Framtidens gaming/computing?

Medlem
Framtidens gaming/computing?

Hur tror ni att det kommer att se ut?

kommer vi att få ett avatarprogram snart som alla spel ska vara kompatibla med?
kommer OS att bli mer profilaktigt så vi slipper skapa profiler överallt, FZ FB m.m.

- för min del hade det varit gött att slippa göra profiler och karaktärer tills helvetet brinner ut.

nån som har insikt eller en annan vision om vad vi som kunder kommer att se i den närmaste framtiden?.

Avstängd
Skrivet av jokkberth:

Hur tror ni att det kommer att se ut?

kommer vi att få ett avatarprogram snart som alla spel ska vara kompatibla med?
kommer OS att bli mer profilaktigt så vi slipper skapa profiler överallt, FZ FB m.m.

- för min del hade det varit gött att slippa göra profiler och karaktärer tills helvetet brinner ut.

nån som har insikt eller en annan vision om vad vi som kunder kommer att se i den närmaste framtiden?.

Om det är PC-gaming du menar (exklusivt). Tror jag att du får streama skiten från typ Xbox-Now eller vad nu deras hyrtjänst heter, för mellan 400 - 3000 skr i månaden, "all access" typ. En tjänst som Netflix typ.

Sedan dör online gaming mer eller mindre ut om 10 till 12 år.

Kvar blir 2 tjänster/spel liknande WoW typ. Vilka ersätts med ett nytt WoW varje 3:dje månad. Där du registrerar dig för 1000 skr på ditt konto, sedan löpande hyr det för 500 skr per månad, för att sedan köpa/aktivera ett nytt för 1000 skr var 3:dje månad som du sedan hyr, premunerar på.

För övriga som spelar konsol sp spel (offline, fysisk media) kommer utbudet att minska drastiskt och bli en klart nischad marknad. Säg 2-3 (AA budget) spel per år för 1000 - 2000 titeln. Mer för entuiaster, ungefär som vinylsamlare eller filmfantaster. Alla redan har dvd/bd (även 4kbd) börjat bli för "intresserade".

f.ö. Noll koll på det.

Avstängd
Skrivet av jokkberth:

nån som har insikt eller en annan vision om vad vi som kunder kommer att se i den närmaste framtiden?.

Det kanske låter lite deppigt, men jag tror inte det kommer skilja sig så mycket om 15 år. Blickar man tillbaka 15 år nu, dvs till 2003, så har det inte hänt särskilt mycket. Mer detaljerad grafik är i princip den enda skillnaden.

VR kommer ju inom några år, dvs på riktigt. Men i övrigt tror jag branschen kommer att puttra på i samma tempo. Konsolerna får ett par extra iterationer med mer kraftfulla komponenter, och studios kommer fortsätta att SKRIVA bra och bättre manus. Min s.k. "insikt" är att manus/narrativ mer och mer kommer att styra designen. Detta tycker jag är BRA, eftersom utan bra manus kan inte designers skapa tillräckligt starka minnen. Spelen blir lite motorer med grafik bara.

Cross plattform är ganska over due tycker alla, så det vore trevligt att se. Dessutom hoppas jag på mer merge mellan filmbranschen och spelbranschen.

Jag nöjer mig med långsam utveckling, att spela TV spel är roligt, och så länge det pumpas ut underhållning med såpass god kvalitet som det görs nu så behöver iallafall inte jag någon direkt revolutionerande förändring.

1
Skriv svar