Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem
Skrivet av Devan:

@sp0de: Kommer det fler säsonger av Dark matter?

Tyvärr inte Var riktigt ledsen då jag hörde det i höstas.

Medlem

Waco, miniserie i 6 delar. Välspelat och det märks att de har lagt ner mycket arbete på att göra research kring den verkliga händelsen.

Medlem

Big Little Lies, miniserie i sju delar på HBO. Tänkt att vara bara en säsong, inspelad som en långfilm, men tack vare enorm framgång nu blir en andra säsong (förmodligen nästa år).

Helt suverän casting rakt igenom, inklusive barnskådisar. I nästa säsong ska tydligen Meryl Streep ha en central roll. Väldigt bra!

En perfekt 5/7 ger jag den.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kollade klart på sista säsongen av Grimm på Netflix, sen skaffade jag viaplay och håller på att plöja Dödligt Vapen-serien, den är riktigt bra.

Medlem

Netflix: Manhunt: Unabomber
Baserad på verklig händelse (ej dokumentär - rekommenderar podden Real Crime Profile)
Välspelad och spännande.
http://www.imdb.com/title/tt5618256/

Netflix: Narcos
Baserad på verklig händelse (ej dokumentär)
Välspelad och spännande.
http://www.imdb.com/title/tt2707408/?ref_=fn_al_tt_1

Netflix: Altered Carbon
Pågår. Funderar på att spara...
http://www.imdb.com/title/tt2261227/?ref_=fn_al_tt_1

Netflix: Star Trek: Discovery
Queue. Spara så det finns lite att bita i.
http://www.imdb.com/title/tt5171438/?ref_=fn_al_tt_1

Netflix: The Expanse
Queue. Spara så det finns lite att bita i.
http://www.imdb.com/title/tt3230854/?ref_=fn_al_tt_1


signatur

Niet.

Releasehästryttare

Säsong 2 av jessica jones va medioker, inte lika illa som the defenders är men inte mycket bättre 6/10.

Releasehästryttare

Har ju inte avslutat många serier sen sist då de flesta fortfarande inte haft vår avslutning innan sommaren, men kollade precis klart på Netflix Lost in space serien.

Skulle fram till sista avsnittet gett den en 5/10 för att de flesta avsnitten blev lång tråkiga, då det inte håller det vanliga 42-43 minuter formatet och i stället va varje avsnitt 50-65 minuter långa skulle de kunna ha klippt bort scener utan att tappa mycket.

Det som också drar ner mitt score för serien är ju att nästan allt är super förutsäg bart.

Så i slutändan ger jag serien en 6/10, sevärt men det går just nu mer intressanta serier som är mer värt att lägga tiden på om man inte har allt för många timmar av dagen att lägga på serier!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag såg nyligen klart Sherlock. Helt okej, jag hade inte kunnat gissa slutet på serien på ptt pcj ont.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Förkyld i helgen och såg därför hela första (och enda?) säsongen av The Alienist på Netflix. En mordgåta i 1890-talets New York; komplett med brutala scener, dimmiga bakgator, korrumperad polis och grötiga dialekter.

Stoppa mig om ni känner igen konceptet: Otroligt begåvad individ löser brott tillsammans med en charmig kompanjon som ständigt måste be om ursäkt till omvärlden då den begåvade individen helt saknar sociala färdigheter. Paret har en omaka relation till rättsväsendet och upplevs ofta vara i vägen för utredningen.

I The Alienist byter Sherlock Holmes och Dr. Watson namn till Dr. Kreizler och John Moore, men annars är det mesta sig likt. Jag kan inte svara på hur mycket karaktärerna skiljer sig från boken av Caleb Carr som serien baseras på, men det är väldigt lätt att dra paralleller till radarparet på Baker Street.

Långsam inledning, tafflig mellanakt och ett svagt slut. Det är en serie jag sett många gånger förut och ingenting känns originellt. Som ett mischmasch av Sherlock, Taboo, Penny Dreadful och The Frankenstein Chronicles. Ändå kollar jag igenom hela säsongen med glädje, så något måste jag ändå erkänna att den har. Svårt att sätta fingret på vad.

Tre svaga rättspsykiatrer av fem möjliga.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Såg precis klart "Penny Dreadful". En gothic horror-mix med bra skådespelare som Eva Green och Timothy Dalton. Hade jag vetat vilken pärla det var hade jag kastat mig över den för länge sen istället för att tvångstitta innan den försvinner från Netflix.

Medlem

Såg just vad som förmodligen är sista avsnittet av Ash vs Evil Dead.

Som stort fan av den gamla klassiska filmerna, och speciellt Army of Darkness, så är Bruce Campbell lite av en barndomshjälte som nu fått komma tillbaka i en härligt nostalgiskt och urlöjlig tv-serie som sträcker sig över tre säsonger!

Fantastisk fjantig och överdriven, klyschiga scener och klyschigare karaktärer, men då jag ofta tycker det misslyckas totalt när modern media försöker flirta med gamla tider så är det nått med AvED som för att det funkar!
Men jag är glad att det nu är slut, om än abrupt. Det skulle inte ha hållit en säsong till utan att börja kännas alldeles för tjatigt, och den redan ganska fattiga utveeckling som karaktärerna i serien genomgår har mer eller mindre stannat helt.

Det har varit kul att få se Ash återvända, och att Campbell fått porträttera honom inte bara i ännu en film utan som huvudkaraktär i en hel serie, men nu är det dags för denna hjälte att vila (hah, stor chans!) och våra minnen att bevaras på topp!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Såg precis klart Generation Kill på HBO för första gången.

Lite segt till en början och saknar samma finstämda dramaturgi från start till slut som gjorde Band of Brothers så jävla bra. Svårt att sympatisera med någon karaktär förutom Ice Man, spelad av Alexander Skarsgård.

När eftertexterna rullade på sista avsnittet kände jag ändå att det var värt varenda timme. Rekommenderas! Fyra Humvees av fem.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Avstängd

Jag åg klart Cobra Kai, jag binge:ade hela serien, ungefär 30 minuters avsnitt x10. Jag gillade storyn, humorn och karaktärerna, ett måste för alla som såg Karate Kid filmerna.

Medlem

Bates motell var nog senaste ,innan det Altered carbon riktigt bra .

Kollade även igenom serien Dope på Netflix om smuggling/poliser.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Happy! Säsong 1 på Netflix.
Svårt att beskriva den, men nån skruvad blandning av Max Payne(spelet), Sin City, Who framed Roger Rabbit och Tim Burton's Batman kanske


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Happy! Säsong 1 på Netflix.
Svårt att beskriva den, men nån skruvad blandning av Max Payne(spelet), Sin City, Who framed Roger Rabbit och Tim Burton's Batman kanske

En vän till mig tipsade om denna serie, och med din målande beskrivning måste jag nog nu ge den en chans.

Medlem

Såg klart nyversionen av "Lost in Space" på Netflix igår. Stor potential som redan efter ett par avsnitt totalt släcks ner av en bedrövligt skriven "Dr. Smith". Parker Posey gör vad hon kan av det totala cluster fuck till karaktärsmaterial hon har att tillgå. Resultatet är dock en närmast tortyrliknande känsla i varje scen karaktären är närvarande i. Aj.

Rekommenderas bara till SciFi-maniacs (som jag själv är), totalbetyg två "Danger!" av fem möjliga.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Releasehästryttare

Sett klart senaste säsongerna av Gotham och Lucifer, bägge serierna blir bara bättre och bättre med tiden!
Ger bägge 9/10

Testpilot

Nu då jag varit sjuk ett par dagar kollade jag klart säsong 2 av Travelers
En underskattad serie som har ett lite annorlunda vinkel på tidsresor.

Den är en lite av en slow burner men tycker den är smart gjord och annorlunda.

Finns på Netflix.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Nu då jag varit sjuk ett par dagar kollade jag klart säsong 2 av Travelers
En underskattad serie som har ett lite annorlunda vinkel på tidsresor.

Den är en lite av en slow burner men tycker den är smart gjord och annorlunda.

Finns på Netflix.

Travellers är en av mina personliga favoriter. Gillar den grymt mycket.

Senaste jag själv såg klart var "The Sinner". En helt suverän serie på åtta avsnitt med Jessica Biel och Bill Pullman. Bland det bästa jag sett på länge. Tung och komplex men väldigt välskriven. Rekommenderas!

Tydligen ska det komma en S2 snart, men första säsongen är helt komplett i sig. Lite som "Big Little Lies" i hur den berättas och successivt utvecklas.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Devan:

Sett klart senaste säsongerna av Gotham och Lucifer, bägge serierna blir bara bättre och bättre med tiden!
Ger bägge 9/10

https://www.youtube.com/watch?v=0d1zpt6k5OI

https://www.youtube.com/watch?v=X4bF_quwNtw

Tycker Lucifer börjat bli sämre och har för mig att dom lagt ner serien efter S3.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Releasehästryttare
Skrivet av marcus8958:

Tycker Lucifer börjat bli sämre och har för mig att dom lagt ner serien efter S3.

Fan va tråkigt, men verkar som Lucifer själv försöker få en säsong 4 att ske enligt hans twitter https://twitter.com/tomellis17

#SaveLucifer

Releasehästryttare

Deception

En serie som handlar om en magiker vars bror blir oskyldigt anklagad och fängslad för ett mord han ej begått, så han hjälper FBI med olika fall för att försöka få han fri.

Tycker serien va helt ok, men inte en "måste se" 7/10

Final space

En animerad komedi som handlar om Gary, en idiot som vill bli ihop med en tjej han träffar och hans resa till att bli en hjälte.

Man tröttnar väldigt fort på hans idioti och humorn i serien är hit and miss, får dock plus poäng för jag personligen gillar animerings stilen, men serien som hel är ändå långt i från de bästa animerat som sänds just nu 6/10

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Måste varit Star Trek: Voyager förra året. Var gräsäknkling ett år och av någon anledning fick jag aldrig tag i eller möjlighet att se hela Voyager, bara skvättavsnitt här och där.

Gräsänkling + Netflix = se klart serier

Skrivet av Zidious G:

Senaste jag såg klart var Sons of Anarchy. Innan den Rederiet. Kollar sällan serier...

Du har dock väldigt bra smak!


signatur

I drank what?

Medlem

@Lord Pingu: hur slutade den? Såg bara avsnitt då å då när den var ny på TV för många herrans år sedan.


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage: Den slutar inte! :'( Det skulle bli en säsong till så det avslutade med en cliffhanger och sedan blev nästa säsong inställd.

Medlem

@Lord Pingu: Fan vad surt


signatur

I drank what?

Releasehästryttare

Såg precis klart Trollhunters säsong 3 vilket är den avslutande säsongen.

Måste åter igen rekommendera att ni tar en titt på detta, älskar serien så mycket och trotts viss sorg att den nu är slut så kommer det mer animerat från den studion redan i december i år och då handlar det om aliens som gömmer sig bland oss.

9/10

Teaser för 3Below:

Medlem

Det måste ha varit Bones eller Arkiv X

Releasehästryttare

The crossing

En serie som jag inte hade höga förväntningar på men valde och testa, blev positivt överraskad.

The Crossing handlar om ett par dussin människor som flyr från ett krig i framtiden där människor slaktas av gen muterade super människor, de beräknar hoppet fel och hamnar i vattnet i stället för på land, och sen får vi följa deras resa i fångenskap i jakt på frihet.

Det är samma skapare som gjorde Lost.

8/10

Skriv svar