Herregud! 3,1 miljoner sålda God of War på tre dagar

Robot
Herregud! 3,1 miljoner sålda God of War på tre dagar
Medlem

Tänk hur många fler det hade varit om vi andra få smaka av kakan också.

Medlem

Spoiler bild?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Galet fina siffror och oerhört välförtjänt! Antar att det är sånt som händer om man gör ett riktigt bra spel rakt igenom och släpper review-kopior i god tid innan släppet! Förstår om det är många som förköper/köper det första dagarna när man ser så fina betyg som detta hade en hel vecka innan release.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Seraium:

Spoiler bild?

Näe, typ 30 minuter in i spelet.


signatur
Avstängd
Medlem

Tog platinum i spelet idag Helt klart ett av de spel jag haft roligast med i år, och jag har svårt att tro att något annat kommer att toppa det.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Näe, typ 30 minuter in i spelet.

Dör Kratos efter 30 minuter i spelet?

Måste vara en jävla bra halvtimme med tanke på alla recensioner jag sett av spelet.

Medlem

@Ercarret:
Man går på SPA ämnat för krigare

Medlem

Men single player only, och inga loot boxes. Hur ska de kunna tjäna pengar?!

För övrigt ett fantastiskt bra spel.

Medlem

Om man gillar gamla GoW mest för combaten och kameravinkeln kommer man bli besviken på detta då? Jag gillar inte slöa spel som typ Bloodborne och Dar souls.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ercarret:

Dör Kratos efter 30 minuter i spelet?

Måste vara en jävla bra halvtimme med tanke på alla recensioner jag sett av spelet.

Haha, han ligger bara och slappar lite efter en ganska tuff fight.


signatur
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Om man gillar gamla GoW mest för combaten och kameravinkeln kommer man bli besviken på detta då? Jag gillar inte slöa spel som typ Bloodborne och Dar souls.

Till en början. Men det blir mer fart i spelet ju längre du spelar.

Medlem

Herregud vilka gudomliga försäljningssiffror det blev på detta gudabenådade spel.


signatur

???????????????

Medlem

Gudarna vågar inget annat en att "hylla" detta spel för dom vet vad som väntar annars

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Om man gillar gamla GoW mest för combaten och kameravinkeln kommer man bli besviken på detta då? Jag gillar inte slöa spel som typ Bloodborne och Dar souls.

Kameran är väl en av få saker jag inte gillar med spelet. Den är så stel. Däremot combatsystemet är en klar uppgradering från den konstanta 1 knapp bashen och extrema användning av QT som fanns i tidigare spel. Det i kombination med att storyn känns väl genomtänkt och att det ändå finns en hel del utforskande och atmosfären känns helt perfekt gör spelet till en klar 4/5 för mig.

Spelet börjar lite stelt men allt eftersom världen öppnas upp efter si så där de första femton minuterna så blir spelet bara bättre och bättre. Slutet på spelet var även det oväntat.

Medlem

Sköna siffror! Kratos du kan släppa loss nu.

Bakgrundsmusik till gif:en

Medlem

kul och se, förtjänar varenda öre i min bok! absolut mitt GOTY om inte nya Spider-Man eller Red Dead Redemption 2 blir bättre, men då måste dem vara riktigt jäkla bra i sånt fall! ^^

Medlem

Så på 3 Dagar har de sålt 1/3 av Vad EA´s misslyckade Star Wars Battlefront 2 gjorde på 3 månader på Pc, Ps4 och Xbox? ( ta i betänk att God of War då bara är på en konsol!)

Hoppas EA ser detta nu eftersom de sa att " folk vill inte ha singleplayer spel längre"

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Så på 3 Dagar har de sålt 1/3 av Vad EA´s misslyckade Star Wars Battlefront 2 gjorde på 3 månader på Pc, Ps4 och Xbox? ( ta i betänk att God of War då bara är på en konsol!)

Hoppas EA ser detta nu eftersom de sa att " folk vill inte ha singleplayer spel längre"

Helt rätt. Fuck EA!!!

Jag såg i den senaste God of War-reklamen, att FZ hade citerats. Kul


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Att det är den snabbast sålda exklusiva titeln till ps4 är ju ganska logiskt det har fått okej betyg och nu finns det fler ps4 ägare än när de släppte uncharted.

@Walter S.A. Iego: Klart de citeras när de skriver en så positiv recension får spelet bra betyg belönas fz med publicitet.

Är själv lite sugen på spelet men inte värt med en ps4 för enbart ett spel så får bli ett köp av en begagnad ps4 när ps5 kommer.

Medlem

Sugen på det, men begränsat med tid så väntar på en rea om något år


signatur

I drank what?

Medlem

@jOnÄTÄn: Lätt värt, speciellt med spel som last of us och inte minst Bloodborne som du kan plocka upp.

Medlem

3 miljoner för all del, men det kunde varit 10 om det inte var en exclusive. Men jag bara antar att det kommer att komma på PC/Xbox om ett år. Måste ju hända.

Medlem

@meganollan nja inget annat PS exklusivt lockar direkt och jag har redan Xbox och en bra dator. Så god of Warcraft får vänta till ps4 säljs ut.

@Prixm: Finns väl inget som talar för det sony har nog gett dom en bra deal så att de fortsätter vara exlusiva.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@meganollan nja inget annat PS exklusivt lockar direkt och jag har redan Xbox och en bra dator. Så god of Warcraft får vänta till ps4 säljs ut.

@Prixm: Finns väl inget som talar för det sony har nog gett dom en bra deal så att de fortsätter vara exlusiva.

Lär komma en remaster med vettig framerate till PS5 om något år.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@meganollan nja inget annat PS exklusivt lockar direkt och jag har redan Xbox och en bra dator. Så god of Warcraft får vänta till ps4 säljs ut.

@Prixm: Finns väl inget som talar för det sony har nog gett dom en bra deal så att de fortsätter vara exlusiva.

Deal? Dem äger studion

Medlem

@m0bzie: Jaha det hade jag ingen aning om. Startade Sony studion eller köpte de den? ( Om de köpt studion är det ju tekniskt sett en "deal" )

alldeles för få spel är exklusiva med avsikten att förbli det .. Annars går det inte utnyttja konsollens fulla potential utan görs efter minsta gemensamma nämnare med dåligt optimering och framerateproblem som följd.

12
Skriv svar