Alan Wake- och Max Payne-studion Remedy avtäcker sitt nya spel på E3

Robot
Alan Wake- och Max Payne-studion Remedy avtäcker sitt nya spel på E3

Snart får vi se vad "Project 7" är för något.

#alan-wake, #max-payne, #quantum-break, #remedy-entertainment


Killmonday Games

Håller tummarna för ett ångestframkallande singleplayer-lir med allvarliga miner och mörker..


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem
Skrivet av bloat:

Håller tummarna för ett ångestframkallande singleplayer-lir med allvarliga miner och mörker..

Wait, that almost sounds like all their other games... oh.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Avstängd

Gillade inte Alan wake så mycket men hoppas på en 2a som är gjorde bättre,och inte bara är racing med checkpoints

Medlem

Gillar deras spel trots bristerna. Nu så äger ju R* Max Payne IPt men jag skulle önska att de gör ett nytt snut spel med likt Max Payne 2 med noire feeling. Den titeln var magisk. Tror inte det blir så men detta är mina önskemål. Det ska bli mycket spännande att se vad "Project 7" är för slags spel. Remedy kan verkligen leverera om de vill.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ett nytt Max Payne skulle inte vara fel, men det lär aldrig hända.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ibland kan man undra hur vissa utvecklare överlever, men utan Microsoft hade det nog inte gått så bra. Quantum Break var ingen höjdare direkt medan Max Payne 3 från Rockstar var ett utmärkt spel.

Avstängd

Quantum Break tog upp riktigt intressanta teman och förmedlade verkligen ett gäng viktiga standpoints

Medlem

Spelade igenom Quantum Break precis och det var ett hyfsat spel, men för lite skjutande a la Max Payne. Det är ju det man vill ha! Plus det andra.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Vad har hänt med alla överraskningsmoment?!?! Förr var det alltid kul och spännande att se vad som visades upp under E3, men nu för tiden är ju allt utannonserat redan innan.

Medlem

Alan Wakes storhet är så otroligt överdriven. En ganska OK historia, men inte så mycket mer än det.

Medlem

Jag var superpepp inför Alan Wake och hade hört hur stämningsfull och Twin Peaks-aktigt det var. Istället för stämning och mystik blev jag jagad av en massa spöken. Irriterande som fan. Jävla skitspel.

Avstängd

Ett MP4 värdigt serien. 3an var en besvikelse, 2an bland det bästa som gjorts.

Avstängd
Skrivet av Thorne:

Jag var superpepp inför Alan Wake och hade hört hur stämningsfull och Twin Peaks-aktigt det var. Istället för stämning och mystik blev jag jagad av en massa spöken. Irriterande som fan. Jävla skitspel.

Exakt samma här. Det är ett racingspel. Du måste hinna till checkpointsen innan "tiden tar slut" dvs innan spöket tar dig. I racingspel får man några extra sekunder när man når said checkpoints.

Medlem

@Maysay: Ja Alan Wake ligger i backloggen och där lär det ligga under överskådlig tid som många andra reaspel tyvärr.

Medlem
Skrivet av bloat:

Håller tummarna för ett ångestframkallande singleplayer-lir med allvarliga miner och mörker..

Constipation in the Dark.

KoP
Medlem

Hoppas på ett Alan Wake 2. Det finns för många trådar som behöver knytas ihop. Vill ha ett definitivt avslut på AW.

Medlem

Hoppas faktiskt på ett nytt spel. Ärligt, Max Payne är fruktansvärt bra, men 3:an tog spelet åt en helt annan riktning och att sy ihop med en 4:a kommer kännas krystat. Sen om det var Remedy eller Rockstar som stod bakom 3:an spelar ingen roll eftersom det är en spelserie. Tyckte MP3 var helt okej, var rätt skön action även om storyn var medioker at best.

Alan Wake? Jag håller inte med de flesta här, jag spelade igenom Alan Wake för första gången förra året och jag tyckte, trots att det är rätt gammalt nu, det var riktigt intressant. Älskade miljöerna och sättet storyn berättades på. Att det var "racing" hade jag inget problem med alls då jag verkligen kände mig "jagad" i spelet och ville springa så fort som möjligt. Hade velat få ett ordentligt avslut kanske, men hänger inte läpp för det slutet som var.

Helst ett nytt spel, hade varit underbart om de kunde få en fullträff likt MP1 att bygga ett nytt franchise på.

1
Skriv svar