Mobilspel spås stå för halva spelbranschens värde i år

Robot
Mobilspel spås stå för halva spelbranschens värde i år

Och Asien står för drygt hälften av alla spenderade pengar.


Medlem

Såg en kille på youtube som spenderat 70.000$. Ja DU läste rätt 70.000$ O_O

https://www.youtube.com/watch?v=z-fxfuWhff0

Gen
Medlem

Förstår grejen med tillgängligheten gällande mobilspel men skärmen är liten, ljudet är kasst och man får ingen taktil feedback av att peta på en skärm så vad är det som lockar?

Folk på språng vill bli underhållna. Intressanta siffror.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Roliga nyheter för branschen som sådan. Vi får hoppas få av de skickliga utvecklarna väljer att satsa på mobilsegmentet.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Kan inte mobilmarknaden gå o dö bara. Eller slakta 98% av marknaden. Riktiga artister jobbar med konsol och PC.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Vafan Allt man behöver på telefonen är

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Kan inte mobilmarknaden gå o dö bara. Eller slakta 98% av marknaden. Riktiga artister jobbar med konsol och PC.

Ett axplox från mobilmarknaden av spel som jag iaf tycker är riktigt vackra

Medlem

Förstår inte varför mobilspel är så stor, jo jag förstår att varenda människa (i stort sett) har en mobil som kan ladda ner spel, men de spelen som erbjuds är ju bara skit då de förlitar sig på touch. Det var längesedan jag köpte något mobilspel och använder aldrig min mobil för att spela. Vill man spela spel på resan så är det bättre att investera i ett 3DS eller Switch.

Medlem

Vem f** vill spela på en telefon...snacka om nerdummad spelupplevelse

Medlem

Självklart då spelen är GRATIS på telefonen som de inte är på övriga maskiner. Att spela farm simulator 2018 räknar jag inte som ett spel även angry birds o liknande. Kom tillbaka när God of War går att spela på telefonen

Medlem

Mobilspelmarknaden vänder sig inte till oss traditionella gamers.
Det hoppas jag alla utgivare förstår.
Där ett tag verkade det som att angry birds, candy crush osv var sånt som vi ville ha endast.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tycker det är jätteroligt att det finns utrymme får både mobilspel och traditionella spel, båda behöver varandra.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

1
Skriv svar