4 tips om meditativa spel

Robot
4 tips om meditativa spel

Thatgamecompanys nya spel Sky är släppt så vi passar på att lira några lugnande lir på mobilen.

#meditativa-spel, #mobilspecial


Medlem

Jag kan passa på att tipsa om följande mysiga video om avslappnande spel, av en mycket underskattad youtuber (basically en "video-essay", mycket hög kvalitet imo)

Skägg.
10 Chambers
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av keffkebab:

Lite tråkigt att bara ett av tre finns tillgängligt via Google Play :k

Mjo, vi brukar vara bättre med ett jämnt urval men denna gång råkade det bli en liten snedfördelning.


signatur
Medlem

Har man svårt att somna och är desperat så kan man ju börja läsa tobak-kapitlet i Sagan om ringen boken...

Medlem

Om man har svårt att somna kan man ju alltid börja med att lägga undan mobilen...

Medlem

Svårt att somna? Spela inte så mycket spel öht.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cortex:

Om man har svårt att somna kan man ju alltid börja med att lägga undan mobilen...

Eller så gör man som jag - läser FZ tills man stupar.


signatur
Medlem

Det är väl ändå bevisat i forskning att ljuset från mobilskärmar och paddor gör det svårare att somna om man använder dem strax innan läggdags? Jag har själv sömnproblem och det är väldigt allvarligt när man inte får sova riktigt. Att här ”tipsa” folk med sömnproblem att spela spel tycker jag är väldigt opassande då det säkert är många som kanske provar detta och istället förvärrar sina besvär med att somna.

Det bästa sättet om man inte kan sova som jag vet är att läsa en vanlig bok på papper (ej via en skärm, om det inte är en e-ink-skärm).

FZ kan gärna tipsa om mysiga spel, men ge inte illusionen att det blir lättare att sova för då går ni emot alla sömnforskare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dralion:

Det är väl ändå bevisat i forskning att ljuset från mobilskärmar och paddor gör det svårare att somna om man använder dem strax innan läggdags? Jag har själv sömnproblem och det är väldigt allvarligt när man inte får sova riktigt. Att här ”tipsa” folk med sömnproblem att spela spel tycker jag är väldigt opassande då det säkert är många som kanske provar detta och istället förvärrar sina besvär med att somna.

Det bästa sättet om man inte kan sova som jag vet är att läsa en vanlig bok på papper (ej via en skärm, om det inte är en e-ink-skärm).

FZ kan gärna tipsa om mysiga spel, men ge inte illusionen att det blir lättare att sova för då går ni emot alla sömnforskare.

Har man sömnproblem - följ forskningens riktlinjer och sök vård om det inte hjälper. Har man ”bara” svårt att somna kanske det hjälper att koppla bort hjärnan från det som håller en vaken.


signatur
Avstängd

Audiosurf + trance = sömnpiller (in a good way).

Medlem

Mitt tips är att öka skärmstyrkan till max när man spelar, äta massa kryddig mat, träna intensivt och dricka rikligt med starkt svart kaffe med extra socker.

Om inte det hjälper kan man också fundera på följande ämnesområden när man försöker sova:

  • Supervulkaner

  • Kärnvapenkrig

  • Gigantisk astrioidnedslag

  • Pandemier

  • Klimatförändringar

  • Hur din mobil/tv/dator/konsol tillverkas och all miljöförstörning den orsakat

  • Peak oil

  • Svarta hål

  • Strålning från supernova

  • Att vi 2018 sitter och kladdar på skärmar istället för att ha månbaser och landat på Mars

  • Massiva solarflares

  • Att storföretagens rättigheter sakta men säkert överväger mänskliga rättigheter

  • Serie mördare

  • Reaktorer av samma design som i Tjernobyl finns fortfarande kvar hyfsat nära Sverige

  • Världsmarknadens överhängande kollaps

  • Ditt lån och investeringar

  • Vem din bank lånat ut pengar till

  • Terrorister

  • Livets meningslöshet

  • Hur samhälle och teknik mer och mer gör oss till apatiska zombies

  • Att merparten av media, film, spel, musik, kultur mm är skräpmat som ruttnar din hjärna

  • Michael Bay fortsätter gör filmer

Man kan även skriva meningslösa foruminlägg sent på kvällen ingen kommer bry sig om.

1
Skriv svar