Skynda fynda Alien-spel på Humble Bundle i helgen

Robot
Skynda fynda Alien-spel på Humble Bundle i helgen

Erbjudandet gäller fram till och med söndagen.

#alien, #alien-isolation, #humble-bundle


Medlem

Seriöst, håll er undan från Aliens: Colonial Marines så mycket ni kan. Får Duke Nukem Forever att framstå som ett mästerverk.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Alien Isolation rekommenderas starkt, fenomenalt spel.

Medlem

Finns att köpa billigare på Indiegala. Kolla alltid på Isthereanydeal innan ^^

Medlem
Skrivet av zauii89:

Alien Isolation rekommenderas starkt, fenomenalt spel.

Exakt. Håller Alien: Isolation som en av mina absoluta favoriter. Fantastiskt skräck äventyr som var riktigt långt dessutom och snyggt som tusan. Klockren 70 tals sci-fi retro. Gud så jag önskar en 2a.

Skrivet av MadMartigaN:

Seriöst, håll er undan från Aliens: Colonial Marines så mycket ni kan. Får Duke Nukem Forever att framstå som ett mästerverk.

Jo, jag håller med. Har inte lirat Duke Nukem Forever ännu men Colonial Marines kändes extremt slappt ihopsatt tyvärr. Köpte spelet efter att jag klarade ut Alien: Isolation trots att spelet fått så pass låga betyg. Tänkte att det är ju för tusan ett Alien spel o det får jag inte gå miste om. Hehe. Ack så fel jag hade... Avinstallerade det inom 30 minuter, så illa upplevde jag det. Noll talang bakom rodret..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@zauii89: det finns dessutom en mod till pc versionen som gör Alien smartare och ger förmågan att klättra på tak och väggar istället för att bara springa på golvet *ryser*


signatur

Game long and prosper

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MadMartigaN:

Seriöst, håll er undan från Aliens: Colonial Marines så mycket ni kan. Får Duke Nukem Forever att framstå som ett mästerverk.

Haha, får lov att erkänna att jag tyckte Duke Nukem Forever var rätt charmigt. Men ja, Colonial Marines är en riktig flopp, om någon nu har lyckats undgå att läsa om det debaclet.

Medlem

Jag köpte Aliens: Colonial Marines - Collectors edition (pc) på GameStop för några år sedan.
Den hade kostat över 1000 kr, men den var nedsatt till ca 270 kr.
Jag visste innan att spelet sög. Har läst recensioner och sett trailers och spelfilmer mm.
Själva spelet är alltså oinstallerat, och spelasken är därför oöppnad med plasten kvar.
Det var enkom för den snygga plastmodellen på Alien och flera coola prylar som jag köpte det.
Collectors edition innehåller även "exclusive in-game content", som jag alltså inte sett.
Jag har testspelat den vanliga pc-versionen, några minuter.

https://www.eurogamer.net/articles/2012-06-01-aliens-colonial...


signatur

autograph

Medlem

Är jag den enda som tyckte Colonial marines var hyfsat ändå? Hade ju inga förväntningar riktigt, men det gav ju lite känsla från "Aliens" åtminstone

Medlem
Skrivet av Christoffer B:

Är jag den enda som tyckte Colonial marines var hyfsat ändå? Hade ju inga förväntningar riktigt, men det gav ju lite känsla från "Aliens" åtminstone

Ja, tydligen.


signatur

autograph

Medlem

När det gällde Duke Nukem Forever så tog de över ett spel som varit under utveckling länge. Men när det gäller Alien spelet kan de inte skylla på någon annan, det var Gearbox som åtog sig att skapa spelet för Sega och det Randy P som pratade om vilka Alien fans de var, om hur AI´n skulle kunna göra det ena än det andra. Det var helt enkelt spelet som visade vilken lögnare han är och jag kommer inte köpa ett enda spel som det står Gearbox på mer. Och det är nog snarare detta som lett till att deras senaste spel inte blev så pooulärt som de hoppats på, tvivlar på att jag är den enda som håller mig borta från spel som har minsta koppling till han eller hans företag.

Medlem

@PcGamer:

Ja alltså Randy.P har jag noll respekt för efter alla hans klumpiga uttalanden och ursäkter, något han gör fortfarande...

Jag gillade gearbox starkt förr när de gjorde Brothers In Arms och HL-expansioner, men idag är det ju mest flum.

AVP 2010 är ett mycket bättre spel både i design och teknik, och även om det fick sin kritik så var Alien-modellerna och deras beteende avsevärt mer organiskt/realistiskt i AvP2010 än i stela A:CM.

1
Skriv svar