Battlegrounds-fuskmakare får böta 44,2 miljoner kr

Robot
Battlegrounds-fuskmakare får böta 44,2 miljoner kr

Några av av PUBG-fusken innehöll trojaner.

#battlegrounds, #brott-o-straff, #fuskare


Medlem

44 Miljoner kr, inte dollar ;p

ELF
Medlem

Låt mig utbringa ett HAAHAA åt dem.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tanktyr:

44 Miljoner kr, inte dollar ;p

Haha, fixat.


signatur
Medlem

Vet inte om det framgår att de har tjänat mycket pengar på detta men.. Hur i hälsingland kan det bli 44 miljoner kronor i böter?!

Medlem

Haha, gött. Ska både de, och de som fuskat, ha.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DJMar:

Vet inte om det framgår att de har tjänat mycket pengar på detta men.. Hur i hälsingland kan det bli 44 miljoner kronor i böter?!

Förmodligen en kombination - de lär ha tjänat en hel del då fusken kostar pengar men också i rent avskräckande syfte.


signatur
Medlem

Svårt att förstå hur det kan vara kul att spela ett spel som PUGB och fuska? Försvinner inte hela grejen då?

Medlem

Har set hänt i nått annat land att en fuskmakare åker på böter?
Vad i kina finns för lag som styrker detta än nåt annat land?
Räknas det som sabotage eller olaga intrång/stulen källkod ?

Eller är det själva verksamheten att man säljer fusk och på så sätt menas att man tjänar pengar på andras spel som man inte har "license" att göra?
För fusk är ju i stora hela ingen skillnad mot att modda nått


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Att det var trojaner i fusken är bara ett plus i min bok. Men det är sen gammalt att man fusk brukar kunna innehålla virus och annat skit så gött med lite instant karma.

Medlem

@Frasstheass:
Du vinner, får massa XP och handla lådor för, till slut får du bra loot som du säljer och tjänar pengar på.

Medlem

Epic, hoppas fuskarna förlorade mkt privat information/pengar/whatever som resultat av deras fusk.

Medlem

Bra ge dom bara, rappoterar fuskare minst 2 av 10 matcher oftast för snapon aim och ibland for inge rekyl, man blir inte så augen på att spela direkt med så mycket fuskare

Medlem

Jag tycker de ska ge sig på alla som fuskat under en längre tid med, att fuska borde bli brottsligt enligt lagboken och livstids fängelse vore ett vettigt straff!

Gnällkuk
Skrivet av Frasstheass:

Svårt att förstå hur det kan vara kul att spela ett spel som PUGB och fuska? Försvinner inte hela grejen då?

Jag tror det är en generationsfråga, själv har jag svårt att se varför. I single player som t ex gta v, absolut. Men i fps-spel? Näe... förstår inte hur man kan tycka det är kul.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag tycker de ska ge sig på alla som fuskat under en längre tid med, att fuska borde bli brottsligt enligt lagboken och livstids fängelse vore ett vettigt straff!

Som någon annan har sagt förut, att man måste legitimera sig för att kunna installera och spela spelet :). På så sätt, om du fuskar så kan man bryta mot en lag, och få höga böter. Det skulle sätta stopp på saker och ting :P.

Medlem
Skrivet av nils45:

Som någon annan har sagt förut, att man måste legitimera sig för att kunna installera och spela spelet :). På så sätt, om du fuskar så kan man bryta mot en lag, och få höga böter. Det skulle sätta stopp på saker och ting :P.

Också få igång åldersgränserna ordentligt. Tänk så skönt att spela tex. GTA utan åttaåringar i chatten!

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag tycker de ska ge sig på alla som fuskat under en längre tid med, att fuska borde bli brottsligt enligt lagboken och livstids fängelse vore ett vettigt straff!

Vart går gränsen för fusk? Är det fusk om man utnyttjar buggar? Är det fusk om man använder ett vapen som kanske många anser är OP. Vart skulle gränsen gå?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vart går gränsen för fusk? Är det fusk om man utnyttjar buggar? Är det fusk om man använder ett vapen som kanske många anser är OP. Vart skulle gränsen gå?

när man använder 3e parts program för få onaturlig fördel i spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Frasstheass:

Svårt att förstå hur det kan vara kul att spela ett spel som PUGB och fuska? Försvinner inte hela grejen då?

I ett spel som PUBG är det väldigt lättförståeligt. Som någon annan skrev kan du ju tjäna pengar på det.

Medlem

@Sisyr: Men då skulle jag påstå att du spelar spel av helt fel anledning. Men visst finns det idioter överallt,

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Frasstheass:

@Sisyr: Men då skulle jag påstå att du spelar spel av helt fel anledning. Men visst finns det idioter överallt,

Vad yrar du om? Vart skrev jag att JAG fuskar? Idiot var ordet.

Medlem

@Sisyr: Menade såklart inte att skriva du utan de, my bad.

Medlem

Tänk vad kul att använda den dära trojanen för att installera ransomware på massa fuskares datorer

Medlem

@ELF:

Varför?,.. kommunistiska Kina slår ner på fattiga medborgare, ..fan vad coolt...

Kräks på sånt överförmynderi

Medlem

@Jeehao:
Jo visst, vill du backa tiden 30år och bo i ngt land med kommunistiskt eller diktatorstyre så varsegod

Medlem

@nils45:

Gör ordentliga spel från början,...knäpp igen låren och knip så ingen släpps in pga brister i spelkod eller va fan de nu heter...
Klart slut

Medlem
Skrivet av tricky:

Jag tror det är en generationsfråga, själv har jag svårt att se varför. I single player som t ex gta v, absolut. Men i fps-spel? Näe... förstår inte hur man kan tycka det är kul.

Hur är det en generationsfråga, jag vet inte vilken generation du tillhör, men det har ju fuskats i säkert 20 år av multiplayer och ännu längre i singleplayer. Det är inte ens säkert att det är fler som gör det procentuellt nu.

Jag har ju dock aldrig själv förstått det, på flera plan, skall jag tillägga.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@roftg: Vi pratar alltså inte om politiska aktivister som försöker förändra ett samhälle till det bättre, det handlar om personer som för egen vinning utvecklar och ibland säljer sina fusk, sedan handlar det om människor som är så dåliga på att spela spelen, att dom borde lägga pussel i stället.

Sedan överdriver ju folk så klart straff och sådant, men det är nog ingen fattig kines som sitter och gör detta, bara att spela battlegrounds kräver väl en ganska bra dator eller och att då utveckla fusk kräver väl en ännu bättre?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av roftg:

@nils45:

Gör ordentliga spel från början,...knäpp igen låren och knip så ingen släpps in pga brister i spelkod eller va fan de nu heter...
Klart slut

Låren?

12
Skriv svar