Äntligen lite mervärde för Switch dyra Pro Controller

Robot
Äntligen lite mervärde för Switch dyra Pro Controller

Nintendos gamepad blir kompatibel med Steam.

#gamepad, #steam, #switch-pro-controller


Medlem

Gyron är faktiskt hutlöst bra i Pro Controller. Det känns naturligt att sikta och skjuta med pilbåge i BotW, även om det tog en stund att vänja sig vid.

Sen är Pro Controller den överlägset bekvämaste handkontrollen i mitt tycke, det är bara avsaknaden av analoga triggerknappar och prislappen som gör den till ett andrahandsval om man vill spela på PC.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

@Pjotor: Gillade Xbox bäst först, men Pro är så mycket bättre. Bra tyngd, form & d-pad.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pjotor:

Gyron är faktiskt hutlöst bra i Pro Controller. Det känns naturligt att sikta och skjuta med pilbåge i BotW, även om det tog en stund att vänja sig vid.

Sen är Pro Controller den överlägset bekvämaste handkontrollen i mitt tycke, det är bara avsaknaden av analoga triggerknappar och prislappen som gör den till ett andrahandsval om man vill spela på PC.

Kom på mig själv att försöka finjustera pilbågssiktet i Shadow of the Tomb Raider. Lirat alldeles för mycket Zelda den senaste tiden.


signatur
Medlem

Goda nyheter. Pro controllern Kommer bli mitt förstahandsval för att köra controller spel via steam framöver. Kört på en Xbox controller fram tills nu.

Medlem

@Pjotor:
Håller med om att det är en riktigt skönt kontroll. Dock så saknar jag inte analoga triggerknappar. Visst i bilspel hade man kunnat haft nytta av det men jag kör alltid med full gas så jag bryr mig inte

Avstängd
Skrivet av NeoWeo:

@Pjotor:
Håller med om att det är en riktigt skönt kontroll. Dock så saknar jag inte analoga triggerknappar. Visst i bilspel hade man kunnat haft nytta av det men jag kör alltid med full gas så jag bryr mig inte

Bilspel kör man med ratt, så det kvittar ju.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Detta är ju jättetrevliga nyheter
Switch Pro Controller har blivit en favorit för mig på senaste tiden. Nu finns det alltså ett vettigt styrkors för plattformsspel på Steam


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Efter att lillan kladdat sönder mitt fina Corsair har jag gott över till att köra allt med en DS4, t.o.m. WoW. Helt fantastiskt nice när man kommit över tröskeln.

Medlem

Kan tillägga att ps4 dosan även den har gyro.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Medlem

Roligt att Steam kan få en Nintendo produkt att fungera på PC, men Nintendo kan inte fixa så att jag kan använda min Wii U-pro-kontroll på Switch.

1
Skriv svar