklig typ som nog lider av en släng (omotiverat) storhetsvansinne.

Undrar vad följarna av Dereks egna spel tänker om att han spenderar sån tid och fokus på att få Star Citizen på fall istället för att fokusera på utvecklingen av sina egna spel. Jag hade varit vansinnig.

Inaktiv

7 av 10. Behövde oftaste bara se bilden för att veta svaret på frågan

Medlem

5/10


signatur

Meep!

Medlem

8/10

Godus är väl praktiskt taget nerlagt?

ELF
Medlem

Väntar fortfarande på att Godus ska bli färdigt.

Har ingen koll på varför de avbröt utvecklingen. Men av vad jag spelat nu nyligen så känns det som att det skulle kunna bli bra.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

@ELF:

https://steamcommunity.com/app/232810/discussions/0/321150589...

Citat:

Game status
Radio silence. The 5th and final cycle?
Last Godus game update: 2. April 2015 (1108 days ago) - Easter reskin
Last Godus opt-in update: 27. March 2015 (1121 days ago) - Very basic combat
Last Godus Wars game update: 2. March 2016 (780 days ago) - Champions & Third Continent
Last official post for Godus: 3. February 2016 (709 days ago) - Godus Wars
Last official post for Godus Wars: 18. March 2016 (764 days ago) - Birthday Sale

Godus is free-to-play and finished - https://web.archive.org/web/20170403101757/http://www.glixel....

It has been YEARS since the last Godus update.
We haven't heard from 22Cans since 18. March 2016.
They provide no tech support. Their support desk is offline.
According to their creative lead and company owner, Godus is FINISHED.
The game is still being falsely advertised and sold on Steam Early Access.

eld
Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

8/10

Godus är väl praktiskt taget nerlagt?

Godus är inte övergivet om de aldrig sagt att det lagts ner

Medlem
Skrivet av ELF:

Väntar fortfarande på att Godus ska bli färdigt.

Har ingen koll på varför de avbröt utvecklingen. Men av vad jag spelat nu nyligen så känns det som att det skulle kunna bli bra.

Det vet nog bara Molyneux och 22cans själva, men gissningsvis tappade dom tron på att spelet skulle nå samma höjder som Populous på sin tid och tröttnade, och eftersom dom inte ville ta den PR-mässiga katastrofen det skulle innebära att officiellt lägga ner Godus och erkänna att dom blåst alla som backat spelet så la dom det bara på is utan att säga något. Det behöver knappast påpekas att förtroendekontot är rejält övertrasserat vid det här laget.

Medlem

10/10 Korrekta svar!
Du följer Derek Smart slaviskt.

Yeah, kunde alla utan att gissa. Skvallerpressen, here I come!

Medlem

Derek Smart är känd, eller ökänd kanske är ett bättre ord, för spelserien Battlecruiser och jag själv har varit intresserad av den här serien. Det är mycket snack och liten verkstad från Derek, jag vill minnas att han pratade om Battlecruiser 3000 som något utöver det vanliga men att det var ett väldigt buggigt spel när det släpptes och inte i närheten av vad han "lovat".

Edit: Från Wiki

"Controversies
Before publisher Take-Two Interactive released Battlecruiser 3000AD in September 1996, it had generated one of the longest and largest flame wars in the history of Usenet.[16] This flamewar lasted for several years, garnered over 70,000 posts, and yielded a series of sites that documented and parodied its history.

Smart and Take-Two Interactive advertised that Battlecruiser 3000AD used a neural network to perform artificial intelligence tasks in the game. However, this claim has been criticised as highly improbable by other games designers. In one article in a computer games magazine, Keith Zabalaoui, former NASA programmer and one of the designers of the Close Combat series of strategy games, was quoted as saying, "I have a hard time believing it's in there... the concept of training [neural nets] to do the complex tasks required in a game is inconceivable. It's mumbo jumbo. I guarantee you that if there's a neural net that does anything in [BC3K] this man would be in the Computer Science Hall of fame."[17]

Upon its initial release of Battlecruiser 3000AD, the game[18] contained many bugs that made it unstable,[3][19][20] according to a GameSpy.com reviewer, who asserted that "Smart consistently overrates his own products and his own abilities."[20] For his part, Derek Smart claimed that the buggy release was the responsibility of Take-Two Interactive.[citation needed] After the initial release, Smart issued several patches and upgrades for the product over the next few months, and eventually a final patch was released to fix some of the major bugs. In February 1998, after obtaining publishing rights from Take-Two Interactive, Smart released the game on the Internet for download free of charge.[21]

Derek Smart filed a lawsuit against Take-Two Interactive (who also released the game in the UK through a sub-license deal with GameTek) for alleging breach of contract.[3] The lawsuit was later settled out of court, and both parties released statements of resolution in late 1998.[22] Smart regained the rights to the game via the settlement. He continued to develop a new version through his personal company, 3000 AD.

Reception
Battlecruiser 3000AD was covered extensively in gaming magazines during the development process, including a 1992 cover story in Computer Games Strategy Plus. The game was marketed as "The last thing you'll ever desire" in pre-release ads that ran in computer gaming magazines."

Medlem

10/10 Korrekta svar!
Du följer Derek Smart slaviskt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

8/10 Korrekta svar!
Du följer Derek Smart slaviskt.


signatur

autograph

Medlem
Medlem

8/10 Korrekta svar!
Du följer Derek Smart slaviskt.

---
Som Star Citizen-supporter sedan 2012 är det svårt att undgå den tomten...

12
Skriv svar