Wild West Online lämnar snart Early Access

Robot
Wild West Online lämnar snart Early Access
eld
Medlem

Perfekt spel om man älskar War Z, sergey titov eller kanske rent av att bli lurad på steam.

Medlem

Kommer ihåg att jag kände en riktig hype kring spelet när det avtäcktes men det svalnade riktigt ordentligt när jag läste att clownen Sergey Titov var inblandad. Usch.

Medlem

Köpte det på rea i julas. Helt klart ett spel med potential

Inaktiv

Håller mig borta.

Medlem

Det gick ju (för) fort?

Medlem

Då inget verkar ändrats gör jag samma sak som utvecklarna och återanvänder mitt skit, skrev här i en tidigare nyhet:

  • Går inte att kommentera eller betygsätta videon.

  • Samma motor som WarZ, spelet som senare döptes om till Infestation: Survivor Stories.

  • Animationer och mycket av spelmekaniken påminner om WarZ

  • Liknanded affärsmodell som WarZ.

Personen bakom WarZ kanske inte är direkt involverad i det här projektet, men av någon skum anledning använder de ändå hans spelmotor och affärsmodell. Något de absolut inte borde ha någon som helst vettig anledning att göra.

Dömer ut det här som cash grab skojeri tills bevisat motsatsen.

Medlem

Nej tack, allt som har med WarZ att göra håller jag mig ifrån. Ser jag Sergey's namn, så brukar jag göra det till regel att hålla mig borta.

Medlem

Gud vad livlöst det var. Helt blanka ansikten och väldig stela animationer.

FM-guru
F.d. Sisyr

Även jag som är en westernfantast ryggar tillbaka när jag ser detta åbäke.

Medlem
Han är inte med i utvecklingen.

@caene: det ändå dom har gjort är att dom använder en motor som hans företag har utvecklat.
Han har absolut inget med spelet eller studion finanser att göra som många har påstått.
De finns ett officiellt utlåtande från WWO studion på deras forum

Medlem
Han är inte med i teamet

@Aphex: det ändå dom har gjort är att dom använder en motor som hans företag har utvecklat.
Han har absolut inget med spelet eller studion finanser att göra som många har påstått. 
De finns ett officiellt utlåtande från WWO studion på deras forum 

eld
Medlem
Skrivet av Frille87:

@caene: det ändå dom har gjort är att dom använder en motor som hans företag har utvecklat.
Han har absolut inget med spelet eller studion finanser att göra som många har påstått.
De finns ett officiellt utlåtande från WWO studion på deras forum

http://www.kotaku.co.uk/2017/07/11/wtf-is-going-on-with-wild-west-online

För många indicier.

En trademark-jurist för wild west online som endast gjort trademarks åt titov tidigare, samma pr studio som arbetar åt båda företagen, diverse andra saker.

Låter lite väl intimt för ett företag som endast licensierar en motor (och av någon anledning också licensierar assets)

Medlem
Skrivet av Frille87:

@Aphex: det ändå dom har gjort är att dom använder en motor som hans företag har utvecklat.
Han har absolut inget med spelet eller studion finanser att göra som många har påstått. 
De finns ett officiellt utlåtande från WWO studion på deras forum 

Lika övertygande som att en "affärsman" i mina hemtrakter som förbjöds från att driva företag för att han bland annat inte betalade sina anställda inte längre är inblandad i restaurangen nu när hans fru äger den..

Medlem
Medlem

Ok men om det finns ett officiellt utlåtande då måste det ju vara sant...

Medlem

Sen kommer red dead redemption 2 online och användarbasen sticker dit istället. Snipp snapp slut för detta spel.

Medlem

Har sett Gameplay videos på Youtube. Verkar inte vara något att ha.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av eld:

Perfekt spel om man älskar War Z, sergey titov eller kanske rent av att bli lurad på steam.

Detta var ett rykte? Verkar ju vara debunkat? Att han varken finansierar spelet på något sätt eller är involverad, dock använder sig spelet av hans tidigare företags grafik-motor. Har jag missat något? Låter som om du är sten-säker på att han är med i produktionen..

23 fps i saloonen, yay


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av kanshira:

Sen kommer red dead redemption 2 online och användarbasen sticker dit istället. Snipp snapp slut för detta spel.

Fast nu är Red Dead Redemption endast till konsol, så WWO lär inte ha någon konkurrens på PC.
Men som sagt, väldigt shady utvecklare bakom, så det lär väl bli en "cash grabb and run" tyvärr :/

eld
Medlem
Skrivet av epson55:

Detta var ett rykte? Verkar ju vara debunkat? Att han varken finansierar spelet på något sätt eller är involverad, dock använder sig spelet av hans tidigare företags grafik-motor. Har jag missat något? Låter som om du är sten-säker på att han är med i produktionen..

Från företaget själva, men de har inte kommenterat de konstigaste detaljerna.

Jag är stensäker på att wild west online existerar av precis samma anledningar som war z och att det kommer slut upp precis som alla de andra spelen. Det följer en identisk affärsmodell som de andra spelen.

Men läs artikeln jag postade lite längre upp.

1
Skriv svar