Michael Pachter: "Detroit: Become Human kommer att sälja i 3-4 miljoner exemplar"

Avstängd

Maj är en extremt lugn månad releasemässigt, så den gode Cage kan ha tur här. Men webhallen hade listat spelet för 649kr. Det vill jag inte betala... Dessa spel i AA klassen bör gå för 399kr tycker jag. Max 449kr. Räknar dem inte som fullpris spel riktigt.

Medlem
Skrivet av Critical:

Maj är en extremt lugn månad releasemässigt, så den gode Cage kan ha tur här. Men webhallen hade listat spelet för 649kr. Det vill jag inte betala... Dessa spel i AA klassen bör gå för 399kr tycker jag. Max 449kr. Räknar dem inte som fullpris spel riktigt.

Håller med, dock tycker jag detta spelet ser väldigt ambitiöst och välproducerat ut, men 649kr betalar jag inte för något spel någonsin. Annars "gillar" jag att köpa dyra spel (för mig är dyrt kring 400-lappen) för då köper jag bara spel som jag tänkt spela och det blir av att jag spelar dem, till skillnad från de 70 spel jag köpt på Steam-reor där snittpriset är typ 50kr per spel.

Medlem
Skrivet av ohem:

Klart folk inte kan, men det stoppar inte dem från att fråga: "Kan du vidareutveckla/förklara?" eller bara säga "Ah ok" vid förtydligande så var det inte mer med den saken. Men nej du valde att blåsa upp och dömandes från texten, tog åt dig för något så menlöst.

Jag valde att parafrasa i mitt första inlägg för att det kortar ner texten, där var ingen inget ondsint tanke bakom det. Men hur du överreagerade över mitt förtydligande ger mig intrycket att du ogillar att bli korrigerad, till och med viftar bort giltiga beskrivande termer.

Om du fortfarande står vid din åsikt then alright, då kan vi stoppa här och gå vidare. Ganska poänglöst annars.

@Critical: Ah, jag följde bara vad andra tidningar och "news outlets" hade summerat, then I stand corrected.

Varför skulle någon fråga "Kan du vidareutveckla/förklara?" på ett inlägg som säger:

"Färre gillar singelplayer-lir"
"Multiplatform säljer bättre"

(Kollar sen på nyligen släppta God of War)

Det är två helt kristallklara yttranden. Notera också att jag svarade helt neutralt med:

Jämfört med nyligen släppta PUBG eller Fortnite, eller klassiker som CS/WoW/LoL/etc. så stämmer det rätt bra att fler gillar multiplayer. Hade GoW släppts på Xbox/Switch/PC/Mobil/etc. så hade det också sålt bättre.

Det är först efter det här som du börjar gråta om halmgubbar och att det bara är parafraser, vilket är helt irrelevanta argument. Det är rätt tydligt att den som faktistk "överreagerade" och "ogillar att bli korrigerad" är du:

Projektion, en term som används inom psykologin för att beskriva en försvarsmekanism som en person begagnar sig av då den inte vill eller kan kännas vid sina egna svagheter tillskriver andra personer eller sin omgivning dessa egenskaper för att försvara sin självbild.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)

Så, åter igen, skärp dig.

Medlem

@Gogge: Ok


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

12
Skriv svar