State of Decay 2 dålig multiplayer

Medlem
State of Decay 2 dålig multiplayer

Alltså ju mer man läser på om detta spel ju mer skeptisk blir jag till köp min mage säger mig detta blir en flopp. Iallafall för mig. Jag spela inte spel solo det var aldrig min grej så såg fram emot detta spel därför jag och min vän kunde köra det i coop. Sen läste jag på om Coop Tethering vilket är riktgit tråkigt det betyder den som joinar ett spel måste hålla sig inom en ram runt 400 meter ifrån hosten annars blir du knuffad in igen. Och verka som det material den som joina plocka upp går till hans bas inte min.Och han som joina kan inte bygga på basen eller göra ett skit där mycket dåligt. Vi har lagt 100-tals timmar i 7 dys to die vi älskar delen där man jaga loot mat överlever men tror den som joina ett spel i detta lir kommer tröttna väldigt fort på att hänga efter någon döda zombies sen kan du inte göra mycket mer. Så nej skippa detta spel får kika längre fram om det ändra detta men antagligen inte som det drivs av unreal engine 4 vilket har haft problem tidigare med coop i spel. Surt verkade vara ett braspel men vill ju att man driver basen ihop bägge kan bygga osv och inte tvungen att sitta i koppel till värden uselt gjort av devs

Medlem

@Case21: det med thetering verkar stämma vad jag också förstått, men gällande material till basen så den som joinar hämtar han större väskor med bygg material går till den han joinar men det andra saker han tar typ melee vapen osv går till han. Han har även tillgång till basen dvs han kan crafta osv i den, han använder sina survivors och inte dina. Kan även nämna att han kommer åt sitt bas inventory på din server vilket gör att om det är en polare kan han ge dig grejer.
Rekommenderar att du kollar på undead labs youtube kanal för mer info då de både har gameplay och developerna förklarar mer. Sorry sitter på mobilen så kan bli taskig stavning.

Medlem

Ja, det känns som det kommer vara som co-op i Far Cry 5, vilket sög häst.

Fattar inte hur man kan göra ett co-op spel som dessa år 2018? Man vill inte vara en svans efter varandra hela tiden.

Men att den som joinar inte kan bygga osv. går att lösa rätt lätt med samarbete, så det bryr jag mig mindre om.

Medlem

Förstår till fullo din oro och jag kan till viss del dela den. Dock, sen jag hörde detta, har jag haft inställningen "ok jag joinar min polares server där vi har våran bas ihop.". Jag kommer nog inte fokusera på en egen kampanj utan bara köra med kompisen. Men såklart synd att det skall behöva vara så. Och extra synd om inte jag kan bygga i hans bas. Om jag bara måste höra honom förklara vilka material vi behöver och vad en uppgradering av medbay innebär etc.

Om ni har möjlighet så försök använda er av steams stream service så du kan tabba ur och titta på när han gör sin base management och vara med på så vis. Tråkigt att behöva lösa det så, ja. Men alltid något.

Sen är det ju så att om spelet är bra nog kommer kanske man kan se förbi den obekvämligheten.

Medlem

Det är ett $30 spel gjort av en mindre studio, så jag har inte så höga krav. Ser hyfsat roligt ut på de filmer jag kollat.

Moderator | Testpilot

Helt klart riktigt tråkigt om spelet gör som Far Cry 5 som så att är man den som joinar och inte hostar så får man inte ta del av hela upplevelsen.

Skrivet av Buio:

Det är ett $30 spel gjort av en mindre studio, så jag har inte så höga krav. Ser hyfsat roligt ut på de filmer jag kollat.

Men ändå, lägger man in ett spelläge så får man väl beredd på att leverera fullt ut ändå? Det känns ju dessutom som en grej de valt att göra och inte för att resurserna inte finns.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men ändå, lägger man in ett spelläge så får man väl beredd på att leverera fullt ut ändå? Det känns ju dessutom som en grej de valt att göra och inte för att resurserna inte finns.

Det finns ju co-op i spelet, sen har de valt att implementera det på ett visst sätt. Uppfattade jag det rätt att ett av problemen är att ni vill spela co-op, men inte tillsammans?

Avstängd
Skrivet av Buio:

Det är ett $30 spel gjort av en mindre studio, så jag har inte så höga krav. Ser hyfsat roligt ut på de filmer jag kollat.

Japp! Är dötaggad på det här. Vad gäller co-op så bryr jag mig inte ett dugg, tänker bara köra sp. Tror jag, kanske kan testa mp, får se, skiter dock i om det är bra eller inte. Kunde ju vara kul att se hur sura man skulle bli när man inte kommer överens, lol! Den ene tycker att ditt möblemang är skit osv. Tycker att du inte kan arrangera överhuvudtaget.

Det enda jag inte fattar är, Xbox One versionen kostar 598:- hos Elgiganten? Har elisen gjort ett "typo" eller? $30 borde väl blir runt 300 skr eller? Webhallen tar 279:- plus frakt, lol! WTH? Får väl beställa det av webbisen då.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Buio:

Det finns ju co-op i spelet, sen har de valt att implementera det på ett visst sätt. Uppfattade jag det rätt att ett av problemen är att ni vill spela co-op, men inte tillsammans?

Haha nej! Problemet är väl mer att all progress är hos hosten och att den som joinar inte kommer kunna bygga saker. Funkar väl men känns ju trist att co-op partnern inte kommer kunna ta del av hela spelupplevelsen när man spelar med någon.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Buio:

Det finns ju co-op i spelet, sen har de valt att implementera det på ett visst sätt. Uppfattade jag det rätt att ett av problemen är att ni vill spela co-op, men inte tillsammans?

Nej jag tror OP menade att den känns som en 0.5 coop istället. Och om jag talar för mig själv så håller jag med.

1. Jag får inte fullvärdig progress i min egen kampanj om jag hoppar in i polarens kampanj.

2. Jag får inte full upplevelse av basbyggandet om jag och en vän spelar hela spelet ihop. Då får den som äger save-filen 100% av spelet och jag är en som springer vid sidan om och hjälper till. dvs jag kan inte bygga eller samla material, jag kan kanske inte ta beslut om npc:er och (vad jag misstänker) så kan jag inte spela någon av de npc:er vi räddar. Gissar att det är så att om min gubbe dör får jag hämta en annan gubbe från mitt camp. Eller?

3. Vi kan inte säga "Jag drar till macken och kollar efter bensin så sticker du till farmen och letar mat.". Och om det blir kaos kan inte jag hoppa in i en bil och fly om min polare flyr åt andra hållet för efter 400 meter så teleporteras jag till honom.

Så det handlar väl mycket om friheten och deltagandet. Att det är begränsat. Det verkar som att det mer är byggt för att man skall kunna hjälpa varandra men inte göra resan ihop om du förstår vad jag menar?

Avstängd
Skrivet av Govein:

Nej jag tror OP menade att den känns som en 0.5 coop istället. Och om jag talar för mig själv så håller jag med.

1. Jag får inte fullvärdig progress i min egen kampanj om jag hoppar in i polarens kampanj.

2. Jag får inte full upplevelse av basbyggandet om jag och en vän spelar hela spelet ihop. Då får den som äger save-filen 100% av spelet och jag är en som springer vid sidan om och hjälper till. dvs jag kan inte bygga eller samla material, jag kan kanske inte ta beslut om npc:er och (vad jag misstänker) så kan jag inte spela någon av de npc:er vi räddar. Gissar att det är så att om min gubbe dör får jag hämta en annan gubbe från mitt camp. Eller?

3. Vi kan inte säga "Jag drar till macken och kollar efter bensin så sticker du till farmen och letar mat.". Och om det blir kaos kan inte jag hoppa in i en bil och fly om min polare flyr åt andra hållet för efter 400 meter så teleporteras jag till honom.

Så det handlar väl mycket om friheten och deltagandet. Att det är begränsat. Det verkar som att det mer är byggt för att man skall kunna hjälpa varandra men inte göra resan ihop om du förstår vad jag menar?

Som en passupp då. Verkar småfånigt, hade vart roligare om man delade bas online, tänk vilka konflikter det skulle innebära.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lackis:

Som en passupp då. Verkar småfånigt, hade vart roligare om man delade bas online, tänk vilka konflikter det skulle innebära.

Eller låt det bara vara riktig coop. Lirar igenom spelet med en kompis och inga större restriktioner som att "ah du är inte den som hostar matchen så du får inte bygga och uppgradera våran bas som är en kul och viktig del i spelet."


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Eller låt det bara vara riktig coop. Lirar igenom spelet med en kompis och inga större restriktioner som att "ah du är inte den som hostar matchen så du får inte bygga och uppgradera våran bas som är en kul och viktig del i spelet."

Japp! Möjligheterna skulle kunna bli makalösa. Någon surnar till över något, gömmer någons matföråd. Någon som vill ha en "heads up" stjäl från ammunitionsförrådet. Sjukt coolt inlägg i spelet. Andra hittar sina kläder i din byrå osv. Riktigt kul.

Ambassadör
Xbox

Inte särskilt brydd... Det är i huvudsak ett sp-spel, och co-op är ett intressant bonusläge. För min del iaf.


signatur

Jump in.

Medlem

Ja surt de floppa med multiplayer jag hatar single player spel roligare att upplevaspel med vänner så jag för en kommer inte köpa detta. Men vem vet i framtiden kanske de ändra detta med uppdatering då får man ta sig en titt igen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha nej! Problemet är väl mer att all progress är hos hosten och att den som joinar inte kommer kunna bygga saker. Funkar väl men känns ju trist att co-op partnern inte kommer kunna ta del av hela spelupplevelsen när man spelar med någon.

Det beror på att en person hostar spelet i sin värld. Hur ska det kunna påverka din egen värd som har en helt annan bas, andra byggnader och andra npc? Ser det som oerhört svårt att implementera. Om du joinar samma spelare senare så är ni tillbaks i samma värld igen, precis som den blev påverkad förra gången ni spelade co-op.

Medlem
Skrivet av Govein:

3. Vi kan inte säga "Jag drar till macken och kollar efter bensin så sticker du till farmen och letar mat.". Och om det blir kaos kan inte jag hoppa in i en bil och fly om min polare flyr åt andra hållet för efter 400 meter så teleporteras jag till honom.

Det är ett huvudsakligen ett Xbox-spel och nuvarande konsoler mycket svag CPU. Min gissning är att det inte finns kraft nog att skapa två-fyra aktiva områden, CPU-kraven skulle antagligen öka enormt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Buio:

Det beror på att en person hostar spelet i sin värld. Hur ska det kunna påverka din egen värd som har en helt annan bas, andra byggnader och andra npc? Ser det som oerhört svårt att implementera. Om du joinar samma spelare senare så är ni tillbaks i samma värld igen, precis som den blev påverkad förra gången ni spelade co-op.

Inte det jag pratade om. Jag kanske har förstått det fel men det verkar ju som att den som joinar inte kan spela och göra allt i och med att det inte är ens egen värld. Det är ju aningen dumt att min vän som spelar med mig inte kan bygga ut basen och göra diverse grejer som jag kan för att jag hostar.

Köper att man inte kan påverka sina egna grejer, men jag borde ju kunna göra allt som min polare kan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Case21:

Ja surt de floppa med multiplayer jag hatar single player spel roligare att upplevaspel med vänner så jag för en kommer inte köpa detta. Men vem vet i framtiden kanske de ändra detta med uppdatering då får man ta sig en titt igen.

Verkar lite onödigt att döma ut spelet innan det släppts. Det har multiplayer även om det finns en del begränsningar, är det ett kul spel kan man säkert leva med dem.

Medlem

Har fått för mig att detta är huvudsakligen gjort för single player. Oavsett kommer den här typen av coop fungera för i alla fall mig, kommer lira med frugan, vi spelar ofta ganska nära varandra ändå så blir nog inga problem. Sen har jag inga problem att lira survival spel ensam. Har hundratals timmar i olika survival spel på nätet, majoriteten av alla spelare jag möter vill ändå bara ganka dig, förstöra din bas eller göra livet jävligt för dig på andra sätt. Och vi behöver inte ens snacka om alla jävla fuskare.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Har fått för mig att detta är huvudsakligen gjort för single player. Oavsett kommer den här typen av coop fungera för i alla fall mig, kommer lira med frugan, vi spelar ofta ganska nära varandra ändå så blir nog inga problem. Sen har jag inga problem att lira survival spel ensam. Har hundratals timmar i olika survival spel på nätet, majoriteten av alla spelare jag möter vill ändå bara ganka dig, förstöra din bas eller göra livet jävligt för dig på andra sätt. Och vi behöver inte ens snacka om alla jävla fuskare.

Inget fel att lira ensam och state of decay 1 ägde. Men kunde inte hjälpa att önska att jag kunde få dela den möjligheten med någon eftersom man ofta hade med sig en npc när man sprang runt.

1
Skriv svar