Michael Pachter: "Detroit: Become Human kommer att sälja i 3-4 miljoner exemplar"

Robot
Michael Pachter: "Detroit: Become Human kommer att sälja i 3-4 miljoner exemplar"

Analytikern menar att genren har en begränsad publik.

#detroit-become-human, #quantic-dream


Medlem

"Färre gillar singelplayer-lir"
"Multiplatform säljer bättre"

(Kollar sen på nyligen släppta God of War)


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

KoP
Medlem

Singleplayer spel for the win! Då slipper man att spela ihop med div. mög.

Medlem

Folk köper alltså spel gjorda av David Cage frivilligt? Där ser man.

Medlem

Ja där slog han huvudet på spiken.
Vilken bra analys...
Pchter har dragit en del grodor genom tiderna. Man har kunnat skratta gott åt hans sk expertis ibland


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Folk köper alltså spel gjorda av David Cage frivilligt? Där ser man.

Varför inte? betraktar Fahrenheit som ett av de bästa spelen jag spelat. (Om man bortser för slutet där allt flippar ut)

Releasehästryttare

Skulle ni som inte äger en ps4 köpt det till xbone eller pc?

Själv känns det som ett spel man kan kolla på en lets play i stället för att spela själv.

Medlem
Skrivet av Devan:

Skulle ni som inte äger en ps4 köpt det till xbone eller pc?

Själv känns det som ett spel man kan kolla på en lets play i stället för att spela själv.

Nah, skulle aldrig röra ett David Cage spel igen.

Medlem

David Cage spel är bra grejer .

Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Nah, skulle aldrig röra ett David Cage spel igen.

Kan du utveckla varför?

Medlem

Tror dock det kan vara sant att spelgruppen är lite nischad. Man måste gilla spel som Life is Strange, Telltale's alla spel, och liknande för att gilla detta tror jag. Sen hur många det är som gillar dessa spel det vet jag inte. Men har kört igenom demot två gånger nu av Detroit: Become Human och tycker det är riktigt nice Framförallt är dialoger, röstskådespeleri, och känslan väldigt bra. Det känns som en riktigt bra produktion.

Detta kommer jag garanterat att gilla, och garanterat köpa. Förmodligen inte release-dagen dock cuz backlog av spel. Men nån gång köps det

Medlem

Jag gillade " Fahrenheit" och "Heavy Rain" väldigt mycket. "Beyond: Two Souls" var väl OK men inget jag skulle rekommendera. Jag är lite sugen på att testa "Detroit: Become Human", vet bara inte när jag ska få tid. Just nu är det nya "God of War" som får gå på PS4:an då jag får tid att spela något.

Medlem

Blir ett köp för min del. Sett fram emot detta spel sen länge, och jag är en stor konsument av singel player spel så för min del får de gärna fortsätta producera SP spel

Medlem

Jag är glad att Sony väljer att låta David Cage få göra spel för oss playstation ägare även om han inte nödvändigtvis gör spel fr mainstream massan.
Samma med Yakuza spelen. De har ju också en väldigt nischad grupp av oss gamers som köper dem och glad är jag att Sony ändå har supportat dem hela vägen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Jag gillade " Fahrenheit" och "Heavy Rain" väldigt mycket. "Beyond: Two Souls" var väl OK men inget jag skulle rekommendera. Jag är lite sugen på att testa "Detroit: Become Human", vet bara inte när jag ska få tid. Just nu är det nya "God of War" som får gå på PS4:an då jag får tid att spela något.

Skulle rekommendera att testa demot. Tar inte mer än 10-15min att spela igenom det

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Skulle rekommendera att testa demot. Tar inte mer än 10-15min att spela igenom det

Ok, ja det ska jag väl hinna klämma in iaf. Tack för tipset.

Medlem

Varför skulle han ha fel om detta, det låter väl ganska rimligt?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja där slog han huvudet på spiken.
Vilken bra analys...
Pchter har dragit en del grodor genom tiderna. Man har kunnat skratta gott åt hans sk expertis ibland

Skrivet av Hipshot:

Varför skulle han ha fel om detta, det låter väl ganska rimligt?

Jag förstår inte heller vad det är som är så orimligt. Har en sådär 15-20 vänner som spelar diverse spel på PC, Xbox, och PS4 regelbundet, varav vi är 2st som gillar denna typ av spel, dvs i just vårt dataset här är spelet en nisch. Letade lite snabbt på siffror och Telltale's The Walking Dead Season 1 hade sålt 28 miljoner episoder Q2 2014 (spelet släpptes Q2 2012). I snitt blir det alltså 5.6 miljoner exemplar av säsongen. Spelet var i detta fall en riktig storsäljare och framgångssaga för Telltales, samtidigt som det även släpptes multiplatform, och inte minst på iOS. Spelet bygger även på en tung IP.

Detroit: Become Human? Inget IP, PS4 Exclusive, och en nischad genre. Spelet har en stor hype, och många vet nog inte ens vad spelet egentligen är utan tittar bara på story och grafik. En kollega till mig gjorde det, och sen tyckte att demot var helt värdelöst tråkigt (han gillar inte denna typ av spel helt enkelt). Tror mer på analytikern i detta fallet än att spelet skulle sälja mer än GoW.

Medlem

@ClockWise: Menade mer att pachter verkar gilla uppmärksamhet.
Menar inte att han har fel i det här fallet utan att det är rätt självklart.

Dvs duktigt analyserat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag kommer vara en av köparna om spelet är ocensurerat och fortfarande skildrar otäckt våld mot barn. Om dom har börjat dansa efter PK-idioterna står jag över.

Medlem
Skrivet av ohem:

"Färre gillar singelplayer-lir"
"Multiplatform säljer bättre"

(Kollar sen på nyligen släppta God of War)

Jämfört med nyligen släppta PUBG eller Fortnite, eller klassiker som CS/WoW/LoL/etc. så stämmer det rätt bra att fler gillar multiplayer. Hade GoW släppts på Xbox/Switch/PC/Mobil/etc. så hade det också sålt bättre.

Medlem
Skrivet av Molotov:

@ClockWise: Menade mer att pachter verkar gilla uppmärksamhet.
Menar inte att han har fel i det här fallet utan att det är rätt självklart.

Dvs duktigt analyserat

Ah, då missuppfattade jag vad du menade

Medlem
Skrivet av Gogge:

Jämfört med nyligen släppta PUBG eller Fortnite, eller klassiker som CS/WoW/LoL/etc. så stämmer det rätt bra att fler gillar multiplayer. Hade GoW släppts på Xbox/Switch/PC/Mobil/etc. så hade det också sålt bättre.

Strawman Fallacy

EA mer eller mindre "dödsförklarade" singelplayer, motiverade att det inte säljer tillräckligt som slutprodukt inte heller på en plattform. Super Mario Odyssey, Horizon Zero Dawn, God of War, TES: Skyrim mer eller mindre motbevisar detta. Citaten är bara parafraser på dem påståendena.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Singleplayer spel har jag inte något emot. Men hårt skriptade berättelser som mer liknar interaktiv film än spel går bort för egen del.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av ohem:

Strawman Fallacy

EA mer eller mindre "dödsförklarade" singelplayer, motiverade att det inte säljer tillräckligt som slutprodukt inte heller på en plattform. Super Mario Odyssey, Horizon Zero Dawn, God of War, TES: Skyrim mer eller mindre motbevisar detta. Citaten är bara parafraser på dem påståendena.

Sluta larva dig, det här är vad du sade:

"Färre gillar singelplayer-lir"
"Multiplatform säljer bättre"

(Kollar sen på nyligen släppta God of War)

Mitt inlägg påpekar, helt korrekt, att multiplayer och multiplatform faktiskt säljer bättre.

Medlem
Skrivet av Gogge:

Sluta larva dig, det här är vad du sade:

"Färre gillar singelplayer-lir"
"Multiplatform säljer bättre"

(Kollar sen på nyligen släppta God of War)

Mitt inlägg påpekar, helt korrekt, att multiplayer och multiplatform faktiskt säljer bättre.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Parafras

"En parafras kan vara en omskrivning av en text i syfte att förenkla eller förtydliga, eller då originalet inte finns att tillgå, en återgivning av originalförfattarens andemening med andra ord"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

"En halmdocka används särskilt i ett läge då en motståndares verkliga argument kan vara svåra att bemöta rationellt.[2] De förvrängda argumenten framstår på så sätt som absurda och blir lätta att bemöta."

Du gjorde en halmdocka genom att bemöta orden utanför dess intention och bara för vad dem stod definierad som.

Har du svårt att bli bemött med kritik eller korrigering och väljer att lämna kommentarer som "Sluta vara larvig" så gör du dig en björntjänst.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Avstängd
Skrivet av Oggmeiler:

Folk köper alltså spel gjorda av David Cage frivilligt? Där ser man.

Självklart, de är ju bra gillar du inte bra spel?

Avstängd
Skrivet av Shinsen:

Om dom har börjat dansa efter PK-idioterna står jag över.

Vilka är det?

Avstängd
Skrivet av ohem:

EA mer eller mindre "dödsförklarade" singelplayer, motiverade att det inte säljer tillräckligt som slutprodukt inte heller på en plattform.

OJ! Tror ni fortfarande detta? Helt fel. Ånej, årets missförstånd!

EA har aldrig sagt detta. Patrik Söderlund sa något om detta men det är verkligen inte EAs ståndpunkt. Han menar att ur EAs synpunkt så tjänar de mer på Att fokusera på Multiplayer spel, som de är branschledande på. Detta innebär för er som läser allt ordagrant inte att de är objektivt "bäst" på MP, utan att de tillsammans med andra utvecklare styr/leder. Hoppas på branschförståelse här...

Att EAs studios "tvingas" att göra SP delar stämmer inte. Men faktum är att bang 4 the bucks för dem (och vissa andra) ligger på MP. Han menade absolut inte att SP är dött eller att EA inte kommer att uppmuntra sina studios och partners att göra SP upplevelser.

Ibland funderar man på att bygga en slags correction site som tar missförstånd och reder ut dem. Sett ett gäng kommentarer på internet just om detta uttalande Patrik gjorde, men antog att ni skulle lösa koden själva. Uppenbarligen tror vissa alltså fortfarande att han bokstavligen menade precis det som citeras out of context.
Så till den milda grad att det skapar sekundärdebatter om spel som inte ens ges ut av EA

David Cages spel har ingenting att göra med Patriks uttalande.
Hoppas det klarnade lite...

Medlem
Skrivet av Gogge:

Men herre gud, är detta på riktigt? Folk kan inte läsa dina tankar, när allt du säger är:

"Färre gillar singelplayer-lir"
"Multiplatform säljer bättre"

(Kollar sen på nyligen släppta God of War)

Så kan du inte i efterhand komma och säga "men jag menade egentligen...". Halmgubbar och Parafras är totalt irrelevant här och du fjantar dig bara, skärpning!

Klart folk inte kan, men det stoppar inte dem från att fråga: "Kan du vidareutveckla/förklara?" eller bara säga "Ah ok" vid förtydligande så var det inte mer med den saken. Men nej du valde att blåsa upp och dömandes från texten, tog åt dig för något så menlöst.

Jag valde att parafrasa i mitt första inlägg för att det kortar ner texten, där var ingen inget ondsint tanke bakom det. Men hur du överreagerade över mitt förtydligande ger mig intrycket att du ogillar att bli korrigerad, till och med viftar bort giltiga beskrivande termer.

Om du fortfarande står vid din åsikt then alright, då kan vi stoppa här och gå vidare. Ganska poänglöst annars.

@Critical: Ah, jag följde bara vad andra tidningar och "news outlets" hade summerat, then I stand corrected.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

12
Skriv svar