Rockstar bekräftar – ny Red Dead Redemption 2-trailer släpps i veckan

Robot
Rockstar bekräftar – ny Red Dead Redemption 2-trailer släpps i veckan

Förhoppningsvis utan nyheten om en ny försening.

#red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Medlem

Hype inför en jäkla trailer....
Vilken tid man lever i asså


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Försenat våren 2019

Eller?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag gillar inte när filmer och spel avslöjas så långt i förväg. Bara jobbigt att vänta kan de inte vänta med att avslöja projekten till de kan släppa det inom 30 dagar eller något.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Hype inför en jäkla trailer....
Vilken tid man lever i asså

Ja riktigt sjukt, se till att släppa spelet istället så behövs inga trailers?

Och precis som ovan talare säger, announca spelet betydligt närmre release så slipper dom pumpa ut hype i 3 år

Medlem

väntar fortfarande på pc release

Inaktiv

Håller med att det äe jobbigt att gå och vänta så länge men samtidigt skönt att det är bekräftat och man får glutta lite. Väntar själv på mer elder scrolls även fast inget är bekräftat just nu får man väl anta att det utvecklas eller så smånimgom

Medlem

Veckans höjdpunkt!

Medlem

@Vercadi: Kan ju alltid hoppas, deras försäljningssiffror för GTA V PC release håller väl fortfarande nå sorts försäljnings rekord det tycker man borde väga in på att släppa RDR 2 även som PC utgåva kan man tycka

Inaktiv

@shortyboj: de lär av strategiska skäl börja med att släppa det på konsollerna och sen när tiden är mogen släppa till PC som de gjorde med GTA V. Det var nog en hel del som köpte det spelet två eller tre gånger

Avstängd

Red Dead 1 kom aldrig till PC så varför skulle dom släppa detta till PC?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag tänkte påbörja en utläggning om hur Rockstar förhåller sig till PC (och jag andades jag in och ut djupt ett flertal gånger) men sedan insåg jag att det finns spelbolag som t.ex. CDPR som behandlar oss PC-spelare som första klassens klienter så skit ner er Rockstar.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Jag tänkte påbörja en utläggning om hur Rockstar förhåller sig till PC (och jag andades jag in och ut djupt ett flertal gånger) men sedan insåg jag att det finns spelbolag som t.ex. CDPR som behandlar oss PC-spelare som första klassens klienter så skit ner er Rockstar.

Så vad är problemet med att Rockstar gör tvärtom och behandlar konsolägare som första klassens klienter?

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag gillar inte när filmer och spel avslöjas så långt i förväg. Bara jobbigt att vänta kan de inte vänta med att avslöja projekten till de kan släppa det inom 30 dagar eller något.

Jag håller med, men det bygger såklart hype och leder till mer försäljning och framförallt fler förbokningar.

Medlem
Skrivet av breahl:

Red Dead 1 kom aldrig till PC så varför skulle dom släppa detta till PC?

Att inte släppa på pc vore dåligt beslut både mot fans och ekonomiskt.
anledningen varför Red Dead Redemtion inte släpptes på PC förklarades med problem i utvecklingen. Spelet var tydligen väldigt dåligt kodat så det var väll nöd och näppe det funkade på konsolerna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@joonsson: PC är och kommer alltid att vara bättre hårdvarumässigt för spel. Några miljoner PC-spelare tycker Rockstar behandlar dem betydligt sämre än övriga som utvecklar AAA-spel för flera plattformar.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Så vad är problemet med att Rockstar gör tvärtom och behandlar konsolägare som första klassens klienter?

Man får ett sämre spel pga att man behöver anpassa för usla kontroller. I ett vilda västern spel vill man ju uppleva hastiga spännande eldstrider med hög precision. Men att försöka efterlikna det på en gamepad krävs att man förstör spelet genom att införa slowdowns, autoaim och autotargeting. Det gör att merparten utav hela inlevelsen, spänningen och känslan förvinner.

Spel är ett interaktivt medium, för mig är därför tex Hotline Miami mer ett vilda västern spel än Red Dead Redemption någonsin kan vara.

Avstängd

2an kommer ju till PC, XboxOne och PS4

Medlem

@Critical: Nej, det är bara utannonserat för Playstation 4 och Xbox One. Med tanke på hur Rockstar hanterade GTA V för PC kanske vi kan få ett släpp om 12-18 månader när de sugit ur det de kan ur konsolmarknaden och kan få folk att köpa spelet igen på PC.

Avstängd
Skrivet av cyprus:

@Critical: Nej, det är bara utannonserat för Playstation 4 och Xbox One.

Hehe... det släpps på alla 3 plattformar min vän.

Medlem

@Critical: det ör nyttigt att vara optimistisk, men pc versionen kommer troligen släppas något år efter konsol versionerna, det kan jag garantera dig.
Om det ens händer


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd
Skrivet av cyprus:

@Critical: Nej, det är bara utannonserat för Playstation 4 och Xbox One. Med tanke på hur Rockstar hanterade GTA V för PC kanske vi kan få ett släpp om 12-18 månader när de sugit ur det de kan ur konsolmarknaden och kan få folk att köpa spelet igen på PC.

Det släpps på alla 3 plattformar ja. PS4, PC, Xbone.

Skrivet av Godofcheese:

@Critical: det ör nyttigt att vara optimistisk, men pc versionen kommer troligen släppas något år efter konsol versionerna, det kan jag garantera dig.
Om det ens händer

Ja självklart. Jag spelar på PS4 så det gör inget, men det kommer till PC

Medlem

@Critical: Du har inte lite mer matnyttigt att backa upp det med som t.ex. en länk, eller är det för mycket begärt?

Avstängd
Skrivet av cyprus:

@Critical: Du har inte lite mer matnyttigt att backa upp det med som t.ex. en länk, eller är det för mycket begärt?

Jag förstår inte det där senaste meddelandet ^^ Jag spelar det på PS4 Pro

Inaktiv

@Critical: Jag tror han menade en länk där det bekräftas att det kommer släppas till PC

Avstängd

Så länge han inte postar någon länk så är det ett troll som hittar på. Jag googlade efter det nyss och hittar inte en enda sida dom säger att det ska komma till PC.

Vet inte anledningen till varför han sitter och hittar på det dock.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

@Critical: Jag tror han menade en länk där det bekräftas att det kommer släppas till PC

Pysslar inte med sånt. Spelar som sagt på PS4 Lagt ner PCn, men vissa spel blir det ju att man kör där.

Medlem

@Critical: Varför påstår du att Red Dead Redemption 2 ska komma till PC när det inte finns en enda uppgift om det någonstans?

Avstängd

@cyprus:

Jag kan också tycka att det är irriterande att behöva vänta på att spel kommer till den plattform man vill ha det på, men om man har tålamod och inte försöker göra det till en "plattformskrig grej" så går det säkert bra
Hang in there!

Medlem
Skrivet av Critical:

Jag förstår inte det där senaste meddelandet ^^ Jag spelar det på PS4 Pro

Skrivet av Critical:

Pysslar inte med sånt. Spelar som sagt på PS4 Lagt ner PCn, men vissa spel blir det ju att man kör där.

Skrivet av Critical:

@cyprus:

Jag kan också tycka att det är irriterande att behöva vänta på att spel kommer till den plattform man vill ha det på, men om man har tålamod och inte försöker göra det till en "plattformskrig grej" så går det säkert bra
Hang in there!

Wait what, du undviker frågorna D:


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

12
Skriv svar