Nästa raid-aktivitet för Destiny 2 släpps nästa vecka

Robot
Nästa raid-aktivitet för Destiny 2 släpps nästa vecka

Den 11 maj för att vara exakt.

#Bungie, #Destiny, #Destiny-2


Medlem

Osäker på om jag plockar upp det spelet igen älskade ettan efter att The Taken King släppts, och visst var Destiny 2 kul till en början. Men satan vad de förstörde spelet med mikrotransaktioner, och "events for the players" som även de baserades på mikrotransaktioner...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Osäker på om jag plockar upp det spelet igen älskade ettan efter att The Taken King släppts, och visst var Destiny 2 kul till en början. Men satan vad de förstörde spelet med mikrotransaktioner, och "events for the players" som även de baserades på mikrotransaktioner...

Hur förstörde mikrotransaktioner spelet? Det enda du kunde köpa med riktiga pengar var cosmetics.

Medlem
Skrivet av marsson90:

...Men satan vad de förstörde spelet med mikrotransaktioner, och "events for the players" som även de baserades på mikrotransaktioner...

Du syftar på Dawning och Crimson eventen? Dawning gick väl inte så bra direkt men tycker inte Crimson var lika problematisk. IMO tycker jag att Bungie visade att de lyssnade på spelarna när de gjorde Crimson eventet. Man kunde inte ens köpa engramsen med de speciella sakerna för riktiga pengar utan man var tvungen att spela spelet för att få dem, och de hade ett elimineringssystem så du fick inga dubbletter från Crimson Engrams innan du fått allting.
Men så klart om man bryr sig om de olika skeppen, sparrows eller shaders så är det synd att det mesta är låst bakom Eververse.

Medlem

Är det någon som fortfarande spelar detta? Jag körde det som en galning efter släppet, men efter ca 2 veckor när jag kört upp alla tre gubbarna och alla har fått exakt samma vapen och exakt samma gear (samma stats, andra namn) då det finns typ 2 high end gear att välja på för varje klass) och efter man kört samma raid 10ggr och alla Nightfalls osv så tröttnade jag. Har sedan dess inte varit det minsta intresserad av det då jag vet att jag grindar igenom expansionen på en helg och så är jag tillbaka med att ha gjort allt..

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Är det någon som fortfarande spelar detta? Jag körde det som en galning efter släppet, men efter ca 2 veckor när jag kört upp alla tre gubbarna och alla har fått exakt samma vapen och exakt samma gear (samma stats, andra namn) då det finns typ 2 high end gear att välja på för varje klass) och efter man kört samma raid 10ggr och alla Nightfalls osv så tröttnade jag.

Samma här. Och Crucible är inte alls lika skoj jämfört med ettan så det lockar inte heller.

Gnällkuk

Blir att återvända och nöta lite igen nu när man har ny dator


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar